Annons:
Etikettallmänt
Läst 2201 ggr
shintaida
2010-03-29 10:38

Tagit ut "finhojen" än?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon av Er tagit ut "finhojen" än?

Här i Grycksbo, Dalarna, har vi fortfarande 30-50 cm snö.

Så hästarna står inne och börjar bli bångstyriga.

Ja, speciellt när dom fick reda på att det blivit sommartid nu! Skrattande

Jag LÄNGTAR SÅ, tills jag får köra av mig!

Och så vill jag köra till Nera och hälsa på och snacka lite skit.

Det är en go tjej, det där! Alltid vänlig!

Nu kom jag av mig, ju!

Jo, istället för att ta ut hojen nu, så har jag köpt ny bil.

En Citroen Berlingo Family. Behöver en bil med högt insteg för ryggens skull. Har ju ofta ryggskott.

Och sen var det dags att byta, tyckte jag.

Den är utrustad med AC, motorvärmare, kupévärmare, insynsskydd på alla fönster bak, CD, dragkrok och extraljus.

Det enda min gamla bil har, är dragkrok. Den har dragit MÅNGA hojar!

Så det är en riktig lyxbil som jag skaffat!

Här kommer en bild:

Annons:
Bogey
2010-03-30 01:28
#1

Lördan den 20:e var jag ut. >6° varmt och sol, så det blev en tur till Blg som jag talade lite om i "Snö tråden"

Mötte en Varadero (eller V-Strom) på gamla Leksandvägen (293) med ett glatt par på som förmodligen också gjorde sin premiär den här dan.

Fast nu är det inge vidare väder igen. Snöar som 17 just nu.

[PeterWem]
2010-04-01 23:14
#2

Var ute i fredags, och idag körde jag ner till Malmö och hem igen, runt 16 mil. Fingrarna har inte tinat ännu.

nera
2010-04-02 16:19
#3

# 0 Åhh, vilken fin bil du skaffat dig Shintaida! Glad Ska bli kul att snart få se den "live"..

Hustigern
2010-04-06 13:32
#4

Här har vädret funkat för premiärtur men hojen är inte väckt ur vinteridet än och stället är inte hemhämtat från lagning efter förra sommarens vurpa ännu. Men jag får allt ta tag i både det ena och det andra snart för nu lääääängtar jag!

Penguin
2010-04-12 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Igår blev det premiärtur. Ca 9 grader i luften, vilket kändes drägligt. Blev en runda på 15 mil titalt.

Bogey
2010-04-13 13:48
#6

Japp, nu har hojsäsongen officiellt startat för min del. Skrattande

Drog igång min gamla VFR i morse och tog den till jobbet. Har inte motionerat den alls i vinter, som jag annars brukar, så den var lite grinig på mig. När den väl blivit lite varm så spann den i.a.f. som en katt.

Cool

Annons:
Ritva
2010-04-27 08:45
#7

Här i Luleå har maken kört några veckor nu. Men man får ta det lite varligt då det fortfarande är kallt på nätterna där det är blött på vägen. Jag skulle ta min premiärtur i lördags tillsammans med maken och varsin dotter bakpå. Men då ville inte min hoj. :-( maken har servat den och tagit en provtur. Men ändå ville den inte.
På lördrag1:a maj är det den stora premiären här i Luleå/ Norrbotten med majrundan. Start i Piteå och sedan går varvet till Luleå, Boden, Älvsbyn för att avslutas i Piteå igen. Jag kommer inte köra då jag ska sköta lite försäljning. Men fet är kul med alla hojar. Förra året var det närmare 1000 stycken som deltog. =)

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Bogey
2010-04-27 13:23
#8

Här arbetspendlas det för fullt sen 2 veckor tillbaka. Lite småkallt på mornarna bara, annars helt ok Glad

Upp till toppen
Annons: