Annons:
Etikettutbildning
Läst 4007 ggr
nightingale
2010-05-17 13:46

A-behörighet

Hej!

Jag tänkte ta mig i kragen o skaffa mc-kort!

Tänkte höra om någon kan säga på ett ungefär vad det kostar, o hur många lektioner som kan tänkas behöva.

Har kört bil mer eller mindre varje dag de senaste fem åren så trafikvana o (någorlunda) trafikvett har jag iaf ;)

Hur brukar det vara på körskolor? Får man låna mc där eller krävs det att man skaffar en först?

Någon som isf har tips på en billig bra förstagångsmc till en klen tös? :)

tack sålänge!

//charlotte

Annons:
MattiasNowak
2010-05-18 23:20
#1

Jag vet inte riktigt vad det kostar. Det beror nog väldigt mycket på hur många lektioner man behöver och även hur mycket körskolan man väljer tar betalt för varje lektion.

Så som jag har förstått det så finns det körskolor som lånar ut motorcyklar, vet dock inte hur vanligt det är. Vet att min pappas förra motorcykel går på en körskola någonstans uppemot stockholm.

Mitt tips är att du ringer runt till lite olika körskolor och kollar vad dom kan erbjuda. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

dumsatan
2010-05-27 11:03
#2

En intensivkurs tog jag för längesedan (91). Då kostade det mig 3 900 :-. De hade en cb 650 som man fick övningsköra på, och även köra upp.

En förstagångs cykel jag kan rekommendera är Honda shadow 600. Den är lite klen om man ska åka långt men kanon för färder upp till 15 - 20 mil. En otroligt lättkörd och låg cykel som är lätt att hantera. I mitt tycke lättare än moped.

Bogey
2010-05-27 15:28
#3

Kawasaki ER-6, finns både som "naken" och med kåpa. Billig i drift, lättkörd  och måttlig motoreffekt, men är ändå en väldigt användbar och rolig hoj även för mer erfarna förare. Har varit Sveriges mest sålda MC 2-3 år i rad så det måste väl betyda nått. Finns även med ABS-bromsar

Gott om begagnade till bra priser på Blocket

Upp till toppen
Annons: