Annons:
Etikettallmänt
Läst 2030 ggr
MattiasNowak
2009-09-06 13:45

Varför just det märket?

Alla har ju olika märken som dom favoriserar.

Vi har i en tidigare tråd frågat vilket som är erat favoritmärke.

Nu har ni chansen att tala om varför ni valt detta märke.

Ni kanske visste från början vilket märke som var "rätt" för er eller det kanske är något som har växt fram.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
2009-09-06 13:58
#1

Ska förhöra gubben om detta, så återkommer jag.

KarolinaNowak
2009-09-06 23:46
#2

Jag gillar Honda (VTR 1000), Yamaha (R1:an) och KTM. Men sen finns det även andra skönheter av annat märke till exempel Ducati (Monster), Kawasaki (Ninja). Så det är väl snarare olika modeller jag tycker om och fastnat extra för än märken. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

nera
2009-09-07 11:49
#3

Gubben min sa att de första cyklarna han hade, "sprang han över bara" innan han köpte dem.

Men Trans Alpen hade han verkligen gått och trånat efter ett längre tag. Det minns jag med, mycket väl. Det tog några år innan det blev verklighet, men nu har han en sedan några år tillbaka. Glad

MattiasNowak
2009-09-08 21:55
#4

Jag var från början enbart Honda-människa och har flera gånger ramlat tillbaka till Honda.

Sålde min XR600 för ett tag sen och fick nästan omedelbart extrem abstinens. Då ramlade jag över den KTM 525EXC-R som jag kör nu.

Det var min bror som hade den och han hade inte tid med den så jag slog till direkt.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nizze-manpwer
2009-09-10 01:03
#5

Det svider å säga det men, Honda har alltid vart ett märke jag gillat. Men bara ägt 2 mopeder. Sedan kommer jag till min ögonsten, Ducati Monster 900 Sie. Har alltid varit en dröm som har kännts som så långt borta men äntligen slog in i sommras. Ljudet, vibrationerna, vridet. Alla sinnen stimmuleras.

MattiasNowak
2009-09-10 01:06
#6

Ja, en Ducati Monster är definitivt en dröm som jag också hoppas kommer slå in nån gång. Glad

Ducati över huvud taget är ju brutala men framför allt Monster, älskar streetfighter-designen på den.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Hausswolff
2009-09-21 16:45
#7

Jag återkommer hela tiden till BMW och deras offroad-modeller. De är som om de har byggts för min kropp helt enkelt. Jag kan köra en sån hoj i timmar utan att bli stel eller få minsta träsmak.

De är kanske inte snyggast i världen, men vem fan är fåfäng? Flört

Bogey
2009-09-21 17:40
#8

Första hojen, en 94'ans Honda TransAlp "blev till" för att jag skulle ha en lättkörd och lättskött nybörjarhoj när jag återupptog hojåkandet efter mer än 20års uppehåll.

De andra 2 (VFR'en och DRZ'an) bara blev så

Upp till toppen
Annons: