Hyosung är en koreansk tillverkare av motorcyklar som funnits sedan 1978. De ägs numera av S&T Group och säljs därför under namnet S&T Motors.
Foto: Wikimedia 2009-10-12
Hyosung grundades 1978 som en del av Hyosung Group.
1979 började de tillverka kopior på Suzuki på licens till den sydkoreanska marknaden.
1986 byggde Hyosung upp sin egna utvecklings-avdelning i Hamamatsu, Japan. Året efter började de tillverka egna motorcyklar.
1988 var de den officiella motorcykel-leverantören till Olympiska spelen i Seoul.
2003 bröts Hyosung Motors loss från Hyosung Group och blev ett eget företag.
2007 såldes Hyosung Motors till S&T Group och bytte då namn till S&T Motors.
Foto: Wikimedia 2009-10-12
På senare tid har Hyosung expanderat från att tillverka sina vanliga, enkla och effektiva motorcyklar för att kunna vara med och sälja mer på den allt mer växande marknaden.
Genom expanderingen har man även utvecklat större motorer, då bland annat en på 650cc. Man har även utökat sin försäljning till områden som Australien, norra Europa och USA.
Sport: - "Comet"
Hyosung GT650R
Hyosung GT650S
Hyosung GT250R
Hyosung GT125R
Standard: - "Comet"
Hyosung GT650
Hyosung GT250S
Hyosung GT125
Foto: Wikimedia 2009-10-12
Custom: - "Aquila"
Hyosung GV650
Hyosung GV250
Hyosung GV125C
Arbetsmotorcyklar:
KR110
Scootrar:
Hyosung Exceed
Hyosung Megajet
Hyosung Rapid
Hyosung SF50 "Prima"
Hyosung SF50R "Rally"/"Rally50"
Hyosung SF100 "Rally100"
Hyosung SD50 "Sense"
Hyosung MS3 125/250
Hyosung Supercap
Off-road:
Hyosung RX125
Hyosung Troy
Fyrhjulingar:
Hyosung TE50 "WOW50"
Hyosung TE100 "WOW100"
Hyosung LT160
Hyosung TE450
Källa: Wikipedia 2009-10-12
//Mattias - Nowakfoto.se
Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus
Dom har funnits på marknaden ett tag men har väl setts som ett "billigt" kina-märke förut.
Nur verkar det som dom har riktigt bra kvalité på sina motorcyklar.
//Mattias - Nowakfoto.se
Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus
Precis, och man blir aldrig helt fullt lärd. Jag ser nya märken hela tiden.
//Mattias - Nowakfoto.se
Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus
Har inte haft min KTM så länge så det är svårt att säga. Jag har också läst att det är mycket som lätt går sönder men jag har i så fall haft tur den stunden jag haft min, inte har gått sönder än.
Men det att det går sönder känns som det beror på att folk fuskar med servicearna eller liknande.
Jag har kört sönder en del crossar innan, då har det varit att jag har kört dom väldigt länge eller väldigt hårt med får dålig service eller att jag klappat i en sten som slått sönder motorn och då har all olja runnit ur och motorn rasat.
Jag tror att om man bara sköter service och sånt så håller dom nog lika bra som andra crossar.
//Mattias - Nowakfoto.se
Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus
#8 Fortsätter diskussionen i "Tips på Supermotarder". Kan lätt bli lite offtopic annars.
//Mattias - Nowakfoto.se
Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus