Annons:
Etikettallmänt
Läst 1863 ggr
Leo
5/7/13, 2:25 PM

dagens terapi

förmiddagen gick i pysslandets tecken. Först b

gjordes den hemgjorda instrumentpanelen klar så nu har jag både h-mätare och oljetryck snyggt monterade på gaffelkronan. Sedan kom jag på att Löddeträffen börjar idag så det blev byte av dom gamla läckande stötdämparna mot nya blanka och fina. efter det eftersom träffen börjar ikväll och om jag ska dit så vill jag köra cykel så blev det ett oljebyte och koll av ett litet läckage under motorn (förhoppningsvis åtgärdat nu) och sist men inte minst mina fina klistermärken som jag hittade på marknaden blev ditsatta på tanken så nu slipper jag frågan `jag ser att den är engelsk men vad är det för en´ Nu står det klart och tydligt BSA på tanken.

Så nu väntar hon på en h-mätarevajer som kommer imorrn men annars är hon redo för att möta sina kusiner ikväll. Det är bara jag som ska orka köra dit.

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Annons:
Leo
5/15/13, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Rättelse, version 1,0 är nu skrotad pga materialvalet (aluminium 1mm dubbelt) till förmån version 2,0 servicepak 3  en skrotbit rostfritt som är väldigt mycket stabilare men oxå mycket mer svårjobbat men nu sitter den där och vibrerar inte ett dugg, En bild dyker upp när jag hämtat USB sladden jag glömde på jobb. Tyvärr är mätaren bara för syns skull eftersom när jag höll på så gjorde jag rent i skrymslen och vrår undertill och tog även av bakhjul och då kollade jag drivningen till mätaren och kuggarna var helslut. Så nu har jag fin vajer, fin liten mätare men måste driva den med borrmaskin eller liknande 😕

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Upp till toppen
Annons: