Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4611 ggr
MattiasNowak
2010-05-08 22:29

Snackistråd nr. 5

Den gamla tråden blev lite lång och det tog tid att bläddra igenom den så här kommer en ny tråd igen.
Skriv vad ni vill, när ni vill. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2010-05-08 22:49
#1

Vädret idag har varit allmänt kass. Vill ha mer sol och värme. Som det är nu så kan man inte göra särskilt mycket utomhus. Får väl hoppas på att det snart blir varmt igen så man kan sätta igång med allt som måste göras ute. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2010-05-09 00:16
#2

God kväll

Regnat har det gjort hela dagen här över den kungliga huvudstaden så vi har enbart slappat.

I morgon är det taekwondo. så då är det ju topppen med laddade batterier:-)

Nyfiken är man ju, så vad har ni andra hittat på under helgen. Eller frågar vad gör du just nu??

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2010-05-09 15:59
#3

Nu sitter man på jobbet och har allmänt segt. Vill att tiden ska gå så jag och Karolina ska få åka hem. Finns så mycket vettigare saker att göra när det är skönt väder.

Solen har till slut börjat skina här men det verkar som att det är mer moln på väg in igen. Vill ha sommar och sol nu, inte massa regn. Tungan ute

Imorgon blir det jobb igen och sen på tisdag så är man äntligen lite ledig igen. Se om man kan få något gjort i trädgården då kanske. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2010-05-09 17:33
#4

Vi slappar i dag, men visst lite inslag av städning med mera hör väl till. Sista dagen innan veckan kör igång igen.

Nu ska jag ta och titta runt lite här på iFokus, hoppas vi ses senare

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2010-05-10 14:57
#5

Goddag alla på sajten.

Hoppas att alla har en bra dag. Själv sitter jag på jobbet och försöker fördriva tiden. Går åt stora mängder kaffe för att få tiden att gå. Tungan ute

Molnen har börjat skingra sig och solen tittar fram emellanåt, värmer riktigt skönt. Hoppas att sommaren kommer snart med mängder av sol och värme.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-05-11 12:27
#6

God morgon.

Idag är jag ledig från jobbet. Sitter just nu här i vardagsrummet med en stor kopp kaffe. Solen värmer underbart genom fönstret på mig.

Idag ska nog jag och min fru ut på en sväng med bilen. Ska bli skönt att komma iväg lite. Vi får väl se vart vi hamnar. Glad

Någon annan som ska göra något kul idag?

Hoppas ni får en bra dag i alla fall.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
medde
2010-05-11 12:46
#7

God morgon.

Hoppas ni alla mår riktigt bra.  Ta riktigt väl hand om er alla.

Hoppas din dag blir riktigt fin Mattias.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2010-06-13 13:17
#8

Idag blir en härlig dag. Efter över en veckas sjukhusmat ska jag iväg och äta en efterlängtad pizza. Lilla julaftonen.

Sköt om er

medde
2010-06-13 13:22
#9

Den är du väl värd efter din tid på sjukan LeffeD.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2010-07-07 10:35
#10

God morgon. Uppe tidigt för att vänta på att målarna kommer. De ska måla det vita på utsidan av fönstren

Sköt om er

MattiasNowak
2010-07-15 01:35
#11

God kväll alla.

Sitter här i huset nu och hoppas på en bra dag imorgon.

Idag har jag och Karolina varit med min bror Jonas och badat i ett par timmar. Det var vi i måndags också.

Hoppas ni andra har det bra. :)

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2010-07-17 12:14
#12

God morgon. Idag verkar det vara ett helt underbart väder. Sol, varmt men vettig temperarur. Funderar på att åka till syrran kolonistuga där hon nu plockar massor av röda vinbär

Sköt om er

medde
2010-07-17 14:41
#13

God dag

Åter hemma efter några veckor vid varma medelhavet, närmare bestämt Cypern. Jisses så varmt det var, vissa dagar låg det runt 42 och det var inte alls kul att vara ute då. Men det var härligt och lämna landet i ett tag och inte göra något alls, utan enbart bara vara…

Minne har jag med mig hem, då jag råkade ut för en liten olycka och fick sy i benet. Sedan efter det blev det badförbud! Kul i hettan:-)

Nu hoppas både tös och jag att resegarantin håller vad den lovar och vi får en  ny resa.

Men hur som helst hemma i det varma Sverige!

Hur har ni haft det under de varma dagar som ligger över vår avlånga land och hettar våra "överkokta" hjärnor?

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
MattiasNowak
2010-08-18 02:12
#14

God kväll.

Sitter här och kollar på TopGear och slappar lite grann. Glad

Hoppas alla här inne har det bra.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-08-19 13:05
#15

God morgon.

Idag är jag och Karolina lediga från jobbet. Så nu värmer jag upp inför dagen med en kopp kaffe.

Får väl se vad som händer idag. Har planerat att fixa lite mer med kaninhuset här hemma idag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2010-08-31 14:50
#16

God dag

Nu är det väl sista dagen på sommaren, och hösten börjar sitt inträde över vårt land. Kylan känns ganska bra nu under nattens timmar.

I dag ska jag iväg och posta underlaget för körkortet, dags att förnya det. Såg nu att det läggs till bokstav på det också ang EU moppe, vilket jag inte hade en aning om. Visste ni detta?

Ha en riktigt fin dag alla!

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2010-08-31 22:37
#17

Hej alla.

Idag har varit en väl sysselsatt dag. Har fortsatt bygget av vårat kaninstall och kommit ännu en bit på vägen.

medde: Här har börjat bli riktigt kyligt nu. En kompis fick skrapa rutorna på sin bil imorse. Förvånad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2010-08-31 22:47
#18

Brrr,, hemskt det är inte allt för länge innan snön komer i över hela landet,Ca 4 mån til julFörvånad

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2010-08-31 22:49
#19

Känns inte skönt alls. Vill inte ha vinter än, det var inte länge sen den slutade. Rynkar på näsan

Ett par månader sommar till hade inte suttit fel alls. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2010-08-31 22:52
#20

Vill inte ha vinter heller,

Nu har jag varit unde rdagen och fixat ett nytt körkortsunderlag.  Vist du om de nya bokstäverna på Lappen som kommer för oss med bil? AM

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
MattiasNowak
2010-09-01 00:33
#21

Visste faktiskt inte om det. Knasigt verkar det vara. Tungan ute

Jag förnyade mitt kort för ett och ett halvt år sen ungefär och då fick man inga extra bokstäver. Rynkar på näsan Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2010-09-01 00:41
#22

Vad är A1 på kortet för klass

MattiasNowak
2010-09-01 01:33
#23

A1 är lätt motorcykel. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2010-09-01 01:41
#24

Men på mitt körkort finns

A1
A
A

medde
2010-09-01 13:07
#25

Jag får AMSkäms På det nya också,,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

brunette
2010-11-29 08:25
#26

Jag ska få en motorcykel elr moped Skrattande

MattiasNowak
2011-01-17 16:01
#27

God dag allihop.

Hoppas att allt flyter på som det ska i den här "trevliga" vintertiden. Jag personligen skulle väl helst se att det blev sommar nu.

Har haft otroligt mycket snö hemma redan men mycket har smält bort och nu ligger det bara 20 centimeter kvar. Vägarna har all snö tinat bort på och det är blank-is överallt, jag är otroligt glad att vi kör med fyrhjulsdriven bil.

Sitter på jobbet nu och dricker en kopp kaffe. Förmodligen så bär det av hemåt snart till hundrastning och en god middag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
medde
2011-01-17 16:11
#28

Godagens!

Hundprommis just avklarard, Hua kan jag säga om pälshundar just nu. Dom ser ut som våta disktrasor efter varje gång man inkommer efter prommisen. Inte blir det bättre då man själv har det inte kan nästan gå ute, iskana var man än vänder sig. Bilen min ska in på verkstadn också…

Men förutom det är allt på topp här hemma.

 ha det gott ni som läser det härinlägget

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ballo
2011-01-22 08:25
#29

WOW! här i NV skåne har det varit nästan MCväder snart en vecka. Torra vägbanor, 0 - 5 plusgrader.

Jag har varit ute och rastat MCn 3 ggr totalt 22 mil.

Kallt? Nej inte med riktiga kläder och rånarluva.

Mvh Kennet

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

medde
2011-01-22 12:35
#30

#29 Oj! Runt Sthlm är det enbart nästan is på vägar och kallt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2011-03-02 21:32
#31

God kväll allihopa.

Hur står det till i vintervädret?
Har ni sett några motorcyklar rullandes på vägarna än?
Har ni själva varit ute på årets premiärtur?

Jag har faktiskt redan sett ett antal cyklar rullandes. Ute i skogen har det mest varit Enduro, Cross och Offroad med spikdubbat men på landsvägarna har jag sett några trevliga Glidare.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2011-03-03 10:04
#32

Hej på er alla.

Har inte sett "röken" alls av det här i storsatden, men är helt säker att det är bara frågan om dag/veckor innan dom börjar komma ut på vägarna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
2011-05-09 15:45
#33

Hej allihop.

Sitter på jobbet nu och segar lite.

I helgen fick jag gjort iordning en liten "verkstad" i källaren hemma. Kan vara en fördel att ha om man ska skruva med motorcykeln.

Plockade isär förgasarna till min XL350R också och upptäckte lite skador tyvärr. Har därför beställt en uppsättning förgasare från England idag. Det kostade inte mycket mer med ett par förgasare än vad delarna skulle ha kostat till renoveringen av dom gamla.

Blir väl lite meck med frambromsen snart också. Oket är väldigt kärvigt så det är lossplockat idag. Ska plocka ner det i molekyler och smörja upp allt innan det åker ihop igen.
Förhoppningsvis blir det snart en liten provkörning Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2011-05-26 20:29
#34

Gillar inte möss och andra liknande djur som bor i huset på vintern. Gick ner i källaren härom dagen för att ta fram min hjälm så jag kunde ut och lufta nya enduron, då har mössen byggt bo i den och ätit sönder en del stoppning.

Det var väl egentligen inte det värsta, värre var att hela insidan av hjälmen var impregnerad med mus-urin…

Blir nog till att åka iväg och köpa en ny hjälm innan jag kan börja köra.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2011-05-30 22:12
#35

Hej alla.

Känns som det är lite dålig fart på sajten. Ingen som har något att skriva?

Hoppas att alla mår bra och att allt flyter på som det ska. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2011-05-30 23:21
#36

#34 Skaffa en iller så har du garanterat musfritt Skrattande

Fast det kan ju ha sina sidor

MattiasNowak
2011-05-31 19:17
#37

#36
Så ser det ut hemma ibland ändå, har fyra Siberian Husky nu och en Chihuahua Tungan ute

Det är värt allt slit när man har djur.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2011-06-01 21:41
#38

Så skönt, nu är det långhelg. Imorgon iväg och hämta motorcykel, fredag förmodligen lite testkörning efter att service gjorts, lördag bakluckeloppis, söndag kanske en dag att vila på.

Nån annan som har några kul planer för helgen?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2011-06-03 01:40
#39

Köpa ca 216 tegel/betongpannor till en utbyggnad av garaget.

Fast jag vet ínte om det år så särskil kul förstås.

MattiasNowak
2011-06-03 10:44
#40

Låter som en bra syssla. Här ska vi iväg imorgon och hämta 130m industri-stängsel med tillhörande stolpar. {#emotions_dlg.tongue_out}

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2011-06-30 10:18
#41

Köra motorcykel på arbetstid, kan man ha det bättre på jobbet?

Igår, i kanonfint väder, hade jag den stora förmånen att få köra hoj på betald arbetstid. Blev en liten nätt tur på totalt  8-9mil.

Vi håller på med mätningar i vårt radionät och jag skulle flytta mätutrustningen från en sajt till en annan.

Utrustningen ryms i en ryggsäck, vädret var kanonfint, hyfsade vägar till sajterna finns och att jag dessutom kunde spara företaget lite pengar genom att ta hojen istället för hyrbil. Valet var ganska givet Cool

Lite extra spänning blev det sista kilometern till en av sajterna då det inte var mycket mer än en traktorväg upp på en bergsknalle, och 220kg Honda VFR från -87 med 16" framhjul inte är riktigt avpassad för den typen av väg. Speciellt inte när jag sen skulle ner igen då det var hyfsat brant på några ställen, men det gick det med Glad

Tänk att jag aldrig kan lära mig ta lite bilder, om än bara med mobilen, då jag är ute på lite roligheter. Hade kanske varit kul att visa upp lite av hojvägarna och traktorstigen.

Annons:
MattiasNowak
2011-06-30 22:18
#42

#41 Låter som en helt underbar arbetsdag Glad

Jag har min XL350 på mitt ena jobb så det blir en och annan tur med den då också. Bättre är nog svårt att ha det. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Upp till toppen
Annons: