Annons:
Etikettgodmorgon-dag-kväll
Läst 2478 ggr
leo-
2009-08-20 08:05

Godmorgon 20 Aug 09

Nu har det ljusnat och klockan är 0600

Det ser ut som att det blir en vacker sensommardag härnere iallafall.

Inte ett dugg har jag planerat (Mer än Rickypromenaden) men det ger sig som det brukar

Ni alla får ha en bra dag

Annons:
Leffe
2009-08-20 08:28
#1

Det finns något som väntar på mig nu - jobbet

Sköt om er

MattiasNowak
2009-08-20 10:15
#2

God morgon.

Blev inte så jättemycket sömn inatt, somnade inte förrän halv två sen väckt hundarna mig vid halv åtta. Så här har hundarna rastats och matats, jag har gjort te åt min fru och kaffe åt mig. Så nu ska man väl kunna vakna också. Tungan ute

Vädret verkar bli fint här idag med, får väl hoppas i alla fall.

Hoppas att ni alla får en helt suverän dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-20 12:31
#3

Goddagens

Nu har skolan åter börjat. Sonen gick iväg till skolbussen med glada förväntansfull steg i att få träffa alla åter igen. Här skiner också solen och det ser ute at bli en hyfsad fin sommardag. Ska strax bege mig ut på en långpromenad.

Ha en fortsatt bra dag med det ni ska göra Glad

MattiasNowak
2009-08-20 13:03
#4

Så var man åter på jobbet igen. Underbart jobb med underbara tider. Tungan ute

Vädret är fortfarande toppen och med lite tur så blir det kanske lite körning med crossen idag. I så fall kommer det förmodligen ut lite foton på mig när jag kör. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-20 17:34
#5

Nu har jag varit och hämtat hem nya bilen som fått sig en ny fin baklucka, kofångare och drag. Så nu är den som ny igen.Glad

För er som inte vet, så kan jag berätta att vi hade inte haft våran nya Saab 9 5 i en vecka ens, då jag blev påkörd bakifrån vid stopptecken. Bakluckan, kofångaren  och draget därbak blev ganska så tilltryckt. Men nu så, får vi hoppas att den får vara hel och fin så länge den kommer att finnas. I a f i våra händer Glad

MattiasNowak
2009-08-20 18:12
#6

Va, lyckades till och med draget knäckas? Måste varit en bra smäll. Tungan ute

Skönt att det bara var bilen som skadades.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2009-08-20 21:00
#7

Nu har man varit ute och klyvt lite ved. Segt för ryggen men det måste tyvärr göras. Ibland önskar jag att jag hade en vedklyv. Tungan ute

Ska ut och fortsätta lite sen när det blivit lite svalare, ska även testa mina "nya" motorsågar som jag köpte igår. Svårt att kapa 40cm tjocka stockar till rätt längd med handsåg. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-20 21:04
#8

# 6 Kulan på draget vek upp sig och la sig klistrat upp mot kofångaren, som i sin tur vek sig och blev bulig till tusen. Även bakluckan blev knöcklig. Gick väl inte så fort när det hände direkt, men det var tillräckligt hård smäll för att det blev så skadat så allt måste bytas.

MattiasNowak
2009-08-20 21:08
#9

Tråkigt när sånt händer. Antar att den som låg bakom fick ta skulden? Eftersom dom uppenbarligen måste ha legat för nära.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-20 21:16
#10

# 9 Jo, vi har inte pröjsat en endaste spänn på reparationen. Det har han som körde in mig fått stått för, eller hans försäkringsbolag som sagt. Det var han som var ouppmärksammad som du kanske förstått redan..

Just nu springer jag som en tätting ut och hjälper gubben med att bromsa. Han håller på att reparera bromsarna på gamla Saaben, som vi nu ska försöka sälja. Så nu är jag "broms-hjälpreda" FlörtGlad

Ska även ut nu och fotografera gubbens gamla Honda plus grabbens Malaguti. Återkommer strax med färska bilder.

MattiasNowak
2009-08-20 21:18
#11

Ska bli trevligt med lite bilder. Glad

Bromsluftare är också nåt som folk behövs till, har gjort det många gånger.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2009-08-20 21:42
#12

God kväll

Nyss inkommen från en prommis med hundarna, som inte vart så trevlig på slutet. Då vi skulle passera gatan där vi bor så kom en ung grabb på moppe utan hjälm så klart!!!! Grabben kör ut på gatan från gården och på gatan kommer en bil! Smällen ett faktum. Hmmm inge kul att att behöva se med tösa bredvid mig.

Jag tänker nu på hur denna pojks mamma känner sig med sin son på sjukhuset,  Men lider med den som körde bilen samtidigt med pojken på moppen men även hans mamma. Pust vilka jobbiga känslor som stormar i mig just nu…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-08-20 21:51
#13

Men fy då medde! Sånt där är aldrig roligt att behöva beskåda. kan mycket väl förstå att du  känner dig uppskakad. Jisses…

Hoppas han klara sig grabben.

Annons:
MattiasNowak
2009-08-20 21:54
#14

Fy vad hemskt. Och så dumt att köra utan hjälm. Hoppas att han klarar sig i alla fall. Inte kul alls att bevittna nåt sånt.Förvånad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-20 21:55
#15

Hjälm SKA man ha - oavsett. Skrikandes

medde
2009-08-20 21:58
#16

Därav jag lider med hans mamma. vi är som vi är mammor.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2009-08-20 22:01
#17

Att vara mamma vet jag inte mycket om (ganska självklart) men förstår ändå. Det måste vara nåt av det värsta som kan hända. Att se sitt barn ligga skadat på sjukhus.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-20 22:06
#18

Aproå moppar och inte ha hjälm så kan jag förresten berätta lite om vad en väninna till mig råkade ut för när hennes son var ung och i mopedåldern..

Vid ett tillfälle, närmare bestämt en mörk höstkväll, så skulle han åka bakpå sin kompis, utan hälm, för de skulle "bara" rulla ( moppen var tom på bensin) nerför en backe så de kom till kvarteret nedanför där kompisen bodde. De åkte även utan lyse på moppen…

De han komma upp i i a f 50 km i nedförsbacken och i en av korsningarna så är olyckan framme. Där kommer en bilist i nästan 90 km i timmen! Så ni kan förstå vilken smäll det blev va..

Sonen till väninnan fick sig en rejäl smäll i skallen, p g a av att inte hade hjälm, så han hamnade i koma i tre månader. Han fick göra en mäng operatopner på ena benet eftersom han blev både bränd och bruten. När han vaknade upp från koman hade han inget minne kvar, utan fick börja om från ruta ett med att både läsa och skriva och tala allt. (Chauffören/kompisen på moppen hade hjälm och klarade sig fast blev rejält chockad och dömd förstås…

Väninnans son kom igen till sist och kunde leva ett drägligt men något funktionshindrande liv i 9 år till. För att sedan drunka i en olyckshändelse….

Ibland undrar vad som är meningen och inte egentligen….

Men hur som helst - Använd alltid hjälm!!

medde
2009-08-20 22:23
#19

Hjälm!!! Jag förstår det inte att det ska vara så svårt att sätta den på huvudet!! Jag erkänner att jag gjort exakt samma sak då jag bodde på Cypern. Man hade "putsat fjädrarna" och var fin för en kväll på stan. Nja det är jag bara en liten bit, hjälmen stannde hemma!!

I dag kan jag säga att jag är glad att inget hände. skulle inte ens tänka tanken i dag. Då jag har min dotter att ta hand om samt finnas till för henne. Även då jag har min syster som har fått en hjärna skada i vuxen ålder

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2009-08-20 22:26
#20

Jag har aldrig kört utan hjälm, har blivit rutin att ta på den innan jag ens sätter mig på crossen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
2009-08-20 22:35
#21

Jag har också varit blåst och kört 125:a på Kos i grekland i full fräs - utan hjälm…Oskyldig

*skäms*

nera
2009-08-21 00:07
#22

Tänk vad denna dag har försvunnit snabbt måste jag säga. Sonen var i a f helnöjd med första skoldagen.

Sedan så måste jag även skvallra om att jag från och med imorgon har "blivit med hund" Flört kan man säga. Ska vara promenadmatte åt våra grannars jättegoa 10 månaders blandras. Så han ska nu bli mitt framtida promenadsällskap

Ska fota honom imorgon, så ska ni få se vad jag menar med gullig Glad

Nu önskar jag godnatt, så hörs vi imorgon.

MattiasNowak
2009-08-21 00:33
#23

Jag kan väl visa upp dom hundar jag och min fru har också efter det.

Vi har Rocky som är 87,5% Rottweiler och 12,5% Schäfer.
Sen har vi Kiwi som är en Siberian Husky.

Båda är otroligt söta men dom är tyvärr lite för pigga på morgonen. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-21 00:38
#24

# 23 Ja gör det. är alltid lika roligt med foton oavsett om det är mc eller djur Glad

Jag är uppväxt med Schäferhundar, plus att jag tagit hand om kompisars hundar av diverse olika raser genom årens lopp. Men någon egen har jag aldrig haft sedan man var liten och bodde hemma så att säga. Har varit och är fortfarande allergisk, men det är också olika mot olika hundar. Och är man ute och går så går det bra.

Vi har en Siberian Husky till granne också och jisses vilken fart det är på den ibland.Förvånad

MattiasNowak
2009-08-21 00:49
#25

Samma med våran Husky, hon är helt sjövild. Hon gillar att "busa" som hon ser det, det innebär att slakta husse, slakta gosedjur eller springa som en galning.

Tyvärr kan vi inte ha henne lös för hon springer iväg då. Därför jag är tvungen att gå ut och rasta varje morgon. Fast det är ändå mysigt att komma ut och gå lite, speciellt när man bor så som jag och Karolina bor. Vi bor verkligen mitt ute i skogen med nästan inga grannar.

Lugnt, tyst och stilla. Det enda som hörs är när vi brötar iväg med crossen eller ena grannen åker ut med sin terrängbil i skogen. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-08-21 00:54
#26

# 25 Åhh vad avis jag blir på hur ni bor.

Men jag ska inte klaga. Vi bor också i stort sett på landet. Har åkrarna som granne på baksidan i a f. Fast att kunna bo som ni gör, ja det är min dröm. Fritt från grannar som förstör friden med elaka gräsklippare, trimmade motorer, monstertruckar, exploderande husvagnar och annat elände..Obestämd

Hmmm..fast det där med motorljud kan man ju stå för själv då, även fast man bor ute i skogen..Flört Men då är det i a f självvalda ljud.

MattiasNowak
2009-08-21 01:00
#27

Precis, ljud man skapar själv är ju inte fel.

Jag vill nog inte veta vad du har för grannar om du har exploderande husvagnar hos dig. FörvånadTungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2009-08-21 02:00
#28

Nu är det dags för mig att sova. Klockan börjar bli en del. Tungan ute

Godnatt alla.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Upp till toppen
Annons: