Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3687 ggr
MattiasNowak
2009-12-01 15:56

Snackis tråden // 3

Den gamla tråden blev lite lång så jag ordnade en ny där vi kan snacka på. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2009-12-01 15:58
#1

Nu är snart den här arbetsdagen slut, känns skönt att veta att man snart får åka hem igen. Om jag har tur så kanske jag har fått några paket från utlandet idag också. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-01 21:39
#2

Godkväll

Har haft sjukt barn hemma idag, men nu börjar han att piggna till. Han är lite snuvig, men ingen feber i a f. Imorgon får han också vara hemma och skippa träningen.

# 1 Hoppas det var nåt trevligt i de paketen. Har du tjuvtartat julen va Glad

Ha en fortsatt trevlig kväll.

MattiasNowak
2009-12-01 21:42
#3

#2 Japp, jag har tjuvstartat julen rejält. Har beställt en hög med radiostyrda hobbygrejer till mig själv i julklapp.

Sen fick jag en tidig julklapp av min fru idag också. Hon köpte mig en mini-laptop. Hon är helt underbar. Min dator har varit lite strulig sen jag spillde saft i den så behövde en ny dator. Då kom min fru och räddade mig. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-01 21:50
#4

# 3 Oj, det var verkligen rart av henne Skrattande 

Laptop är jättebra att ha, det har jag med. En 15" ( tror jag..) Den första laptopen fick jag av gubben när jag fyllde år förut för några år sedan. Men jag köpte mig själv en ny laptop ( också 15") i våras,  fast en lite bättre än den förra.

Sålde min gamla laptop till medde - då hennes burk kraschade i våras. Glad

MattiasNowak
2009-12-01 22:10
#5

#4 Ja, hon är verkligen underbar. Skrattande

Min gamla dator är också en laptop, mest det jag kört med dom senaste åren. Jag spelar inga spel så jag behöver inte ha en stationär värstingmaskin.

Dessutom är det så otroligt bra med laptop att man kan ta med sig den överallt. Jag har med min till jobbet varje dag, vi hade med dom när vi åkte till norge i somras också.

Vi har trådlöst internet som använder gamla NMT-nätet. Leverantören har ett system så att det kostar en fast månadsavgift. Det spelar ingen roll om man är i Sverige, Norge eller Danmark för dom tre länderna använder exakt samma nät.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-02 16:42
#6

God dag alla.

Nu ligger man här hemma på soffan igen och tar det lugnt. Ligger och surfar med nya datorn min underbara fru köpte till mig igår.

Har redan gjort massor med den. Jag har rensat bort massa av windows egna program och lagt till andra program istället. Sen har jag uppdaterat ram-minnet så att jag har 2Gb istället för 1Gb.

Får väl se vad kvällen har att bjuda på.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Leffe
2009-12-03 07:56
#7

God morgon torsdagen den 3 december. Tre veckor till den där dagen där någon ska ha långt vitt skägg. Idag blir det en helt lugn dag - tror jag i alla fall. Ska väl gå ut på en längre promenad för att känna hur det är med andfåddheten.

Sköt om er

MattiasNowak
2009-12-03 13:13
#8

God morgon.

Nu sitter jag på jobbet. Fruktansvärt kallt är det ute, frostskrapning och fastfrusna dörrar.

På vägen till jobbet så hade någon kört på ett rådjur och bara låtit det ligga i diket. Det låg där och plågades så jag ringde polisen så dom fick skickat ut jägare som fick ta hand om det stackars djuret.

Sen hade dom inte saltat vägarna heller. Blankis-belagd asfaltsväg halva vägen till jobbet.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-06 00:36
#9

God kväll.

Sitter här i soffan och segar som vanligt. Glad

Har till slut fått ett avgassystem på bilen idag, så tyst och skönt. Som vanligt slår den vänliga Murphy till igen. När vi fått ihop allt och jag provar bilen, vad händer då? Jo, då spricker kylaren på bilen.

Jag vet vad måndagens syssla blir för mig i alla fall. Jag ska byta kylare. Typiskt min tur att sådant här ska hända. Obestämd

Någon annan som gjort något kul idag? Eller kanske något tråkigt? Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2009-12-06 10:45
#10

God morgon. Nyss uppstigen och nu har man söndagen framför sig. I dag ska jag försöka städa lite.

Sköt om er

MattiasNowak
2009-12-06 18:14
#11

God dag.

Idag har jag knappt gjort något, har bara diskat två veckors disk. Tungan ute

Imorgon blir det jobbet och kylarbyte på bilen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2009-12-08 17:53
#12

Vilket grått väder, men om några timmar börjar hockeyn på teven. Har nyss fått veta att det kommer ut en ny tidning bara om svensk speedway - Speedway Racing. Ser med spänd förväntan fram mot första numret

Sköt om er

MattiasNowak
2009-12-09 20:11
#13

Hej alla.

Idag har jag och frugan tillbringat hela dagen i Göteborg. Jag är helt slut. Tungan ute Nu har vi till slut glidit ner i soffan för att ta det lugnt under kvällen.

Någon som gjort något kul idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
2009-12-10 15:58
#14

Hej på er

Kikar in en supersnabbis och lämnar ett litet livstecken bara. Jag har inte glömt, er utan jag är bara lite "off" i dagarna. Oskyldig

Men ni finns alla i mina tankar ändå. Har inte glömt er.

Vi höres så småningom. Ha det gott. Glad

MattiasNowak
2009-12-10 20:25
#15

God kväll.

Jag är också lite "off" just nu. Har inte sovit tillräckligt och massa sådana saker. Är allmänt seg helt enkelt.

Det ska väl bli lite mer fart på mig här inne sen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-11 11:43
#16

God morgon allihop.

En ny dag igen. Har just dammsugit värmepumpen, rastat hundarna och gjort te till min fru. Vädret är grått men det var i alla fall uppehåll medans jag var ute. Tungan ute

Får väl se vad dagen har att bjuda på. Har nog inget direkt planerat i alla fall. Hoppas bara att det ska komma lite paket på posten idag. Vi har inte fått någon post dom senaste sex fredagarna så vet inte riktigt vad posten håller på med här.

Hoppas ni andra får en toppendag. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
2009-12-11 12:56
#17

I måndags, den 6/12, skulle jag ut och gå. Långt, tänkte jag.

Har en GSP-tracker, som spelar in vart man gått, men man kan inte se var man ÄR.

Tittade på GPS-kartan i datorn och såg ut en väg. Den skulle kunna vara 7-8 km.

Lagom tyckte jag. Om jag håller höger hela tiden på vägarna, så kommer jag hem till kända trakter.

Först gick jag genom byn. Inga problem.

Sen kom jag till vägen som gick in i skogen.

Jag la märke till den vägen som var kortast hem. Men den ville jag inte ta. För kort.

Så jag fortsatte. Jo, jag gick hemifrån 12.30 och var hemma igen, när Ronny hämtat mig, 16.40!

Så kom jag till ett T-kors. Stannade och tänkte. Tyckte att den till höger bara var en "dead end" för skogsmaskiner. Så jag fortsatte till vänster.

Och jag GICK OCH GICK! Med stavar.

Kom till platser jag aldrig varit på.

Ronny och jag hade cyklat där omkring förra året.

Men jag kände inte igen det!

Klockan gick.

Det blev mörkt klockan tre. Och jag var i de djupa, mörka skogarna.

Halv fyra slutade Ronny jobba. Då ringde jag honom och berättade att jag gått vilse i skogen.

- Men det är ju MÖRKT! sa han.

- Jo, jag vet och ser det.

- Har Du varningsjackan på Dig? frågade han.

- Ja, det vet Du att jag alltid har när jag är ute och går!

- Var är Du?

- Jag VET INTE! Jag har kommit till en fyrkorsning, men vet inte vilken. Ser inte så bra. (Hade inte glasögonen på mig heller).

- Då är Du nog vid timmerhuset.

- Vilket J*VLA timmerhus??

- Där Du brukar gå.

- Nej, där är jag INTE! Ah skit, jag går rakt fram.

Så gick jag rakt fram. Och vägen var hal som attan. Så jag fick försöka att gå, antingen på kanten eller mitten.

Så kom jag till ett hus. DET kände jag igen! Det var grannens fars hus!

Sa det till Ronny. Och att jag hade det till höger om mig.

- Då är Du på fel håll! sa han.

- NEEJ! Jag har ONT!

- Ska jag hämta Dig? frågade Ronny.

- Nej, har jag själv ställt till det, så får jag ta mig ur det.

- Men det finns ju björn och varg där!

- Ja, dom får skylla sig själv om dom går på mig. JAG ÄR FÖRBANNAD!

- Du måste vända och gå till fyrkorsningen och ta till vänster där. Då kommer du rätt. berättade Ronny.

Jag gjorde så.

Och jag gick och gick.

- Har jag långt kvar? frågade jag.

- Ja, en bit.

- Ååh, jag har så ONT I TÅRNA!

Men så la vi på, för jag ville spara mitt batteri.

Så kom jag till en plats, som vi kallar flygrakan. visste jag var jag var!

Jiippii!!

Gick en stund till och så kom en bil.

Den saktade in och jag blev på min vakt. Såg inte vad för slags bil eller vem det var. Så jag tvekade när den stannade vid mig.

Så öppnade jag dörren….och där satt min Prins!

Han ville hämta mig!

hade då ca 2,5 km kvar hem.

Kom hem och såg över mina tår.

Blåsor och sår på tre tår. Lilltårna och höger tå som sitter vid stortån.

Tyckte det skavde, så jag klippte bort en bit nagel. Då kom en massa vatten ut!

Nu har jag inte kunnat använda skor, inte ens inneskor med öppen tå! För det drar och gör ont i mittentån!

Så i dag ska jag ringa vårdcentralen och be en sköterska lägga om min stackars tå, på ett proffsigt sätt.

Det blir kryckor till och från bilen. för jag måste ta på mig en innesko och en vanlig sko.

Ja, där ser man vad som kan hända om man inte minns så bra!

Detta skyller jag faktiskt på min hjärnblödning jag haft.

OCH på den potentiella blödningen för ett tag sen. För dom är INTE säkra på om det var en mindre blödning eller inte.

Huvudvärken börjar ge sig. Alltid något!

MEN jag tänker ta den vägen en gång till, men ta till HÖGER istället! Skrattande

Hur långt jag gick? Jo, 16,8 km!

Tjingeling!

MattiasNowak
2009-12-11 18:05
#18

#17 O fy, det låter som du haft en jobbig men ändå rätt givande dag. Tungan ute

Tur att du kom hem och bara med "mindre" skador. Och tur för björnarna och vargarna att dom inte råkade träffa dig. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-11 20:09
#19

Härom dagen var jag uppe hos mina föräldrar där jag jobbar, passade på att titta till crossen snabbt. Saknar verkligen att köra cross just nu. Hade varit skönt att bara åka ut en sväng på grusvägarna och rasta mig själv lite. Glad

Nu sitter jag i soffan och tittar på Jerry Springer, ett lagom lättförstått program. Tungan ute

Någon som gjort något kul idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-12 12:43
#20

God morgon.

Har nu gått upp efter en konstig natt. Mitt under natten så gick det inte att sova så jag och frugan gick upp och satte oss vid datorerna. Det hela slutade med att jag skrev en artikel som jag la ut här.
Gick och la mig igen kort efter det och somnade igen. Skrattande

Så nu har jag gått upp som sagt och ska väl ta det lugnt ett tag innan vi åker iväg för att handla lite vanliga förnödenheter. Ska väl bli lite snabbpizza, te, glass och sådant gott som man behöver ha på en lördag. Tungan ute

Så får vi väl se vad dagen kommer ha att bjuda på.

Hoppas ni andra här inne får en bra och givande dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
2009-12-12 21:08
#21

Hej på er.

Idag har vi varit ute i skogen större delen av dagen. Har varit toppen. Men vi visste var vi var i alla fall.. ( ett litet rått skämt till shintaida) Flört Glad

Det har snöat lite här och är vitt på backen. Till och med solen var framme idag på f m.

Ha en fortsatt bra lördagskväll alla. Glad

MattiasNowak
2009-12-12 21:26
#22

Här har också fallit lite snö, marken är lite vit men inte så värst mycket. Vi har fått några strålar sol till och från.

Idag har vi varit iväg och småhandlat lite grann. Nu under kvällen så är det datorn och tv:n som gäller. Skrattande

#21 Jag är alltid ute i skogen. Tungan ute Blir lätt så när man bor ute vid världens ände. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-12 21:59
#23

# 22 Ja vi har också nära till skogen, men då hör man trafiken. Ska vi in i de djupare skogarna, som vi gjort idag - då måste man ta bilen långt bort från allt oväsen från större vägar. Lyckos er som bor vid världens ände Flört

MattiasNowak
2009-12-12 22:29
#24

#23 Ja, det är verkligen inte fel att bo så här. Alltid tyst och lugnt och skönt. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-12 22:43
#25

# 24 Säger bara - Lyckos er! Blir riktigt avis. Jag har stortrivts i den kompakta tystnaden som var i skogen idag. Tänk att få ha den utanför husknuten..

*suck*…

shintaida
2009-12-12 23:07
#26

Jaaaa….vad LYCKLIG man är, när man går där i skogen, ensam, våt, vilsen och FÖRBANNAD! Oskyldig *fniss*

nera
2009-12-12 23:22
#27

# 26 Kram på dig vännen Glad Visst är det härligt att gå i skogen, bara man vet var man ska? Flört

Annons:
shintaida
2009-12-13 11:01
#28

#27 Nera

Just precis! När man vet vart man ska och vart man ÄR! Jag älskar skogen, speciellt om sommaren och vintern.

Nu har vi ju snö. Men jag kan inte gå i skor än för en tå som vart väldigt skadad.

Äter penicillin nu, för att inflammationen inte ska sprida sig i benet. Den hade påbörjat sin vandring uppåt. *suck*

Och jag som ska julhandla med min dotter nästa vecka! Förvånad

Kanske blir det rullstolen då? Obestämd

Leffe
2009-12-13 12:26
#29
MattiasNowak
2009-12-13 13:03
#30

Det hade jag totalt glömt bort att det var lucia idag. Obestämd Värst vad tiden går.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-13 23:03
#31

Imorgon kväll ska vi på luciafirande i skolan med sonen.

Jag har inte heller tänkt så mycket på att det är lucia idag..

MattiasNowak
2009-12-13 23:15
#32

Hehehe, då är jag inte ensam om att glömma sånt då. Tungan ute Jag har alltid haft koll på sådana saker förut.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2009-12-14 12:05
#33

Oj vad vitt det var ute när jag tittade ut. Nyss uppstigen. Har legat och kelat med katter hela morgonen

Sköt om er

shintaida
2009-12-14 12:16
#34

Hej svejs alla!

Leffe! Härligt att kunna kela med katter! Ska skaffa en ragdoll när våra marsvin har "åkt till himlen".

Idag har jag kunnat gå utan kryckor för första gången på en vecka! Kan använda skor nu igen!

Men det är mina mjuka sommargympaskor jag använder.

Så i dag ska jag minsann ut och ! Men jag ska gå där jag brukar, så jag inte kommer bort. Cool

Ska bli HÄRLIGT att ta en rask promenad i den fina, vita pudersnön. OCH njuta av en VINTER!

Ha det bäst alla!

Tjingeling!

Annons:
MattiasNowak
2009-12-14 15:24
#35

God dag alla.
Idag är jag på jobbet, har precis varit iväg och köpt en julklapp till frugan. Skrattande

Här har varit ganska vitt i ett par dagar nu. Det är inget tjockt lager snö men det är ändå så att det blir lite ljust och fint ute. Dessutom kom den fina halkan med snön också, blankis på alla grusvägar. Tur att jag kör med dubbdäck. Glad

#34 Så härligt att du kan vara ute och gå igen. Det är inte kul att bara sitta still hela tiden. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-15 00:58
#36

Se där ja, nu är det kväll igen. Tungan ute

Nästan dags att gå och lägga sig snart till och med.

Fick ett par paket på posten idag men bara tillbehör till det stora paketet jag väntar på. Vill ha nåt att pilla med inne under vinter.

Hade lite funderingar på att köra lite med crossen idag men det blev tyvärr inte så, var blankis hela vägen där jag brukar köra och jag har inga dubbdäck än. Skrikandes

Hoppas ni andra haft en bra dag. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-15 20:02
#37

God kväll.

Har suttit en stund nu och byggt RC-helikopter. Är väl redan halvt klar med chassit till den nu. Får nog fortsätta imorgon så att inget går fel.

Någon som gjort något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-16 00:03
#38

Så var det snart dags att gå och lägga sig igen. Tror nog jag ska sitta uppe och sega runt lite på internet först bara. Tungan ute

Någon annan som är här inne och slöar?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2009-12-16 08:58
#39

God morgon. Det är fortfarande vitt ute. Tänk om det kunde ligga kvar över julhelgen - en vit jul!

Sköt om er

MattiasNowak
2009-12-16 12:03
#40

God morgon.

Sitter här och tar det lugnt med en kopp kaffe innan jag ska åka till jobbet. Ska bli kul att se hur bilen tar sig fram nu när det kommit lite mer snö.
Hoppas alla ni andra får en bra dag. Skrattande

#39 Ja, en vit jul hade verkligen inte varit fel. Kan inte komma ihåg när det var snö på julafton sist.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-17 14:29
#41

Hej alla glada.

Imorse var det fruktansvärt kallt, bilen hade frusit ihop och allt var kallt och jädrigt. Dessutom skulle jag och Karolina till Göteborg på morgonen.

Vi lyckades till slut ta oss ner till Bollebygd och fick lånat en bil till Göteborg och sen när vi kom tillbaka så var det mecka som gällde. Fick byta kyl, kylfläkt och glykol och allt sånt. Och det var efter att vi tinat upp bilen med varmlufts-pistol. Tungan ute

Nu sitter jag i alla fall på jobbet. Ska snart ut i kylan och mata lite djur och köra in ved. Efter det blir det nog till att ta det lugnt framför datorn i värmen.

Jag vill faktiskt till och med ha sommar nu, Glad Vill inte att det ska vara så här kallt längre.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2009-12-19 11:41
#42

God morgon. Glad

Det är fortfarande lika kallt ute vilket gör det ganska jobbigt att utföra en del sysslor. Jag har varit ute och rastat hundarna och måste om en stund springa ut igen för att hämta ved. Inte jättelockande. Tungan ute

Idag finns det inget inplanerat på schemat vad jag vet om. Får väl hoppas på en lugn och skön dag med massa värme. Det är så pass kallt att jag har mössa inomhus. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-19 18:54
#43

Godkväll!

Här är det också fortfarande kallt ute, men inte liks soligt idag. Har tagit det lugnt idag och umgåtts med familjen. Tog en liten promenad också i kylan och det rev och slet bra i luftrören.

Ha en fortsatt bra lördagskväll alla! Glad

# 42 Får jag fråga hur många grader ni har eftersom du måste ha mössa inomhus? Förvånad

MattiasNowak
2009-12-19 20:50
#44

God kväll.

Har slitit som ett djur idag. Har blivit en hel lista med saker jag hunnit med. Tungan ute

* Har burit in nästan en halv kubikmeter ved.
* Eldat hela dagen.
* Diskat allt som behövde diskas.
* Städat lite grann här i huset.
* Lagat mat. (Mikrat snabbpizzor)
* Rastat hundarna imorse.
* Lekt med hundarna.
* Varit iväg och köpt hundmat.

#43 Har lyckats få upp värmen här nu så nu är det ungefär 18 grader i vardagsrummet. I köket är det 13 grader så där är inget skönt att vara. Men har i alla fall tagit av mig mössan nu. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-19 21:54
#45

# 44 Verkar som att du jobbat hårt och fått upp värmen lite i alla fall Glad

MattiasNowak
2009-12-19 23:24
#46

#46 Jag har allt slitit lite idag ja. Tungan ute Det värsta är att hela vintern lär vara fullpackad med sådant här jobb. Obestämd

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-20 11:40
#47

Godmorgon.

Sitter på jobbet nu och allt är allmänt segt. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag men det märker vi väl.

När jag kommer hem sen så ska jag i alla fall tända en brasa direkt. Måste få upp värmen idag igen. Inte skönt inne och fortfarande runt elva minusgrader ute.

Hoppas ni andra får en bra dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-22 10:41
#48

God morgon.

Idag är det återigen kallt i huset, som vanligt. Måste bära in mer ved sen men först ska vi till Karolinas mamma en sväng och hälsa på.

Jag har upptäckt hur jobbigt det är att bära ved igen. Sen är det helt omöjligt att köra skottkärra i snön, på våran tomt här. Så jag byggde om skottkärran till en skottsläde, tog skenorna från en snowracer och monterade under flaket från kärran.
Ska testa uppfinningen sen när jag kommer hem igen. Tungan ute

Någon annan som ska göra något kul / givande / viktigt idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
2009-12-22 21:40
#49

Godkväll på er!

Här har både kylan och snön slagit ett rejält järngrepp runt oss och mera snö väntas tydligen. Temperaturen ligger neråt 10-15 minusgrader. men ack så vackert det är ute nu med vita snöiga och frostiga träd.

Idag har jag varit och till frissan på morgonen sedan har jag och sonen klätt julgranen. Handlade gjorde vi igår kväll och det var skönt för det var lite folk .

# 48 Vilken härlig bild på avataren du har Mattias! Glad Berätta gärna hur det gick med din uppfinning. *nyfiken*

MattiasNowak
2009-12-22 22:54
#50

God kväll.

Här har vi inte lika kallt, ligger på ungefär fem minusgrader och det vräker ner snö. Har kommit över fem centimeter idag. Skrattande

#49 Ja, bilden på avataren är från förra vintern då jag och Karolina var på ett hästställe där hon brukade vara förr. Jag passade på att gosa lite med hästarna då.

Min uppfinning fungerade jättebra men den har för liten lastkapacitet. Jag får tyvärr bara på fem stora fång med ved på den och då vill det gärna tippa över.

Jag ska se om jag kan ta någon bild imorgon och slänga ut. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-23 11:06
#51

God morgon.

En dag kvar till julafton. Tänk vad tiden går fort ändå. Känns som det var alldeles nyss det var julafton och så är det redan dags igen. Skönt är det. Glad

Här föll lite snö igår, kom väl ungefär sju centimeter nysnö så nu har vi runt 15 centimeter snö. Hoppas på att det ska komma ännu mer för jag gillar snö. Hundarna älskar också snön, speciellt att bröta runt i den. Tungan ute

Idag kom lönen också så jag och Karolina ska iväg och handla det sista innan julen här. Får väl se var som händer mer under dagen.
Hoppas ni andra får en toppendag med massor av snö och glädje. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-23 12:22
#52

Goddagens!

Här är det halvklart idag med 5 minusgrader. Ska strax bege mig ut.

Passar på att önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!Skrattande

shintaida
2009-12-24 09:44
#53

God Jul och Gott Nytt År!

Önskar Shintaida med familj.

MattiasNowak
2009-12-27 10:49
#54

Hej alla.

Nu har jag äntligen kommit in här igen. Har varit lite svårt att hinna med allt i julrushen som har varit.

Idag ska jag och Karolina åka till Borås och gå på liten mellandagsrea. Får väl se om vi hittar något kul. Glad

Har ni andra några roliga planer för dagen?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2009-12-27 14:23
#55

#54 Om att åka på mellandagsrea räknas som en "rolig plan" så, för det ska vi också om ett litet tag.

Annons:
MattiasNowak
2009-12-27 22:32
#56

#55 Ja, roligt går väl att diskutera. Allt är ju relativt. Tungan ute Tyvärr har inte MC- och hobby-affärerna mellandagsrea här.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-29 19:58
#57

God kväll.

Nu har jag och frugan kommit hem från jobbet. Har precis glidit ner i soffan vid datorn och ska slappa lite.

Här har kommit ett par centimeter snö till idag. Där vi inte gått innan har vi ca 25 centimeter snö. Underbart. Skrattande

Någon annan som gjort något kul eller givande idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2009-12-30 13:00
#58

God morgon eller dag.

Nu har jag precis kommit till jobbet. Ska sitta här i ett par timmar innan jag och Karolina ska åka hem igen. Ska nog fortsätta nyårs-städandet idag också, höll på med det fram till runt tolv inatt.
Får väl se om det händer något annat kul idag också. Skrattande
Vad ska ni andra göra idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-30 22:22
#59

Godkväll på er.

Jag har varit med familjen i Linköping i ett par dagar och bott på hotell. Hur trevligt som helst. Vi har sprungit på Ikea och lite andra affärer. Men jag fick nog efter ett tag, det var så mycket folk…usch då. Tungan ute

Imorgon är det sista året på dagen. Tänk vad fort det går. Glad Hoppas ni alla har det bra.

MattiasNowak
2009-12-31 12:02
#60

God morgon.

Så är det ju sista dagen på året ja. Ikväll ska jag och Karolina har lite fest hemma så vi har städat i två dagar än så länge, kommer städa mer idag också.

Ska köra in ved och lite sånt under dagen också och ställa ut marschaller på ett par ställen. Tror det kommer bli fint här till folket kommer.

Tyvärr kommer inte alla som var bjudna, från början skulle vi varit tio personer men nu är det nere på sex personer med mig och Karolina inräknat. Tråkigt när bjudna kompisar tackar nej i sista sekunden.

Men jag tror hur som helst att kvällen kommer bli bra. Det blir lite öldrickande och sådant men förmodligen inga fyrverkerier. Hundarna är inte förtjusta i raketer och sånt. Dessutom bor vi så pass högt och öppet att vi kommer se raketer åt alla håll härifrån.

Vad har ni andra för planer för kvällen?  Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-12-31 13:24
#61

Goddagens

Här har det börjat snöa efter en fin morgon.

Här bli lugnt ikväll. Vi ska laga lite gott käk och ta ett glas vin till. Brukar oftast somna innan tolvslaget, men vi får se hur man orkar ikväll. Festernas tid är förbi för länge sen, orkar inte så mycket nuförtiden. Men jag hoppas att ni får trevligt på eran fest ikväll Mattias. Skrattande

Grabben vill väl skjuta av några "snälla" smällare. Vi bor ju nära åkrarna, så vi går ut där och skjuter av dem.

Jag tycker också synd om alla djur som är skotträdda. Såna här helger är pest och pina för dem. Såg ett reportage på TV häromdagen, om en kvinna som skulle droga sin skotträdda hund över nyårskvällen, så han fick sova och vara ovetandes om det som händer. Hon hade fått något av vetrinären som skulle söva honom för några timmar.

Hoppas ni alla får en fin kväll annars Glad

MattiasNowak
2010-01-01 14:05
#62

Så var det 2010 nu ja. Lite bakfull är jag allt men inte så som jag trodde att jag skulle vara.

Idag ska det väl mest bli slappande och städande efter festen. Får väl se om man hittar på nåt kul att göra.

Vad ska ni andra göra?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Leffe
2010-01-01 14:39
#63

Jag slappar bara. Gick just upp. Ser att det kommit mer snö

MattiasNowak
2010-01-01 17:01
#64

#63 Skönt att slappa. Glad Här har det snöat lite grann under dagen och det snöar fortfarande. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2010-01-01 17:04
#65

#64 Visst är det. Katterna är ännu värre. De sover. Cornisharna under täcket och skogisarna lite här och var

MattiasNowak
2010-01-01 22:54
#66

#65 Haha, djur är underbara. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-02 19:07
#67

Godkväll på er och god fortsättning på nya året Skrattande

Har inte varit här sedan på nyårsaftonen. Igår så satt jag klistrad vid TV:n hela eftermiddan ända till sena kvällen.

(Det blev verkligen ett maratontittande på "Whale Wars" på Discoverykanalen..)Flört

Här har det snöat ytterligare litegranna och idag och det har varit  -10 grader och soligt.

Ha en fortsatt trevlig kväll alla.

MattiasNowak
2010-01-03 13:15
#68

Hej allihop.

Idag hade bilen frusit igen. Har haft över -20 grader ute inatt, inte skönt alls. Körde två mil med -15 grader inuti bilen. Tungan ute

Fick åka till min bror och mecka på morgonen. En sån tur att han var hemma och kunde hjälpa till.

Nu sitter vi i alla fall och slöar lite på jobbet. Blir en lugn dag idag och sen ska vi åka hem igen.

Hoppas ni andra får en toppendag i kylan och snön. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-04 13:19
#69

God dagens.

Så sitter man här på jobbet igen, har typ ingenting att göra och det är bra för jag orkar inte göra något. Tungan ute

Milt och skönt väder idag, ska komma mängder av snö här enligt smhi. Jag hoppas att det blir så. Jag vill ha 25 centimeter snö till, sen är jag nöjd en stund. Glad

Hoppas ni andra får en bra dag och ett skönt väder. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2010-01-04 22:32
#70

Hej igen allihop.

Sitter här nu på kvällen och har just sett en film, den var inget bra alls. Tungan ute

Nu har jag typ inget att göra utan ska väl ligga ner på soffan och sega lite.

Har ni andra gjort något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-04 23:01
#71

Kikar in en snabbis för att tala om att nu har vi äntligen bytt både bredbandsleverantör och modem. Det tog sin lilla tid att installera, men nu så är det gjort. Nu hoppas vi på det bättre mot hur vi hade det innan…

Här har det varit kallt men fint ute idag.

MattiasNowak
2010-01-04 23:38
#72

#71 Så underbart. Glad Då får vi hoppas att det fungerar mycket bättre för er nu.

Här har bara varit ett par minusgrader under dagen. Ska enligt SMHI och Klart.se börja snöa framåt natten och komma upp emot tio centimeter nysnö. Jag hoppas. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-05 11:45
#73

God morgon.

Idag är jag ledig så jag ska gå upp på vinden här i husset och börja isolera och dra lite el-ledningar. Jag och Karolina ska göra iordning övervåningen till vardagsrum och sovrum, så ska min bror och hans tjej flytta in här.

Finns en del positivt med att dom flyttar hit för helt plötsligt är det fyra personer med inkomst som betalar lite grann istället för att jag betalar massor.

Sen ska dom ändå köpa huset av min och Karolina när vi flyttar så dom kan lika gärna flytta in innan vi flyttar ut och investera lite pengar i sitt blivande boende.
Jag tror det kommer bli bra.Glad

Sen ska vi väl iväg en sväng och köpa lite mat till våran Husky också, börjar bli lite ont om det nu.

Känns som man har mer att göra när man är ledig än när man jobbar. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-05 13:08
#74

# 73 Verkar vara en god idé för er alla. Huvudsaken att ni är överrens alla fyra.

Här är det soligt och  - 19 grader idag. Få se vad vi hittar på idag.

Önskar er alla en fortsatt bra dag i det ni ska göra. Glad

MattiasNowak
2010-01-05 14:02
#75

#74 -19 Förvånad Jag tycker det är illa med nio minusgrader som vi har nu. I och för sig så har jag varit ute och jobbat mig varm nu så nu svettas jag istället.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: