Annons:
Etikettallmänt
Läst 2236 ggr
MattiasNowak
5/10/10, 3:07 PM

Service och underhåll under vintern.

Har ni gjort något underhåll av er motorcykel under vintern?
Eller väntar ni till sista sekund med att service?

Vad har ni gjort för underhåll, eller vad kommer ni göra?

Kan ju vara kul att veta. Om inte annat så kanske man kan få tips om man glömt något som behöver göras. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
shintaida
5/11/10, 9:49 PM
#1

Mannen min SKA (Skrikandes) montera värmehandtag på min hoj……någon gång innan vintern. Obestämd

Annars har cyklarna stått i malpåse utan batteri. För dom har vi haft inne i huset på underhållsladdning.

MattiasNowak
5/12/10, 2:22 AM
#2

Inte fel med värme i handtagen. Skönt på sena sommarkvällar när det är lite kyligt också. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
5/12/10, 12:58 PM
#3

Värme i handtagen hade inte varit fel.

Själv kostade jag på min gamla trotjänare en fullservice alldeles innan den ställdes i garaget. Jag tror t.o.m. turen från verkstan blev den sista för den säsongen.

Var bara att rulla ut och dra igång nu på våren. Går som en klocka. Åtminstone subjektivt känns den lite piggare än förra året och bensinförbrukningen har faktiskt sjunkit en liten aning (jag för lite körjournal), så nått har servicen gjort i.a.f.

Annars brukar jag försöka åtminstone byta olja och filter innan vinterförvaringen.

Under vintern har jag bytt kontrollerna på vänster handtag då helljuskontakten börjat krångla och gärna fastnade i tänt läge samt bytt lilla kåpan under sadeln på höger sida då ett fäste hade pajat. Hittade lite beg-grejer på blocket. Det gäller ju att hålla skicket på pärlan Glad

medde
5/13/10, 2:35 PM
#4

Är det inte ljuvligt nu när sommaren står innför dörren och ni kan ta ut era skönheter på vägarna återigen:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: