Annons:
Etikettallmänt
Läst 4114 ggr
ThildeKanin14
5/9/16, 5:43 PM

Vilken?

Hej! Jag hittar ingen sida om just cross så jag skriver här. 

Jag är en tjej på 14 år som är 1,71. Jag är lite överviktig… alltså jag är mullig :) Men aja. Jag undrar vilken cross storlek som skulle passa mig bäst utan att Jag ser ut som en giraff på en liten clown cykel.  Har letat lite men jag kan inte komma underfund med vilken som passar mig bäst… Har ni någon aning?

Tacksam för svar :)

Annons:
Bogey
5/11/16, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Du är ju ganska lång och blir säkert ännu längre så en normalhög 125 cc kan nog funka. De är förhållandevis lätta och inte alltför motorstarka. Kan kanske vara lite svårt att nå ner när du står still men annars så står man oftast och kör när man kör cross och enduro.

Är du orolig över din vikt så kan man oftast justera fjädringen på en cross/enduro och skulle det inte räcka så är det inte så svårt att byta själva fjädern till en kraftigare så man får en hoj som passar. Att köra cross och enduro är väldigt konditions och energikrävande så blir du riktigt biten och börjar köra mycket så tror jag att dina funderingar över vikten kanske löser sig med tiden.

Tips på forum och sajter för cross/enduro-åkare

Svenska offroadentusiaster har en kanal för cross och enduro

EnduroMX som är en köp & sälj sajt för just enduro och cross prylar och hojar har också ett forum
Bor du i Stockholmstrakten kanske Crosskolan kan vara nått för dig.

(bilden visar en Yamaha TT-R 125 som ett exempel på hoj)

Lycka till.

Upp till toppen
Annons: