Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4089 ggr
medde
10/16/09, 10:37 PM

Snackis tråden// 1

Välkommen till "våran" snackis tråd. Har pratar vi om allt som väder och vind samt en hel del massa strunt. Det finns även mycket plats för många goa saker som dom vackra motorcyklar vi har som intresse här.. Ja ordet är som gått som fritt denna tråd.

!ORB_BLU

Ordet är ditt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
10/16/09, 10:39 PM
#1

Så bra! Då är det bara att sätta fart då..att snacka alltså.Skrattande

medde
10/16/09, 10:48 PM
#2

Yepp1

Då vill jag börja med en liten nyfiken fråga, nyfiken i en strut är man ju.

Vad har du för andra intressen utöver motorcykel? Jag har en ett enormt intresse själv för djur och astronomi även en stor skopa rymdfart, sen tränar jag och tösa min taekwondo två gånger i veckan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/16/09, 10:54 PM
#3

Jag älskar att vara ute och promenera i naturen och då har jag gärna kameran med. Jag gillar också djur, men vi har inga själv för tillfället, men har haft förr.

Astronomin och rymdfart framför allt, ligger även mig varmt om hjärtat. Har alltid varit fascinerad av rymden och universum.

Annars så är det familjen som tar den mesta tiden.

medde
10/16/09, 10:56 PM
#4

Finns det något bättre än sin familj? Det är ju där man hämtar sin kraft. Härligt:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/16/09, 11:00 PM
#5

# 4 Jodå, det kan vara lite si och så det där med att hämta kraft ur familjen..Särskilt när man lever ihop med två killar som kan stimma och härja och göra en vansinnig ibland ifall man själv vill ha lugn och ro. Tungan ute De spelade nyss innebandy inne i vardagsrummet så det small i väggarna.. Förvånad och båda så lät de som ett halvt hockeylag..

Men mina killar är mitt allt och jag skulle inte vilja vara utan dem för allt smör i småland Flört Skrattande

MattiasNowak
10/16/09, 11:01 PM
#6

Underbart med en sån här tråd, där man bara kan snacka på och ingenting kan bli för offtopic. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
10/16/09, 11:03 PM
#7

# 6 Mattias, spelar du innebandy inomhus också, precis som jag beskrev i mitt sista inlägg, som de gör här hemma? Flört

MattiasNowak
10/16/09, 11:06 PM
#8

#7 Nope, jag brukar plocka isär motorer och liknande i köket istället. Tungan ute
Hade förra crossen parkerad i köket ett par nätter i somras. Skrattande

Jag är egentligen inte så värst sportig av mig, den enda sport jag utövar har med motorer att göra.

Sen är jag väl lite frilufts-aktig av mig däremot, gillar att rida, gå i skogen och arbeta med gårds-sysslor och sånt. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
10/16/09, 11:07 PM
#9

Men jag som trodde min tös var vildast i hela världen!!! Men efter ha läst ditt inlägg nera. Så är tösa min en dröm….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/16/09, 11:14 PM
#10

Måste bara smita in och visa en av nera favorit smilysar. Hon ler så gott då hon ser den här:

Smiley rage au volant 28492.gif

Kram kompis!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/16/09, 11:14 PM
#11

# 8 Oj Förvånad Tror inte jag skulle bli glad om gubben la upp motorn på diskbänken heller…Så jag tror jag uppskattar deras innebandy istället.he-he.. Flört

# 9 Visst är det skönt att höra att någon annan har det lite "värre" va.. Flört

nera
10/16/09, 11:15 PM
#12

# 10 Ha ha ha..*ASGARVAR*… Skrattande

Den där är bara för kul du Glad

( Den visar hur medde ser ut i trafiken) Flört

MattiasNowak
10/16/09, 11:19 PM
#13

#10 Hahaha, det där är ju jag när jag kör bil. Tungan ute

#11 Det brukar inte vara några problem att få mecka lite inne. Men nån gång kommer jag väl ha en häst ståendes i köket istället. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
10/16/09, 11:26 PM
#14

# 13 Då blir det ju som hemma hos Pippi Långstrump hos er då..?

nera
10/16/09, 11:37 PM
#15

Nu loggar jag ut för ikväll. Ska upp tidigt imorgon och åka till Vadstena med min väninna ( 22 mil enkel resa), så jag blir borta hela dagen imorgon. Men vi ses till söndag hoppas jag.

Natti natti.

MattiasNowak
10/17/09, 1:09 AM
#16

Dags att avrunda för dagen.

Godnatt alla här inne.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
10/17/09, 12:46 PM
#17

God morgon.

Efter en förkyld natt är jag åter tillbaka. Min fru har fått utstå världens snarkningar inatt, därför har hon väckt mig för att jag ska sluta snarka.

Ingen av oss har sovit så värst mycket på grund av detta. Tungan ute

Vädret ser bra ut idag med sol och blå himmel. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
10/17/09, 1:41 PM
#18

God morgon säger även jag som hittat in nu. Inte kan jag säga det är vackert väder ute. Grått och trist som det nu varit de sista dagarna.

Mattias. Lite goa hälsningar till din fru! Som har fått stått ut med en snarkande "gubbe" bredvid sig i natt:-) Men krya på dig. Nera brukar ha bra tips på att kurera sig.

Ha nu en underbar dag alls, hopas vi ses under dagen.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/19/09, 12:25 AM
#19

Om inte annat så vet jag då mycket väl hur det är att ha en snarkande karl bredvid sig på nätterna, så man inte får sova…Så jag förstår vad ni går igenom..

Mattias, riv lite ingefära, en knapp tesked - och lägg det i en mugg. Sedan häller du på kokande vatten och låt det stå och dra en stund tills det svalnar. Sedan dricker du upp det. (Men du behöver inte käka upp slamsorna som ligger i botten på muggenFlört)

Drick ett par såna koppar om dagen och käka gärna rå vitlök också. Det gör susen för immunförsvaret. Lycka till och krya på dig Glad

MattiasNowak
10/19/09, 12:45 AM
#20

Ingefära brukar jag äta så fort jag har det hemma. Lite starkt men väldigt god smak tycker jag. Glad

Vitlök älskar jag och det brukar jag få i mig en del genom maten jag äter. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
10/19/09, 1:06 AM
#21

Toppen! Glad

MattiasNowak
10/19/09, 12:05 PM
#22

God morgon, god morgon, nu är jag på jobbet igen.

Har sovit någon timma inatt bara, luftrören har strulat och en axeln + armen har värkt. Hade dessutom bara en tablett Voltaren inne i huset.

Men känner mig otroligt pigg idag ändå. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
10/19/09, 1:28 PM
#23

God dag.

Här regnar det och grått och trist ute. "Lätt fuktiga" hundar ligger i soffan och sover efter en morgon prommis i regnet,

Ha nu en riktigt bra dag alla, hopppas ví ses senare under dag/kväll

Krya på dig Mattias!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

shintaida
10/19/09, 10:29 PM
#24

*Shintaida, på återhämtning från de dödas rike* Förvånad

Howdie, alla!

I natt hade det snöat YTTEPYTTELITE, men det VAR snö! Blev så glad! Jag blir glad av snön!

Men det kom inte mer. *suck*

Har istället shoppat loss och när jag skulle hem, programmerade jag GPS:en till den kortaste vägen.

VAD händer, tror Ni??

Jo, det var lerigt, snorhalt av skogsmaskinerna och det blev en senväg, ingen genväg! Höll på att sladda av vägen tre gånger. Är liiiite för glad i gasen, även på bilen! Skäms

Men hem kom jag allt.

Och jag kände inte igen min bil!

Den var för fanken metallic-blå när jag körde hemifrån! Nu är den smutsgrå! Skrikandes

Så i morgon ska jag till macken och tvätta min Astrid. Ja, bilen HETER så, för det är en Opel Astra! Cool

See You!!

PS: NERA, jag ringer Dig i veckan! DS Flört

MattiasNowak
10/20/09, 12:06 AM
#25

#24 Vi fick närmare fem centimeter snö härom dagen. Tungan ute

Som tur är hade jag precis fått på vinterhjulen på bilen så det funkade bra här ute i skogen. Annars hade jag nog kört fast ganska omgående.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
10/20/09, 8:43 AM
#26

Nämen…NU blir jag avis, Mattias!

Tur att Du fick på vinterdäcken! Här är kallt och halt, så Ronny bytte däck på min bil i lördags. Tur det, med tanke på gårdagens körning! Skrattande

Snälla, kan Du inte skicka lite snö till mig?? Vill ha, jag med! Skrikandes

Leffe
10/20/09, 11:19 AM
#27

Vill inte ha snö. Det blir bara en massa blött och is. Dessutom blir det så jobbigt på jobbet

Annons:
medde
10/20/09, 11:27 AM
#28

SnöFörvånad Här är det regn och åter regn! Vi har två läger hemma ang snön. Tösa vill ha massor och jag vill nog inte ha massor. Men hellre det än regn och slask. Huja mig för vad hundarna släpar in,,,,,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
10/20/09, 12:09 PM
#29

Hmmm förlåt glömde

God morgonSkrattande

Regn och åter regn….. Men mår toppen och ska snart iväg till tösa och skolan, då jag ska vara med henne i dag i skolan.

Så jag "rymmer" ut nu och hoppas vi ses under kvällen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/20/09, 2:24 PM
#30

Hej på er

Någon snö har inte vi sett till ännu. Solen skiner och det var frostigt imorse. Gubben är hemma från jobbet och fixar med skorstenen till kaminen. Måste passa på medans vädret är OK.

Nu ska jag strax ut med hunden. Ha en fortsatt bra dag alla.

MattiasNowak
10/20/09, 8:57 PM
#31

God kväll.

Nu är jag för första gången inne på internet för dagen. Glad

Har varit i Göteborg med förorter hela dagen.

Gick upp klockan halv sex imorse och åkte till Sahlgrenska till tandläkaren med frugan, hon hade en tid vid 07:50.

Sen åkte vi till hennes föräldrars lägenhet en sväng, käkade lite och vilade en stund.

Efter det åkte vi till Kållered och kollade in på Ikea, och jag och frugan han in en sväng på Cross och Enduro Kompaniet också. Skrattande

Sen blev det en sväng till Kungsbacka där vi tittade in i den nyöppnade Börjes affären där dom säljer hästprylar.

Efter det blev det en sista sväng till Göteborg och Sahlgrenska igen för andra besöket för dagen, detta var vid 15:50.

Jag kan ju lugnt lova att jag är grymt seg nu. Tungan ute

Vad har ni andra gjort idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
10/20/09, 9:44 PM
#32

# 31 Oj, Ni verkar haft en intesniv dag ni två Tungan ute

Jag har haft gubben hemma hela större delen av dagen, som fixat med skorstenen till kaminen. Så nu så, är det bara att ringa sotarn så han får komma och provelda första gången Foten i munnen

MattiasNowak
10/20/09, 9:50 PM
#33

Ja, dagen har varit välfylld. Tungan ute
Vad skoj att kaminen snart är användbar. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
10/20/09, 9:58 PM
#34

Gubben har redan tjuvstartat och satt in en marschall däri…Flört

Annons:
MattiasNowak
10/21/09, 12:09 PM
#35

God morgon.

Nu är man igång igen efter en god natts sömn. Är bara lite seg idag. Tungan ute

Idag är det visning av gården för oss. Lite nervöst är det, väldigt spännande och ska bli så kul. Glad

Ska bli så kul att se detaljerna och se om allt motsvarar det vi söker.

Hoppas ni andra får en toppendag. Skrattande

#34 Trevligt att ni fick testa mysfaktorn lite då. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
10/21/09, 12:30 PM
#36

Hemma från jobbet. Förkylningen börjar ta på krafterna. Sitter här nu med Pysen spinnande i knät.

Sköt om er

MattiasNowak
10/21/09, 1:11 PM
#37

#36 Då får vi hoppas på att du kryar på dig snart då, min förkylning har släppt igen. Glad

Det är verkligen inte kul att sitta hemma och vara förkyld.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
10/21/09, 2:16 PM
#38

Hej på er från ett grått Dalarna. Men det blåser inte i alla fall.

# 35 Lycka till på visningen och hoppas ni hittar det ni söker Glad

# 36 Krya på dig Leffe Oskyldig

MattiasNowak
10/21/09, 2:48 PM
#39

#38 Tackar. Skrattande

Den gården vi ska titta på idag känns så otroligt mycket mer passande än den förra vi kollade på. Så jag hoppas också att vi hittar vad vi söker på det här stället. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
10/22/09, 10:22 AM
#40

God morgon alla här inne.

Nu är jag på jobbet igen. Tungan ute

Gården vi var och kollade på igår motsvarade verkligen inte bilderna dom hade på internet. Plankor satt löst, huset var skevt, taket i stallet var för lågt, garaget var mycket mindre än det stod i annonsen och massa såna saker. Obestämd

Sen gick vi ut och kollade marken, halva marken var inte bete och åker som det stod utan det var sumpmark som var totalt översvämmad av vatten.

Men som tur är så kommer det fler gårdar. Glad

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
10/22/09, 12:26 PM
#41

Hej på er

Här är det grått som tusan ute. Molnen hänger nästan i backen och det ser ut att bli någon sorts nederbörd.

# 40 Trist att gården inte var nåt. Men det dyker säkert upp något nytt.

Önskar er alla en bra dag i vad ni än ska företa er Glad

Annons:
MattiasNowak
10/22/09, 12:52 PM
#42

#41 Jo, nån gång kommer den rätta gården. Förhoppningsvis ganska snart, längtar efter en gård. Glad

Här är också allmänt grått och trist. Men vet inte om det blir någon nederbörd.

Hur har det gått med kaminen förresten? Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
10/22/09, 9:37 PM
#43

# 42 Väntar på sotarn ska komma och elda första gången. Gubben har inte fått tag i honom ännu. Och idag har gubben varit på kurs hela dagen på annan ort, så han har inte haft möjlighet att ringa. (Är hans göra ) Får göra det imorgon.

MattiasNowak
10/23/09, 1:16 PM
#44

God morgon allihopa.

Den här dagen har väl börjat så där bra. Obestämd
I morse när jag gick ut med hundarna så vräkte det ner regn. Efter det åkte vi till banken och jag personligen tycker att banker har en annorlunda syn på allt.

Fastän att vi nu har två inkomster istället för en så vill dom ge oss ännu mindre lån än innan. Lånen räcker inte ens till en halv gård. Rynkar på näsan

Får väl se hur den här dagen tar sig, nu är det i alla fall dags att diska. Sen när jag är klar med det så ska jag städa lite i huset.

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
10/23/09, 2:10 PM
#45

God förmiddag!

Här är det grått och mulet men uppehåll än så länge. Fast det blåser lite. Ska strax ut med hunden så det blir till att klä sig.

# 44 Det har blivit tufft på lånemarknaden nuförtiden hos banken. Vet också de som ville låna till nytt större hus p g a flera barn i familjen, men banken sa blankt nej trots att de båda har fast jobb och aldrig haft en betalningsanmärkning!

Men jag håller alla tummar jag har för er Mattias att det löser sig. Skrattande

Ha en fortsatt bra fedag och helg alla!

MattiasNowak
10/24/09, 12:03 AM
#46

Nu är det dags att sova igen. Tungan ute

Hoppas vi syns imorgon allihop.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
10/24/09, 10:53 AM
#47

God morgon.

Idag ska frugan och en av hennes kompisar ut och rida. Under tiden så tänkte jag att jag skulle ta mig en sväng med crossen. Glad

Det verkar som det ska vara uppehåll men kyligt så jag får väl klä mig varmt.

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
10/24/09, 12:12 PM
#48

God morgon.

Inne återigen efter en fin men lite kall prommis med hundarna, men härligt med lite frisk luft på morgonkvisten,nu sitter jag och dricker en härlig kopp kaffe och besöker iFokus.

Vad vi ska hitta på idag vet jag inte riktigt ännu, då tösa har lov och då ska få vara med och bestämma lite också. Det är hon värd efter en hård tid i skolan.  Det förstår jag nu efter ha varit i skolan nu under denna vecka. Döv och trött i luvan!

Ha nu en fin dag alla. Hoppas vi ses på den trevliga mötetsplatsen  på iFokus motorcykel sajten!

Mvh.

En liten påminnelse:

Glöm inte att ställa tillbaka klockan en timma, under natten mot söndag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
nera
10/24/09, 9:23 PM
#49

Hej på er!

# 48 Ska försöka komma ihåg det där med klockan.

# 47 Hoppas turen med crossen gick bra. Och frugans ridtur med.

Här har det varit grått och lite duggregnigt idag. Sonen har en kompis här som ska sova över, så här är det fullt upp.

Annars har dagen försvunnit i plockandets tecken. Fast denna gång har vi plockat undan utemöbler, motorcyklar, vanliga cyklar och diverse andra prylar som hör sommarhalvåret till. 

Ha en fortsatt bra lördagskväll alla

MattiasNowak
10/25/09, 10:03 AM
#50

God morgon allihopa.

Idag är det minst lika regnigt som igår och lika kyligt. Får väl se vad dagen bär med sig. Kommer nog bli mest slappanda idag tror jag.

Turen på crossen igår gick jättebra förutom att det regnade nåt så grymt. Jackan bara droppade när jag var klar, hela jag droppade till och med. Tungan ute

Det var i alla fall riktigt halt och gott, fullt uppställ hela tiden.

Hoppas ni andra får en bra dag idag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
10/25/09, 10:26 AM
#51

God morgon

Inne nu efter en morgon tur med hundarna ute i regnet. tösa ligger och sover så gott i sin säng ännu. Vid lunch blir det att åka in till stan för lite träning. Vilket är alltid gott. Senare på em om allt nu går som det ska, kommer vi att åka på bio för en fin stund tillsammans.

Ha nu en fin söndag alla

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
10/26/09, 9:34 PM
#52

Godkväll!

Här har det varit fullt upp i några dar så det har inte blivit nåt ifocus alls, Har varit regnigt och grått i ett par dagar.

# 50 Halt och gott, kan tänka mig att du hade det slirigt på din tur. Flört

Ha en fortsatt trevlig måndagskväll alla

nera
10/27/09, 7:39 PM
#53

Godkväll på er

Jag är så trött och vimsig i huvudet nuförtiden, så jag skriver så mycket fel härinne. Det har gått i ett idag, har varit fullt skubb när sonen är hemma och det händer mycket för honom med kompisar och träning. Så skulle vi ut och handla paket också mitt i alltihopa, för ikväll så är det "party" hos en klasskompis.

Nåja, ska försöka att kolla runt här vad jag missat. Ha en fortsatt bra kväll alla.

MattiasNowak
10/28/09, 10:02 AM
#54

God morgon allihop.

Här är det frost idag och regnar. Obestämd Får väl se vad som händer under dagen. Kanske kan få ihop någon artikel senare under dagen. Tungan ute

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
10/28/09, 10:13 PM
#55

Ja, det blev ingen artikel idag. Jag hade tyvärr fullt upp med att laga en dator åt en av mina bröder.

Får väl se vad som händer imorgon, nu är det i alla fall dags att sova.

God natt allihop.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Leffe
10/29/09, 10:26 AM
#56

Vi skriver 29 oktober.
Här hemma väntar en lugn dag. I går var det en sorglig dag med en stämningsfull begravning. Det blev en minnesvärd farväl av en underbar kamrat.

nera
10/29/09, 10:44 AM
#57

Goddagens!

# 56 Tråkigt att höra Leffe. Beklagar sorgen.

Här har man fullt upp när det är lov för sonen, så det blir inte så mycket ifocus just nu. men man får ta igen det sen.

Ha en fortsatt bra dag alla.

medde
10/29/09, 11:28 AM
#58

God morgon.

I dag ska vi iväg till skolverket på möte, sedan blir det hem till hundar som får nu stanna hemma under dagen. På lördag ska vi på bio för att se Michael Jacksons this is it! Blandade känslor inför den. men men…

Ha en fin dag alla.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
10/29/09, 12:33 PM
#59

God dagens allihop.

Idag är det en seg dag men vädret ser lovande ut än så länge så får väl se om det händer nåt kul.

Hoppas ni andra får en bra dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
10/29/09, 3:21 PM
#60

Hallå.

Liten hälsning söder ifrån. Närmare bestämt Aschaffenburg i Tyskland. Här nere är det fortfarande MC-väder, 5-15 grader och hyfsat väder även om det är lite gråmulet just idag. Tyvärr har jag ingen hoj med mig då jag är här i tjänsten. Vänder norrut ikväll.

Ha det

nera
10/30/09, 11:57 AM
#61

Goddagens!

Här skiner solen från blå himmel. Ska snart ut och vara chaufför till sonen och hans kompisar.

Har faktiskt sett en och annan optimist på två hjul på vägarna de senaste dagarna, trots kallgrader nästan..

Ha en fortsatt bra fredag och helg alla Glad

MattiasNowak
10/30/09, 9:37 PM
#62

God kväll allihop.

Nu har jag fått min dator att fungera ordentligt igen, har tankat om operativsystemet igen med en ny version. Tungan ute Har totaltröttnat på windows som aldrig vill fungera ihop med mig, har därför bytt helt till linux som jag kört vid sidan i ett par år.

Linux är det bästa operativsystemet som finns om ni frågar mig, bara massa underbara fördelar. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
10/31/09, 11:51 AM
#63

God morgon.

Åter på jobbet, ska iväg och handla idag. Tungan ute En del av jobbet.

Någon annan som ska göra något kul?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
11/1/09, 11:08 AM
#64

Återigen en dag på jobbet, så god morgon till er alla.

Idag kommer det bara bli att slappa framför datorn tror jag. Tungan ute

Någon annan som ska göra något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/1/09, 11:23 AM
#65

God morgon

I dag är det sista dagen för tösa och henes höstlov, så vi ska ta vara på dagen på bästa viset vi  bara kan. Det är taekwondo träning snart, men sedan…

Ha nu en fin dag alla.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
11/1/09, 11:28 AM
#66

Taekwondo låter kul. Jag har alltid viljat hålla på med nåt liknande kampsport men tror nog det är lite sent för mig att börja.

Dessutom är jag inte smidigast i världen, jag fungerar bra på en cross i skogen och sånt men är vig som ett kassaskåp. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/1/09, 11:36 AM
#67

Men Mattias inte är det för sent för taekwondo. Det är aldrig för sent.  Lovar det att det är hur kul som helst. Träna ett tag och du kommer bli som en panter på crossen…..och ävenSkäms

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
11/1/09, 8:06 PM
#68

Hej på er!

Idag har vi varit i skogen och laddat batterierna. Var hur trevligt som helst.

Igår roade vi oss med att tvätta och impregnera alla våra mc-kläder ute i tvättstugan. Skönt att få det gjort inför vintern så att de är rena tills i vår och nästa mc- säsong.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll alla. Glad

shintaida
11/2/09, 2:46 AM
#69

Hej i natten!

Jag kan inte sova! Gråter

Psoriasis-artriten blev nog inte bättre av en kall MC-tur i lördags.

Har grymt ont och måste få gnälla av mig.

Ronny sover, så honom kan jag ju inte väcka!

Det blir nog en hård, kall vinter om jag ska tolka mina kroppstecken.

Har jag en stor JÄDRA otur i vinter, lär jag tillbringa den med rollator eller i rullstol.

Det enda som hjälper mig nu, är morfin. Men de är förbannat restriktiva med att skriva ut det.

Ska jag lida hela vintern, eller få ett drägligt liv? Dock kanske lite lullig, men lycklig och smärtfri.

Om jag ska lida, måste jag flytta från huset, eftersom vi har trappor.

Visserligen har jag en etta på nedre plan i byn, men hur kul är det att vara ifrån sin älskade, för att sjukvården inte vill hjälpa mig?!

Nu har jag varit sjuk länge, i olika sjukdomar som tagit min kraft. Hur länge kommer jag att orka?

Jag LEVER ju inte. Jag FINNS ju bara!

Nätterna är ett helvete av värk. För det är då man känner det mest.

Är man uppe, kan man tänka på annat. OCH knapra smärtstillande!

Fy fan, vad jag är nere!

Längtar till vår och sommar, när jag vet att värken stillar sig en aning, så jag kan få LEVA!

Förlåt mitt gnäll, men jag hade ingen att jämra mig för!

Kan ju inte ringa Nera mitt i natten, heller!

Just nu - fy fan för livet!

Ska dricka mitt natt-te och sen lägga mig på värmemadrassen.

Tjingeling!

Annons:
Leffe
11/2/09, 7:27 AM
#70

#69. Försök tänka positivt även om det kan vara svårt många gånger. Det finns alltid glädjeämnen om än så små kanske. Du både finns och lever. Krya på dig

MattiasNowak
11/2/09, 11:44 AM
#71

#69 Fy vad jobbigt det låter. Men som LeffeD säger så får du se all glädje när den är där och även tänka tillbaka på de bra minnena när det är som värst.

Det blir alltid bra igen, till slut. Det gäller bara att stå ut under den jobbiga tiden. Och som LeffeD sa, du både finns och lever. Hade du däremot inte känt någonting alls då hade du kunnat ifrågasätta om du lever eller inte.

Det är jobbigt att känna smärta men det är bättre än att inte känna någonting alls. Flört

Jag har också haft en dos av obehag inatt, har legat med feber hela natten och kroppen värker rejält nu idag. Har väl fått sova en kanske två timmar så är ganska seg nu.

Jag är till och med hemma från jobbet idag. Inte så kul att ligga i en obekväm soffa och inte kunna göra något.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
11/3/09, 9:11 AM
#72

God morgon. Det gick inget bra att jobba. Ska snart till doktorn så får vi se vad som händer. Katterna däremot är det full fart på

Sköt om er

MattiasNowak
11/3/09, 11:08 AM
#73

Lär nog inte bli något jobb för mig heller dom närmaste dagarna, ligger här med feber ännu. Känner mig nästan som om jag har världens baksmälla.

Hoppas ni andra mår bättre och att du kryar på dig LeffeD.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/3/09, 11:29 AM
#74

Krya på er, grabbar!

Leffe - hoppas att Du får hjälp hos doktorn.

Mattias - glöm inte att dricka mycket nu när Du har feber.

nera
11/3/09, 12:42 PM
#75

Hej på er

Jag har inte varit härinne sedan i söndags. Igår så krånglade vårat internet så jag kunde inte komma in.

Här håller det på att klarna upp efter en grå och regnig morgon..

Shintaida, jag ringer dig vid tillfälle.

Krya på er ni andra också.

Ha en fortsatt bra dag alla, så gott ni kan.

MattiasNowak
11/4/09, 10:42 AM
#76

God morgon.

Idag känns min förkylning bättre, har ingen feber, ingen yrsel utan bara lite tät i halsen. Men är ändå hemma från jobbet, dumt att fresta på för mycket när man inte är helt frisk.

Hoppas ni andra mår bra och får en suverän dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Bogey
11/4/09, 10:48 AM
#77

#76 I dessa influensatider uppskattar nog även kollegorna att slippa en hostig och snorig Mattias även om du är på bättringsväg Glad

MattiasNowak
11/4/09, 10:50 AM
#78

#77 Det har du helt rätt i. Tungan ute Har pratat med dom på jobbet och dom tycker jag ska vara hemma tills alla symptom släppt. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/4/09, 1:21 PM
#79

Hej hopp på onsdan

Här är det mulet och grått. Ska klä på mig strax och bege mig ut.

Önskar er alla en fortsatt bra dag.

# 78 Krya på dig Mattias.

Leffe
11/4/09, 2:06 PM
#80

#78 Krya på dig
#79 Ha det så trevligt

MattiasNowak
11/4/09, 2:36 PM
#81

Hej igen allihop.

Nu har det gått ett par timmar till på dagen. Vädret är så där, det blåser nästan storm plus att det snöar lite lätt. Grått och kallt är det.

Börjar må lite bättre nu, har bara ont i halsen, är hes och har huvudvärk. Annars känns det bra, har ingen feber eller någonting sådant nu. Glad

Hoppas ni andra mår bra och att ni får en fortsatt trevlig dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/4/09, 8:09 PM
#82

Här har det snöat ymnigt sedan lunchtid, men det är inte vitt på backen- ännu..

MattiasNowak
11/4/09, 9:36 PM
#83

Jag vill ha snö, det är så vitt och fint när snön är nyfallen. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Bogey
11/4/09, 11:17 PM
#84

#83 Här snöar det faktiskt. Tyvärr inte mer än att det nätt och jämt syns så det lär väl inte kunna bli vitt och fint av det lilla.

MattiasNowak
11/5/09, 10:43 AM
#85

God morgon allihop.

I natt har jag sovit nästan sex timmar, kunde helt enkelt inte somna igår kväll / natt. Nu när jag vaknade på morgonen hade det i alla fall kommit lite snö, runt två centimeter.

Hundarna tyckte det var extra kul, Rocky sprang fram och tillbaka som en galning och Kiwi kastade sig med huvudet ner i snön och skulle äta all snö som fanns. Tungan ute

Det som är kvar av förkylningen just nu är en snuvig näsa och en tät hals. Annars börjar jag känna mig riktigt friska. Glad

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/5/09, 11:04 AM
#86

Goddagens

Här snöar det för fullt och det börjar bli vitt på backen. Skrattande Hoppas på riktig vinter nu. Är som sagt så fint när det blir snö som lyser upp.

Ha en fortsatt bra dag alla.

MattiasNowak
11/5/09, 11:20 AM
#87

Ja, visst är det fint med snö. Glad Har släppt ut Kiwi i löplinan nu så hon får leka lite i snön. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
11/5/09, 12:44 PM
#88

En blöt dag ser det ut som. Frågan är kommer det att bli vitt ute de närmaste dagarna. Löven ligger numera i alla fall på gator och gångbanor. Vad vemodigt det låter

shintaida
11/5/09, 9:09 PM
#89

#87 Mattias!

Har ni en FRUKT i löplina? *fniss*

Jag får väl släppa ut gurkorna så de håller sig svala (inte SMALA) till marsvinen. Cool

Jag bara skojar aprilo med Dig! Ta inte åt Dig, är Du snäll!

Jaa, här snöar det för fullt! Ronnys bil är vit istället för röd, nu.

Har legat i migrän mest hela dagen, så jag har inte kunnat följa väderutvecklingen.

Men såg på TV att snön kommer att smälta eller regna bort redan i morgon! Skrikandes

Jag vill ha min snö!!

MattiasNowak
11/5/09, 9:44 PM
#90

Här har det tyvärr slutat snöa, ligger bara lite grann. Rynkar på näsan
Klart jag inte tar åt mig och det gör nog inte Kiwi heller. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
11/6/09, 6:04 PM
#91

Här har snön regnat bort som kom igår. Det har varit grått och regnigt hela dagen lång.

Önskar er alla en fortsatt bra fredagskväll och helg. Glad

MattiasNowak
11/6/09, 6:14 PM
#92

Här har också bara varit grått hela dagen, inte så värst kul. Dessutom har jag överansträngt mig innan förkylningen gått över så nu är jag hur slut som helst. Obestämd

Blir till att vila resten av dagen och helgen förmodligen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/6/09, 6:18 PM
#93

# 92 Är lätt hänt, jag vet Foten i munnen ibland så tror man att man friskare än vad man är…

MattiasNowak
11/6/09, 6:41 PM
#94

#93 Helt klart så är det så. Jag är expert på att sätta igång innan jag är frisk. Ångrar mig varenda gång. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/6/09, 6:44 PM
#95

Det där känner jag igen. man lär sig aldrig vissa grejer..

MattiasNowak
11/6/09, 6:57 PM
#96

Precis. Hur många gånger det än händer så är det alltid samma sak. Skrikandes

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
11/7/09, 10:58 AM
#97

God morgon allihop.

I natt har jag sovit riktigt gott, känner mig nästan helt utvilad nu. Förkylningen känns också bättre, hoppas nu bara på att den ska försvinna helt. Tungan ute

Idag ska jag väl mest ta det lugnt och vila ur min förkylning, får väl se om det händer något kul.

Hoppas ni andra får en bra dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Leffe
11/7/09, 1:00 PM
#98

En annan har legat i sängen och bara slöat och sovit om vartannat fram till nu

nera
11/7/09, 5:19 PM
#99

Hej hopp!

Här är grått och småregnigt. Men jag har varit ute på en uppfriskande långpromenad, för det är inte kallt.

Gubben fixar vidare med kaminen. Fick ett litet nedslag av sotarn då han var här i början på veckan. Men men, snart så kan vi elda Skrattande

Ritva
11/7/09, 8:51 PM
#100

Här i Lule har snön fallit i natt och under dagen. Men temperaturen ligger så på gränsen så det blir mest modd. Här plogar man ju inte gatorna förrän det är närmare decimetern så det är ganska kladdigt med de ca 5 cm som kommit. Men det är härligt för det blir så mycket ljusare.

Annars har jag tränat, handlat, tapetserat och börjat göra iordning ett förråd så att gubben min kan få bättre plats i garage så han kan göra sin pärla till en krommaskin. Vi har varit riktigt flitiga idag!Tungan ute

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

MattiasNowak
11/8/09, 11:10 AM
#101

God morgon allihop.

Här är lika grått som vanligt idag. Kommer nog inte bli så mycket gjort, ska bara diska lite igen och sen är det nog inget annat planerat.

Någon annan som ska göra något kul idag?

#100 Härligt att ni fått snö. Jag vill också ha massa snö nu men bor på fel ställe i landet. Obestämd

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Ritva
11/8/09, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

#101 Jodå snön ligger faktiskt kvar idag och ungarna var ut och gjorde en snögubbe. 

Idag skiner solen från en klarblå himmel, så man blir riktigt sugen på att gå ut! Får nog lov att försöka hinna med det. Vi ska fortsätta röja här hemma så vi får lite mer ordning på torpet.Tungan ute

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

MattiasNowak
11/8/09, 11:46 AM
#103

#102 Härligt ser det ut att vara. Glad

Nu låser jag den här tråden och skapar en ny för den här har blivit väldigt lång. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: