Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2151 ggr
shintaida
2009-09-20 01:27

Lycklig av reflexväst!

Ja, jag är lycklig över relexvästarna, faktiskt!

Idag såg vi flera stycken, i alla åldrar, som hade det. Jag la märke till dom FÖRST, fast dom körde bakom någon annan.

Och vet ni…

…för några veckor sen, när vi åkte på en 20-milstur,  stannade vi vid en vacker plats och rastade.

Sen kom något brummande och stannade vid oss.

Det var två MC-åkare i 55-60 års åldern.

Trevliga som sjutton!

Och vet ni…DOM HADE REFLEXVÄSTAR och körde HD båda TVÅ!

DET var verkligen en "vacker" syn!

Att våga ha reflexväst, när man kör en HD! Wow!

Min aktning för dom steg verkligen!

Visst var det vågat av dom, så säg?

Försökte förresten att få västen på min man idag igen, men det gick inte!

Han är och förblir en svart Ghostrider framför mig! *suck*

Men en Ghostrider som jag älskar! *fnitter*

Annons:
Leo
2009-09-20 08:20
#1

Reflexväst i all ära men när ska bilisterna ta sitt ansvar och KÖRA bil istället för stereo.mobil och annat viktigt som att klimaten visar 21 istället för 22

Varför ska motorcyklisterna spöka ut sig mer och mer för att bli upptäckta.

Snart är det väl lag på saftblandare och båthorn för att överhuvudtaget få närma sig cykeln.

En känga åt andra hållet med är EU mopparnas utbildning. Körde förbi en sådan idag som liknade en 250 i storlek och utan vidare gjorde 70-80 och dom kan jag förstå att bilisterna har problem med men det handlade om utbildningen. för det körs utan hjälm på trottoarer och överallt tycker jag dom bränner runt och dom har FÖRARBEVIS ????

När det begav sig hade jag och mina kompisar 30 moppar som naturligtvis inte gjorde 30 utan snarare 80-90  men vi hade ingen utbildning

Med risk att låta gammal

Bort med EUmoppen och kör med 30 moppen

ta tillbaka EPA traktorn Vettigare fordon för en 16åring finns inte

125:an borde få ett större utrymme

och att polisen ges utbildning i hur man kollar strypningen på tyngre cyklar (känner till ett par st som bara är strypta en gång om året

och en enkel uppkörning var 5:e år med uppdatering av skyltar och liknande för alla

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Leffe
2009-09-20 13:28
#2

Reflexväst är jättebra. Man sitter väl inte alltid på cykeln som har lampor. Man går ju av också och då har man oftast inget lyse i handen. Då är reflexvästen toppen i mörkret.

MattiasNowak
2009-09-20 15:24
#3

#0 Känns inte som det är så jättevanlig kombination med HD och reflexväst. Men visst blir man glad på nåt sätt när det händer.

#2 Det har du helt rätt i. Borde vara samma för bilister egentligen.

I Norge är det krav på att ha med sig reflexväst till alla i bilen. Det tycker jag är ett bra krav.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-09-20 18:47
#4

Visst är det toppen med reflexväst. Oavsett.

 Och särskilt i mörker Glad 

Jag såg också senast idag, ett helt gäng med motorcyklister som stod parkerade utanför ett fik och ALLA så bar de reflexvästar och ALLA så var de

 " gubbar" ( ursäkta uttrycket Flört)

Gissa om jag blev glad? Skrattande

MattiasNowak
2009-09-20 19:47
#5

Jo, när jag var ute med bilen idag så såg jag också en hög med motorcyklister som hade stannat till intill vägen. Allihop hade väst på sig.

Dom syns otroligt bra tycker jag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Upp till toppen
Annons: