Annons:
Etikettutbildning
Läst 2886 ggr
agnis
2011-02-16 12:30

Nybliven MC-ägare undrar....

inför körkortet …. skall övningsköra med min man och då undrar jag om det finns någon här som har testat något av alla dessa online teoriprogram???Förvånad alltså någon oberoende reklam??? eller har ett  råd som är BRA men inte kostar skjortan

Jag vill bli en säker förare för mej själv och andra…

Kunna plugga hemma men i bland känns det tungt med all information tror att datorteoriträning kan va bra för mej .

.Tips Råd tas tacksamt emot

Hittade inget under utbildning….

Ps Det blev en Yamaha Virago 535Cool och inte en Yamaha 650 Typisk tjej cyckel och lite moped säger min frälste man Flört

Blott tama fåglar har en längtan vilda flyger

Annons:
Bogey
2011-02-26 02:42
#1

Har tyvärr inget tips på online teori men jag kan rekommendera SMC's utbildninger. Dels grundkurserna de kör varje vår, även kända som avrostningar, men du ska definitivt vara med och köra Knix-kurserna på gokartbana. Väldigt nyttigt och du får lära dig ganska bra var gränserna går för din hoj på ett säkert sätt. Gokartbanor är väldigt kurviga så det blir aldrig riktigt höga hastigheter.

SMC Värmland kör Knix-kurser i Kristinehamn. Tyvärr en liten bit att åka för er, men väl värt det om du vill bli en bättre förare. Nöj dig inte med en kurs utan åk på fler och gärna nån när det regnar också så du får känna hur det känns med blöt asfalt.

Själv har jag varit med och kört Dalarnas Knix 3 år i rad och flera ggr under resp säsong. Blivit mycket säkrare i sadeln sen dess. Det är dessutom kanonroligt. Både körmässigt och socialt.

Jag var t.o.m. på bild såg jag Glad, den vita hojen, 2:a från höger intill staketet

agnis
2011-02-28 19:22
#2

Tackar så jättemycket för tipset

Kollade sidan SMC och knix-kursen Min man är SMC medlem sen många år tillbaka

men har aldrig kört sk avrostning men det skulle kunna bli i år Glad

Vintern känns ovanligt lång i år kan det bero på skönheten som står i garaget tro??? Tur att jag gillar putsa….

Blott tama fåglar har en längtan vilda flyger

Upp till toppen
Annons: