Mektips

LED bakljus på motorcykel.

2009-08-20 12:01 #0 av: MattiasNowak

Nu är det ju många som börjat montera bakljus av LED-typ, alltså inte vanliga glödlampor utan lysdioder istället.

Det finns färdiga dioder med "glödlampsfattning" och det finns även kompletta bakljus med dioder i.

För den som vill vara lite mer originell så kan man ju bygga ett bakljus själv efter egen smak.

Här är en länk till hur man räknar ut hur mycket motstånd man måste ha för att inte bränna dioderna.

Och här är ett företag som säljer lysdioder.

Här är en länk till en sida med byggbilder.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Anmäl
2009-08-20 22:04 #1 av: MattiasNowak

Man kan även köpa lysdioder på Elfa. Dom har experimentkretskort att bygga med också.

//Mattias - Nowakfoto.se

Anmäl
2009-08-21 01:35 #2 av: Bogey

En fördel med att köpa färdiga är väl att du kan köpa såna som är testade och godkända.

Anmäl
2009-08-21 01:58 #3 av: MattiasNowak

Helt sant.

Fast för mig och förmodligen många andra så är halva nöjet att bygga ljuset själv. Sen om man bygger det själv så kan man anpassa det så att det blir precis så som man själv vill ha det. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Anmäl
2009-08-21 09:25 #4 av: sissie

Jag gillar LED. Inta bara för att de inte gör sönder lika lätt utan för att jag tycker de syns bättre. Mycket bättre faktiskt. De är softare i sitt sken även om de lyser starkare. Fram för mer LED.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.