Annons:
Etikettmopeder
Läst 3427 ggr
Viljans
2012-03-30 23:05

SYM Jet -03

Hej!
Jag har en SYM Jet tillverkad 03.

När jag körde med den idag med full gas och en passagerare (vi vägde ca 100kg tillsammans) och den gick i 50km/h så började den låta som om motorn skärde sig och min moped saktade ner av sig självt till ca 5km/h.

Sen när jag kör med den så kan det lukta lite konstigt ibland, och när jag väl har stannat den och stängt av det så ryker det från avgasröret.

Självaste fläkten som är över avgasröret (vet inte vad den heter) låter inte som den brukar göra. Den har varit helt felfri innan vintern så kan det betyda att det är skit i den eller att någonting är fel?

Idag var alltså andra dagen jag har kört med den, innan har den varit i garaget helt i 7 månader och stått. Startade den ca varrannan månad och laddade batteriet genom att ha på motorn och gasa men annars har jag inte rört den.

DÄREMOT gick den felfritt igår när jag hade kvar 7 månaders gammal bensin i tanken, och då körde jag ca 3 mil helt utan problem. Tankade den i morse och då var det inte heller några problem, den var nu på kvällen vi märkte att den började krångla och dö ibland och så. Tankade med vanlig 95 som jag alltid har gjort.

Det är en 2-taktsmoped.

Kan den bero på att mopeden har stått i 7 månader eller är det något kännetecken ni känner igen som ni själva haft förut? Vad kan jag isåfall göra?

MVH Romana

Annons:
Upp till toppen
Annons: