Annons:
Etikettutrustning
Läst 10794 ggr
hund_katt
2016-07-08 21:42

sidvagn, hund på mc

jag har nyss införskaffat mig en lätt mc, som jag ska skaffa körkort till så fort jag kan! fixat böcker och körkortstillstånd och allt sånt.

det är en scooter. ser ut som en moped-scooter fast större då. 15 hästkrafter tror jag det var(min styvpappa som håller koll på grejerna, medan jag bara hänger efter 😃), går i 80km/h med vuxen människa. kanske att den går närmre 90 med endast mig på, jag är ju ganska liten och lätt ;)

iaf, jag undrar hur det funkar med sidvagn? funkar det på en lätt mc? jag kommer använda mc,n för att pendla en del, bland annat till gymnasiet. ska börja på hundgymnasium och hunden kommer följa med, eftersom det är min hund och den är med i utbildningen osv, och jag kommer bo på internat. just nu är han dock bara valp. en Shetland sheepdog. jag räknar med att han blir ca 40cm i mankhöjd, och ca 8 kg. alternativ är en väska/bur bakom mig(det finns ganska gott om plats både vid fötterna och bakom mig).

någon som har idéer och tips hur det kan funka? jag vill helst ha sidvagn, för det verkar ju tryggast? men tror ni det funkar? måste mc;n vara en speciell modell, eller är i princip alla byggda för att kunna sätta på en vagn? eller är lätt mc för svag för att köra med sidvagn?

jag kommer åka med buss tills jag har fått en lösning på det, så ingen brådska och funkar det inte så funkar det inte. dock hade mc varit smidigare att köra än bussen.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Honestyisdead
2016-07-08 21:49
#1

Har aldrig sett en lätt motocykel i scootermodell med sidovagn. Om det går lär det kosta en hel del.

Dessutom tar motorcykeln mycket mer plats med en vagn.

Jag tror mer på idén om att fästa en bur bakom dig om det går att göra så den blir säker.

Bogey
2016-07-09 23:04
#2

För mer information om sidvagn kolla med "Svenska Sidvagnsklubben SVEA"

Som Hera skriver så kostar det en del om du inte kan göra det själv. Charlottendals Mc är en firma som specialicerats sig just på sidvagnar och de bygger om till fast pris.

För djurpå hoj finns också både  tankväskor och transportväskor för pakethållare.

Fler varianter kan du se här
http://www.ebay.com/bhp/motorcycle-pet-carrier

Honestyisdead
2016-07-10 00:28
#3

#2 Ja jag antog att ts inte kan göra det själv eftersom hon ställer frågan. Och det är ju väldigt viktigt att det blir rätt så man kör säkert.

hund_katt
2016-07-13 13:57
#4

tack för svar! då blir det nog ingen sidvagn! men väskan #2 länkade till som man sätter på pakethållaren vore ju något..! mc,n har en låda på pakethållaren nu som går att ta bort så det borde ju funka. får kolla runt lite mer 😃

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: