Annons:
Etikettallmänt
Läst 2009 ggr
shintaida
11/2/09, 12:09 AM

Den 31/10 gjorde vi DET!

Jaaa, tänka sig!

I går satt jag och pratade med Ronny om huruvida jag skulle ut och gå eller inte. (Är tjock Skäms).

Då sa han, att vi kunde ta trampcyklarna och köra en sväng.

Jo, visst kunde vi det, tyckte jag, men inte där det är backigt! Skrikandes

Men så sa Ronny, att vi kunde ta en sväng med MOTORCYKLARNA!!

Jaaaaa!! DET gör vi! Skrattande

På med paltorna - massor!

+5,9 grader. Jodå, det går nog.

Vi skulle till Rättvik och fika. Efter Bjursås, ca 2 mil hemifrån, stannade Ronny och frågade om jag frös.

Njaa, värre har jag varit med om! Ja, HAN frös, men han hade inte heller vinterfodrat sin jacka och han hade sommarhandskarna på sig.

Men vi körde vidare. Det VAR kallt! Förvånad 

Och jag kunde inte ha visiret nere, för då immade det igen. Kallt om kinderna och tårarna rann av kylan. Gråter

Men till Rättvik kom vi allt!

Det blev gott med varmt kaffe och varm äppelpaj med vaniljsås.

Sen var det då hemfärden.

Vi tog den kortaste vägen, men då var det mest 90-väg också. Alltså kallare i vinden. Rynkar på näsan

Jo, tjolahopp!

Fanken vad jag var kall om nyllet, låren och händerna när vi kom hem! Skrikandes

Men ett plus var, att vi INTE putsade på motorcyklarna när vi kom hem. Det behövdes ju inte! INSEKTSFRITT heeela vägen! Skrattande

När vi kom in, så tittade vi på termometern. Då stod den på +5,3 grader.

Ja, värre har vi varit med om.

Vi har varit i Torsång i +3,5 grader. Men det var för ett par år sen.

Denna sagan slutade med att vi gick och la oss. Mest för värmens skull, 18,15 och vaknade igen 22,00!!

BLEV vi trötta eller?!

Men kul var det.

Det blev säsongens allra sista tur. Det kan jag lova!

Tjingeling!!

Annons:
MattiasNowak
11/2/09, 11:33 AM
#1

Låter underbart härligt att få ta sig en sista sväng för året. Jag kommer ju förmodligen köra hela vinterns så kyla lär jag få utstå. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/3/09, 12:29 PM
#2

Ni är ena riktiga vikingar ni shintaida! Förvånad Jag skulle nog tyckt det var lite för kallt. Huvvaligen.

Men roligt samtidigt att ni fick er en sista sväng innan vintern.  Skrattande

Bogey
11/3/09, 1:44 PM
#3

Bara för att vara glädjedödare då så kan jag nämna att jag var ute och körde på söndan 1/11 Glad

Inte riktigt lika långt som er men ändå. Det blev en sväng från Falun till Amsberg och tillbaka för att hämta ett par biljetter jag fått hjälp att skaffa.

Nån vinterkörning blir det nog inte i år då jag inte vinterrustat varken hojen eller mig själv.

shintaida
11/3/09, 1:46 PM
#4

Bogey, Din räv! Skrattande

Klart att Du skulle vara värst! *fniss*

Bogey
11/3/09, 1:55 PM
#5

#4 Absolut ingen räv, iller är det ju! Flört

Men vi lär väl bli slagna med råge både du och jag när Mattias har vinterrustat sin båge.

Leo
11/9/09, 10:45 AM
#6

var ute och gled i Lördags 7/11 bara ca 5 mil men ändå, Sitter även och väntar på klockan just nu för en kortare tur idag om ca 1 1/2h.

mätaren står på ca 5 grader

så än är det inte för kallt Gladgör en service på maskinen och klä på er så ses vi på vintervägarnaCool

Vinterförberedelser mig: foder i stället och mjukisbyxor + extra tröja under

cykeln: vanlig service och kedja .bakhjulslager och gaffelbäljar  (köpte ett batteri som inte funkade på biltema och kastade naturligtvis kvittot men det gamla funkar bra ) behöver nya däck Rynkar på näsanmen dom klarar sig nog ett litet tag till Obestämd

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Annons:
Leo
11/9/09, 10:46 AM
#7

var ute och gled i Lördags 7/11 bara ca 5 mil men ändå, Sitter även och väntar på klockan just nu för en kortare tur idag om ca 1 1/2h.

mätaren står på ca 5 grader

så än är det inte för kallt Gladgör en service på maskinen och klä på er så ses vi på vintervägarnaCool

Vinterförberedelser mig: foder i stället och mjukisbyxor + extra tröja under

cykeln: vanlig service och kedja .bakhjulslager och gaffelbäljar  (köpte ett batteri som inte funkade på biltema och kastade naturligtvis kvittot men det gamla funkar bra ) behöver nya däck Rynkar på näsanmen dom klarar sig nog ett litet tag till Obestämd

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Upp till toppen
Annons: