Annons:
Etikettallmänt
Läst 3249 ggr
SimsBrooke
1/2/10, 5:50 PM

Kan man leta reda på en?

Hejsan!

Jag kom in hit för att fråga er kunniga en fråga.

Det är så att min brors pappa vill leta reda på en motorcykel som kommer från 1952, ni är det ju så att vi inte vet om den fortfarande finns eller om den är skrotad.

Men han frågade mig om jag visste någon sida där man kunde söka och se om den fanns kvar.

Vet ni om det finns något sätt att få reda på om den fortfarande finns och vart den finns iaf?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
MattiasNowak
1/2/10, 6:06 PM
#1

Om man har registreringsnummer så ska man kunna kolla upp den på Vägverket / Fordonsfråga tror jag. Glad

Där har jag i alla fall kollat upp bilar innan. Alla motorfordon som är registrerade i Sverige är ju det genom vägverket.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

SimsBrooke
1/2/10, 6:25 PM
#2

#1 okej, ja det står ju ett regnummer på bilden så jag ska framföra det till honom =) Jag hoppas det funkar så han kanske hittar motorcykeln…

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MattiasNowak
1/3/10, 12:53 PM
#3

#2 Ja, jag hoppas ni hittar det ni söker. Lycka till i jakten. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

SimsBrooke
1/3/10, 3:10 PM
#4

Jag tror inte vi kommer hitta något eftersom den är ju från 1952. den är ju dryga 56-57 år gammal..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MattiasNowak
1/3/10, 9:17 PM
#5

#4 Hade den det moderna systemet på registreringsnumret? Det gamla systemet som fanns i Sverige förr går nog inte att hitta något om men det nya ska gå.

Om den fortfarande finns registrerad med samma nummer (nya systemet) så ska den gå att hitta. Får väl hoppas att den inte skrotats eller exporterats bara.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

SimsBrooke
1/4/10, 8:35 PM
#6

Det var nog det gamla vara bara en bokstav och 4 siffror.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
MattiasNowak
1/4/10, 10:29 PM
#7

Ok ok, ja då är det nog det gamla. Jag vet inte när det försvann och ersattes med det nya. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leo
1/5/10, 11:28 AM
#8

Det ska gå att plocka fram med hjälp av det gamla numret det vet jag men hur man gör har jag glömt

börja med att ringa transportstyrelsen

Leo värd på Motorcykel i fokus 

karin46
2/28/10, 6:53 PM
#9

Tänkte tacka för tipset att efterforska en gammal cykel.

Hösten -77 tog jag in en Honda CD 175 AC från England. Eftersom den tidigare inte fanns i Sverige var det mycket att fixa för att få den typgodkännd. Jag fick en del matnyttiga tips från Vägverket i Borlänge, men Hondas generalagentur gav mig kalla handen.

Jag kollade med trafiksportstyrelsens hemsida och hittade "min" gamla hoj. Jodå, den verkar "still go strong" efter att varit besiktad sommaren -09. Det skulle vara kul att komma i kontakt med nuvarande ägare.

Cykeln är ju inte stor men utseendemässigt har den en viss tyngd.

Detta var min andra cykel, den första skaffade jag i Melbourne och det var en CL 100 sen blev det BMW  R100S, Honda 500 och sist CX 500E.

Men jag hade nog roligast med min 175a. Att åka på motorcykelträffar med den gjorde att jag snabbt lärde känna andra SMC-are. En udda cykel och en ensam tjej det var kul.

Bogey
3/1/10, 3:59 PM
#10

#9 Om du hittat hojen via Transportstyrelsens webbsida så begär forsdonsuppgifterna som SMS (kräver svenskt abonnemang) eller till (svensk) fax så ska du även få namnet på den som äger fordonet nu.

Upp till toppen
Annons: