Annons:
Etikettallmänt
Läst 25951 ggr
wingren
12/15/15, 12:15 AM

Bra "tjej-hoj"

Ska börja ta mc-kort (tung) till våren och efterfrågar lite exempel på lämpliga motorcyklar till mig. Jag är 1.66 och väger 52 kg, alltså varken ett muskelberg eller lång. Har bara bil och moped-kort så ingen god mc-vana. Skruttade runt på en cresent compakt i moppeåldern (y). Får gärna kosta runt 15k nånting, tack på förhand :)

Annons:
Bogey
12/15/15, 3:18 PM
#1

Skrev ett liknande inlägg åt en annan tjej för ett tag sen. Du hittar den tråden här.
http://motorcykel.ifokus.se/discussions/55e343558e0e741d140040cb-vilken-motorcykel?discussions-1

Hoppas det kan vara till nån hjälp.

jagga-ewe
12/26/15, 10:15 AM
#2

Jag tog MC-kort i våras. Är några cm längre än dig, men inte nåt muskelberg på nåt vis. Jag har köpt en Yamaha XJ600 Diversion som första hoj. Jag gav 12kkr för den. Förarprövaren jag körde upp för sa att "den är lite av hojjarnas motsvarighet till Volvo 240, den är inte så jäkla kul men den bara går o går o skulle nåt krångla är det varken dyrt eller svårt att fixa till." Mao, en bra nybörjarcykel.

Annars skulle jag rekommendera att åka till MC-mässan i Gbg i januari. Det lär finnas hojjar av ALLA slag där. Visst, de är nya o inte i rätt prisklass, men du får en chans att provsitta en hel massa o känna vad som känns bra att sitta på. Sen är det en helt annan sak att köra, men att provsitta är en bra start.

Å du! LYCKA TILL! Du har en skitkul sommar framför dig!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Stenerosa
2/7/16, 9:28 PM
#3

Gladius är en perfekt hoj för en som dig/oss. När man tänker längd. Väldigt låg och en jätte trevlig första mc! 👍🏻😀

Stenerosa
2/8/16, 9:09 AM
#4

gladius suzuki .. De senaste modellerna typ 1015 modellen är jätte snygg! :) Den är bra för korta personer. Samtidigt är det precis lagom för lite allt möjligt, innan man avancerar sig! Körde med en gladius på min trafikskola på Skövde och den var underbar.

jagga-ewe
2/8/16, 7:37 PM
#5

Jag körde Gladius på Risk2an utanför Moholm. ;) Fast "min" trafikskola i Skövde hade Yamaha MT07.

Dock, Triumph har kommit med en riktigt låg o trevlig hoj nu. Street twin heter den. Jag gränslar den, får i fötterna o har några cm kvar till sadeln. Habegäret bara sprutar! Men… 90 papp…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Bogey
2/8/16, 11:05 PM
#6

#5 Som Triumph-fantast får man ju skämmas att man missat den kommer inför säsongen 2016. Tack för tipset.

Den verkar ha fått bra omdöme också
http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/triumph/street-twin/2016/

Visst är 90 papp mycket pengar men ändå ett bra pris för en ny hoj på 900cc.

Annons:
Unbounded
4/24/16, 10:44 PM
#7

Vilken som helst, kvittar ju bara man är nöjd själv 😃 R1:or är bäst! Nöjd mc tjej! / Unbounded Www. Unbounded.blogg.se

Upp till toppen
Annons: