Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2718 ggr
MattiasNowak
3/4/10, 5:13 PM

Hur mycket snö har ni?

Tänkte kolla lite allmänt hur mycket snö ni fått runt om i landet.

Hemma ligger det runt en meter ute i naturen och snövallarna är helt enorma. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Bogey
3/4/10, 9:33 PM
#1

54cm är den officiella noteringen här.

Janne64
3/18/10, 12:00 PM
#2

Runt 30 cm men starkt decimerande pga mildväder.

Hade inte garaget varit insnöat av skottvall så hade jag varit ute ock kört en runda nu när vägarna är torra här på sydostkusten.

Bogey
3/19/10, 8:11 PM
#3

Nu töar det ordentligt, äntligen. Skrattande

Startade offroad'en idag. Fick köra en liten stund med startmotorn men den hoppade förvånansvärt snällt igång. Ska besikta den på onsdag och behövde byta pipa på den. Tror inte den går igenom men trimpipan på.

Kanske t.o.m. blir premiär imorgon. De har lovat plusgrader hela dan och jag behöver ta mig till Borlänge, men frugan har bilen. Så varför inte ta hojen tänkte jag. Landsvägshojen får nog stå nån vecka till då offroad'arn är lite mer lätthanterlig om man stötet på grus eller snö på vägen.

Janne64
3/27/10, 12:59 AM
#4

0 mm snö, +16 vid hemkomsten efter jobbet. Idag blev det premiärtur med hojen och jag var inte ensam, säkert ett 10-tal som gjorde mig sällskap i vårvädret.

shintaida
3/29/10, 10:42 AM
#5

*SUCK* av avundsjuka!! Flört

Hoppas att Ni hade kul!

30-50 cm snö och snöfall. Ingen vår i sikte här, inte!

Ritva
4/1/10, 10:14 PM
#6

Här i Luleå har äntligen första regnet kommit så det smälter undan lite. Men det var så halt i morse av regnet och att det fortfarande är rätt kallt, runt nollan. Till och med busstrafiken var inställd för att bussarna inte kunde ta sig fram förrän vid nio-tiden då sandbilarna hunnit runt överallt.

Var i förra helgen tvungen att ta mig runt huset då ungarna glömt en skyffel jag behövde. Jag hade svårt att komma fram och sjönk ned i snön till midjan Förvånaddvs vi har nog cirka 130 cm +/-.

Maken har dock vårkänslor och håller på och servar sin hoj och pyntar den lite. Han bara  väntar på att det ska bli tillräckligt torrt på gatorna så han kan rulla ut sin pärla.Glad

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Annons:
Bogey
4/1/10, 11:11 PM
#7

#5 Jamen lördan den 20:e mars var en kanondag. Var ute med offroad'arn då. Mötte en Varadero med ett glatt par på väg 293 när jag körde mot Blg.

Solen sken, +6 grader och vägarna var torra.

Att du inte passade på då. Glad

shintaida
4/2/10, 12:45 AM
#8

#7

Min MAN vill inte att det ska komma salt på hojarna! Han vill vänta tills det blir fint på vägarna EFTER ett kraftigt regn, så saltet kommer bort.

JAG hade gärna kört då. Det kröööp i kroppen på mig när jag såg tre MC:ar på vägen.

VÅREN HAR KOMMIT!

Men inte till oss…än…Gråter

medde
5/8/10, 8:48 PM
#9

#8 Säger som du ingen snö och våren här!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
5/8/10, 10:07 PM
#10

Äntligen får man väl säga då. Ingen snö i sikte.
Här har träden börjat slå ut och det blommar för fullt ute i trädgården. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Ritva
5/9/10, 12:43 AM
#11

Hittade mina första krokusar idagSkrattande i min trädgård, men snön från grannens tak ligger kvar i drivor där det är mest skugga!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

medde
5/9/10, 12:26 PM
#12

Det börjar bli riktigt vackert ute, Björkarna har sina"musöron" och hela skogsbacken här är helt full med vitsippor!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: