Annons:
Etikettnyheter
Läst 7574 ggr
MattiasNowak
9/21/09, 1:54 PM

Nyheter - Honda Fury

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till 2010 släpper Honda en ny motorcykel. Det är en chopper med namnet Fury. Honda som har sett det ökade intresset för choppers och har därför tillverkat en egen.

fury.jpg**
Foto:** Flickr 2009-09-21

Nu när chopper har blivit så stort så har även Honda bestämt sig för att vara med i leken. Detta gör dom med sin nya motorcykel Fury. Det riktiga modellnamnet på den är VT1300CX och den kommer släppas till 2010.

Den har en v-twin motor på 1312cc med tre ventiler till varje cylinder och elektronisk insprutning. För att föra ut kraften till hjulet så har den en femväxlad låda till det.

fury4.jpg
Foto: Honda.se 2009-09-21

För att citera Honda.se:
"Chopper är ett begrepp som normalt hör hemma bland de som är duktiga mc-byggare. Honda hjälper nu alla som inte har den kunskapen och färdigheten, med att producera en komplett superfräck chopper. Den slår de flesta hemmabyggen på fingrarna både i design och teknisk utrustning.

Så varför bygga när du kan få en komplett Custom till rimliga pengar och med hela 5 års garanti?

VT1300CX FURY är en 100 % Chopper. Den har också den längsta hjulbasen som Honda någonsin producerat på en motorcykel. Motorn har den rätta V-twin kraften, låter som den skall och lämnar den rätta känslan. Furyn har en clean design med extremt arbetade detaljer. En rymlig sittställning i kombination med en låg sittställningen ger den rätta feelingen…

Hardtaillook med mono-shock komfort. Fett bakdäck och 21" smalt framdäck.
Du som vill vara först ut på Hondas nya Chopper, kontakta din återförsäljare och skriv kontrakt för leverans våren 2010. Välj mellan svart och blå."

fury3.jpg
Foto: Honda.se 2009-09-21

Specifikationer:

Motortyp: 1312cc vätskekyld 52° V-twin
Borr och Slag: 89.5mm x 104.3mm
Kompression: 9.2:1
Kam och ventiler: SOHC; tre ventiler till varje cylinder
Bränsle: PGM-FI, ett 38mm trottelhus
Effekt: 42,5 kW/4250 varv - 57,8 hkr
Vridmoment: 10,9 kpm/2250 varv
Tändning: Digital med tre-dimensionell mappning, två tändstift per cylinder
Transmission: Femväxlad
Slutväxel: Kardan
Stötdämpning Fram: 45mm gaffel; 4.0 tum rörelse**
Stötdämpning Bak:** En stötdämpare; 3.7 tum rörelse
Broms Fram: En 336mm skiva med tvåkolvs bromsok
Broms Bak: En 296mm skiva med enkolvs bromsok
Däck Fram: 90/90-21
Däck Bak: 200/50-18
Längd: 2575 mm
Bredd: 900 mm
Höjd: 1150 mm
Axelavstånd: 1805 mm
Sitthöjd: 678 mm
Markfrigång: 126 mm
Tankvolym: 12.8 liter
Färger: I Sverige, Svart och Blå. I USA, Mörkröd Metallic, Silver Metallic, Ultra Blå Metallic, Svart, Matt Silver Metallic
Curb Weight: 303kg / 309kg med ABS

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
9/21/09, 7:19 PM
#1

Ett videoklipp som visar lite mer detaljer än bilderna. Skrattande

Den här har lite mer utrustning än vad en original Fury har.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
9/21/09, 9:40 PM
#2

Det här var nytt för mig.

MattiasNowak
9/21/09, 10:15 PM
#3

För mig med, det var lite förvånande att honda bygger chopper faktiskt. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

KarolinaNowak
9/21/09, 10:24 PM
#4

Gillar den blåa färgen.. Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

nera
9/21/09, 10:27 PM
#5

Den var enormt smal/ mager över tanken Förvånad

MattiasNowak
9/21/09, 10:31 PM
#6

Jupp, en aning. Men det är väl så det är med moderna maskiner, det ska vara smalt och smidigt. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
9/21/09, 10:56 PM
#7

Men går det i så mycket soppa då då?

Fast man kanske inte åker hur långt som helst på en sån heller?

MattiasNowak
9/21/09, 11:09 PM
#8

Går i 12,8 liter i tanken så det är ju ändå en del. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
9/21/09, 11:13 PM
#9

Sant. En mc drar ju inte lika mycket som en bil direkt.

Upp till toppen
Annons: