Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3504 ggr
nera
2010-01-05 14:37

Snackistråd nr 4.

Jag startar nu en ny snackistråd eftersom den gamla blev lång och seg.

Känn er alla välkomna att skriva det ni känner för.

Glad

Annons:
nera
2010-01-05 14:41
#1

Mattias - jag svarar dig här istället eftersom jag inte kunde posta något nytt inlägg i den gamla tråden.

Jo, jag skulle säga att här i norra Dalarna så har de utlovat neråt - 40 grader i dagarna, så man får väl inte klaga på - 19.. Tungan ute

Ni har - 9 och det är en rätt ok temp efter at ha haft - 20 också.. Flört

MattiasNowak
2010-01-05 19:43
#2

#1 Jodå, nio minusgrader är en rätt ok temperatur ändå. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2010-01-06 02:29
#3

På vår veranda under tak är det just nu -26.2 så det är förmodligen en eller ett par grader kallare ändå. Eldat i kakelugnen hela dan så den nästan glöder.

Ändå tur man inte bor i ett kallhål som t.ex Särna. De är "lovade" -40 eller kallare de närmsta dagarna. Brrr…

MattiasNowak
2010-01-06 10:48
#4

#3 O fy, det är riktigt kallt. Vi har ungefär tio minusgrader här nu. Dessutom har det kommit femton centimeter snö här inatt och det snöar fortfarande. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Penguin
2010-01-06 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här har det varit runt -19 idag och jag börjar bli lite smått trött på kylan nu, har inte varit utanför dörren alls idag. Har eldat i kaminen inne och tittat på ett par avsnitt av "Long way round". Man blir duktigt åksugen av det, rekommenderas till alla som inte sett den serien!

nera
2010-01-06 20:00
#6

# 5 Ja den är helt OK att se! Vi brukar också kolla på den vid tillfälle.

Här har vi - 25 grader.. Burrr….. Foten i munnen

Annons:
MattiasNowak
2010-01-07 00:12
#7

Hej alla.

Idag har jag varit på vinden och isolerat och satt upp byggplast. Har väl fått klart hälften av allt som ska isoleras, måste köpa mer material för jag har bara lite mer som jag ska göra.

Det jag har kvar som jag kan göra är att isolera en vägg, sen är all isolering slut och jag måste åka och köpa ny. Får se om jag kan komma iväg på lördag och handla lite material.

Listan över vad jag behöver köpa är inte så stor så jag tror jag ska ha råd den här månaden. Behöver lite mer isolering, lite reglar, några eluttag och lite sånt. Sen är det dags för panel-uppspikning och golvläggning.

En del att göra nu i vinter men lika bra att passa på att jobba inne när det inte går att jobba ute. Glad

Nu har vi runt tolv minusgrader ute och sammanlagt föll det ungefär tjugo centimeter snö. Jag vill ha mer snö, har sammanlagt runt 40-45 centimeter sammanlagt.

Oj, vilket långt inlägg det blev. Hoppas någon orkade läsa hela. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-07 12:36
#8

God morgon / dag.

Sitter på jobbet nu, alltid lika roande. Vägarna till jobbet var ogrusade och blankis-belagda, halt att ta sig fram. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-07 13:55
#9

Goddagens på er alla!

# 7 Ingen fara Mattias. Du har legat i och jobbat hårt hör jag Flört Är lika bra att passa på när man ändå inte kan vara ute så mycket som du säger. Vi har också fått en del gjort inne nu på sistone.

Här skiner solen idag och det är bara - 14 grader. Har varit ute och skottat lätt pudersnö, så det var inte tungskottat i alla fall. Hade snöat rejält inatt, trots kylan.

Ha det bra alla! Skrattande

MattiasNowak
2010-01-07 16:06
#10

Här är mellan fem och tio minus nu, känns riktigt milt och skönt. Tungan ute

Jag vill också ha mer snö, ligger alldeles för lite snö ute nu. Vill ha en halvmeter till. Glad Man blir nog aldrig nöjd. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-08 11:59
#11

God morgon.

Vaknade upp nyss i ett alldeles för kallt hus. Inte skönt alls, har nog runt tio grader inne så fingrarna är lite stela när man skriver på tangentbordet.

Otroligt vackert väder ute i alla fall. Elva minusgrader, lätta moln med ett fint snöfall och blå himmel och lite sol mellan molnen. Glad

Ska upp på vinden idag och slänga ut gammalt virke, synd att man inte har ett sågbord för det hade fungerat finfint som ved. Tungan ute

Hoppas ni andra får en bra dag. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-08 12:28
#12

Goddagens från ett kallt Dalarna

Idag har vi - 21 grader igen. Fast solen skiner och det är en vacker men kalla vinterdag.

# 11 Usch och vakna upp i bara 10 grader…burr..fryser bara jag läser vad du skriver..Foten i munnen

Ha en bra fredag och helg alla Glad

MattiasNowak
2010-01-08 14:38
#13

#12 Jo, det var ganska kallt inne. Så hittills idag så har jag varit ute och kapat ved och eldat för fullt här inne, har över tolv grader i köket nu. Tungan ute

Resten av dagen lär nog gå åt till att elda och sånt. Ska iväg och hämta ett paket på posten sen också, fick en lapp igår men kom hem så sent så jag hann inte hämta det då. Hoppas få fler paket och lappar på posten idag. Glad

Jag hoppas verkligen att alla andra här inne har det varmare inomhus än vad jag och Karolina har haft det.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2010-01-09 10:47
#14

God morgon allihopa.

Vaknat upp till ytterligare en iskall morgon, -19 grader ute och tolv plusgrader inne. Segt när man får sätta igång och jobba det första man gör på morgonen, men sådant är livet på landet. Tungan ute

Idag ska jag kapa upp mer ved och lite sånt, det är för kallt för att göra någonting vettigt ute så det får nog räcka med det. Kommer nog få sitta inne i värmen och ta det lugnt största delen av dagen. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-10 15:04
#15

God dag.

Nu sitter man här i huset och väntar på att tiden ska gå. Lite lagom kyligt men väldigt milt ute. Glad

Tyvärr har jag blivit förkyld också, beror nog på att jag jobbat för mycket i kylan ute och sen sprungit in i värmen och ut igen. Blir hemska växlingar.

Får nog bli en vilodag idag, har redan varit ute och kapat upp mängder av ved som jag burit in. Nu har vi ved inne så vi klarar oss i två, kanske tre dagar. Ligger väl nästan en kubikmeter ved i köket. Tungan ute

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-11 22:11
#16

God kväll.

Idag har jag varit sjuk men ändå jobbat, var väldigt förkyld imorse och blev under dagen magsjuk. Var tvungen att åka hem. Men nu börjar det kännas bra igen. Glad

Imorgon är det en ledig dag, ska väl ta det lugnt förmodligen om jag inte åker upp och skruvar av hjulen på min KTM. Ska montera spikdubbat på den för i helgen ska jag, Karolina och tre av mina bröder ut och köra lite isracing på en sjö i närheten. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-12 17:18
#17

Hej på er!

Här har det varit ytterligare en härlig vinterdag.

# 16 Krya på dig och kör försiktigt på isen…Flört

MattiasNowak
2010-01-13 14:30
#18

Idag har jag plockat av hjulen på min KTM och lämnat in dom till min bror så han ska kränga på dubbdäcken. Rejält fulldubbat blir det. Glad Kommer bli så otroligt skoj på lördag.

#17 Tackar, jag börjar bli helt frisk men Karolina är fortfarande lite sjuk. Jag hoppas hon blir helt frisk till helgen så att vi kan åka till sjön och åka. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-14 12:04
#19

# 18 Hoppas ni kryar på er båda.

Här är det lite disigt ute idag, men man skymtar solen därbakom.

Önskar er alla en fin torsdag.

MattiasNowak
2010-01-14 12:33
#20

Idag ska hjulen på min KTM, var hos brorsan igår så han fick krängt på spikdäcken på fälgarna. Kommer nog bli ett grymt skönt bett. Glad

Vädret här idag är soligt och bara två, tre minusgrader. Riktigt skönt ute faktiskt. Skrattande

#19 Vi får väl hoppas att diset släpper hos er också så att ni får lika soligt som vi har det här. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Bogey
2010-01-14 16:54
#21

Inga problem med solen här heller. Det har varit fint ett par dar här, men temperaturen envisas med att pendla mellan -15 & -20. Lite väl kylslaget för en MC-tur.

Verkar inte bli varmare än så trots att vissa prognoser lovat mellan -5 & -10, så -3 låter helt klart överkomligt.

MattiasNowak
2010-01-14 20:43
#22

Så har man kollat vädret inför helgen. Det ska bli lite molnigt, ungefär två minusgrader och lätt vind. Helt underbara väderförhållanden för lite iskörning. Skrattande

Har idag pratat med alla som ska åka och lyckats samordna så alla möts upp och kör i samlad trupp till sjön där vi ska vara. Det blir jag med min KTM 525EXC-R, en av mina bröder med sin vässade Yamaha YZ450F, Karolina ska köra sin fyrhjuling och sen blir det tre fyrhjuling till.

Vi får väl se, kanske blir fler. Hur som helst så ser jag fram emot en toppendag på sjön med mycket snö-skvätt och is-sprut. Tungan ute

Underbart att ha fått på spikdäcken.Var ute och provkörde förut, greppar fint på is, bakhjulet i 140km/h på isbelagd grusväg. Kände hur adrenalinet bara pumpade för fullt. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-14 23:29
#23

# 22 Hoppas ni får det bra på eran istur. Glad

Solen kom faktiskt fram på eftermiddagen, så det blev en fin dag till sist. Men luften var råkall. är omslag på gång tills imorgon. Ska bli mildare och blåsigt tydligen.

Janne64
2010-01-15 15:48
#24

God middag

Några minusgrader och det börjar bli jobbigt detta med snö, jag vill ha varmt och bara vägar. VILL ta ut hojen men det måsta vara mer anpassat väder först.
Man får lusläsa gratistidningarna som dimper ner i lådan i jakt på prenumeranter.

MattiasNowak
2010-01-15 17:28
#25

Hej alla.

Här är mulet idag och några minusgrader.

Nu är det mindre än ett dygn kvar till crossen ska ut och köras igen. Ser verkligen fram emot det.

Karolina ska ha med sig kameran, dubbla minneskort och en hög batterier. Om jag är riktigt snäll så kanske hon låter mig ta del av bilderna och i så fall så kommer det komma ut ett par bilder här med. Skrattande

Hoppas ni andra får en fortsatt trevlig dag.

#24 Får skaffa spikdubbat och ut och köra lite is. Otroligt roande och ett bra sätt att hålla igång sig själv med motorcykelkörandet. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-15 20:46
#26

# 25 Ser fram emot bilder såklart! Glad

Leffe
2010-01-16 23:38
#27

Första dagen vid datorn. Likaså första dagen som jag lämnat sängen den här veckan. Feber och förkylning har hållt en nere. Nu är det bättre, men huvudvärk.

Vill också se crossbilder

Annons:
MattiasNowak
2010-01-17 11:25
#28

Igår blev det helt galen crosskörning på isen. En stor upp-plogad bana och mängder av hal is. Att jag inte körde ihjäl mig är nog ett under.

Vill tillbaka och köra igen. Dagen där ute gick tyvärr alldeles för fort. Känns som jag måste flytta så att jag bor vi en stor sjö i framtiden så jag kan ut och köra varje dag.

Karolina hade med sig kameran och knäppte en hel del bilder. Tänkte jag skulle länka ett par sen när hon tankat in dom i datorn och gjort iordning dom. Tungan ute

#27 Hoppas du kryar på dig. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-17 22:25
#29

Godkväll

Här har vi haft snöväder idag och ganska humana temperaturer utomhus. Fast det har blåst lite.

Hoppas ni alla har det bra

MattiasNowak
2010-01-18 12:53
#30

God dag.

Här har vi idag bara en halv minusgrad ute. Snöar lite lätt och inatt har det kommit underkylt regn. Det var tjock pansar-is på rutorna på bilen.

Sitter på jobbet nu och fördriver tiden. Vill tillbaka till i lördags, vill att jag fortfarande ska sitta på crossen på sjön. Tungan ute

Får väl se vad som händer under dagen. Misstänker att det blir övervägande lugnt. Glad

Hoppas ni andra får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-01-18 21:12
#31

Godkväll

Här har det snöat och varit bara mins 3 grader. Skönt med andra ord.

Hoppas ni alla haft en bra dag. Glad

MattiasNowak
2010-01-19 11:17
#32

God morgon.

Sitter här och slösurfar lite. Karolina ligger fortfarande och sover och hundarna har precis blivit rastade och matade så nu har jag en stund att slöa på. Tungan ute

Idag är vi lediga från jobbet här så vad som händer under dagen har jag absolut ingen aning om. Kanske åker iväg en sväng sen och bara går omkring i lite affärer eller nåt sånt.

Idag har vi en minusgrad och mängder av vita moln som täcker hela himlen. Får väl se om det klarnar upp lite under dagen. Glad

#31 Vi hade också runt tre minusgrader och snö igår kväll. Tyvärr kom det bara en centimeter snö och jag vill ha mycket mer. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-24 13:44
#33

God dag.

Ännu en slö morgon framför datorn. Seg och trött efter för lite sömn så hittills har jag fått i mig en stor kopp kaffe.

Ska iväg om en stund och handla lite mat och sånt som behövs. En sån tur att det snart är lön, januari är alltid en tight månad med för lite pengar kvar.

Idag är min KTM utlånad till en av mina bröder, han skulle ut och köra lite isracing med den. Jag vill egentligen också ut och leka lite men det får vänta lite, har annat som är viktigare att ordna nu i slutet av månaden.

Hoppas ni andra får en bra dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2010-01-29 14:05
#34

Vilken vacker dag. Visst är det fint när solen skiner på den snöiga marken och på de snöiga träden. Nackdelen är att man vet att då är det kallt

Sköt om er

Annons:
MattiasNowak
2010-01-30 12:22
#35

God morgon.

Sitter här i kylan efter att ha rastat hundarna. Inte behagligt alls. Funderar på att dricka min kopp med kaffe som jag gjort iordning, dels för värmen och dels för att det är gott. Glad

Inatt hade vi över 20 minusgrader här. Vi var iväg igår kväll och kom hem ganska sent så är aningen seg idag och har dessutom lyckats bli vrål-förkyld. Det tråkiga då är att jag måste bära in ved idag och vet inte om min kropp klarar av det som jag mår nu. Tungan ute

#34 Ja utomhus är det otroligt vackert. Solen som gör att varje snöflinga på marken gnistrar. Men som du säger, man vet ju då att det är kallt. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-01-31 10:13
#36

God morgon.
Nu sitter jag på jobbet. På en söndag. Förvånad Inte kul alls, speciellt när det är så kallt som det är. Vi hade under 20 minusgrader idag igen. Har precis matat lite hästar, trodde jag skulle frysa fast i skottkärran när jag körde den.

Hoppas ni andra får en bra dag i kylan. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
2010-02-01 14:41
#37

Hallå allihopa.

Sitter på jobbet en stund här och väntar på att tiden ska gå. Har kommit hit nyss för jag har varit iväg och besiktigat en bil.

Inatt fick vi 20cm snö till. Ligger otroligt mycket snö här nu. Glad

Hoppas ni andra har det bra i vårt snöiga sverige.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2010-02-01 23:11
#38

Hej på er alla i kylan och snön.

Här har vi roat oss med att möblera om hela helgen och i kväll har vi varit på både tvättmaskin och TV jakt i grannkommunen. Så det har var rätt komprimerat de sista dagarna kan jag tala om. Har inte blitt nåt ifocus alls.

Hoppas ni alla har det bra trots kyla och snöväder. Skulle tydligen komma in mera snö från Tyskland läste jag på löpsedeln ikväll.

Ha det bra!

MattiasNowak
2010-02-05 13:44
#39

God dag.

Sitter här och latar mig lite nu i kylan. Ledig idag och som tur är så har det inte kommit någon mer snö inatt. Jag har skyfflat snö nu i princip varje dag i någon vecka, har knappt hunnit gå in på iFokus.

Ligger ungefär 60cm lössnö här nu. Snövallarna vid min parkering är nästan lika höga som jag är lång. Dom lär bli ännu högre och större innan vintern är över.

Vad jag har hört så ska februari bli värre än januari med mer snö och mer kyla. Tror knappt att jag har sett så här mycket snö innan här nere i trakten.

Hoppas ni andra får en bra och trevlig fortsättning. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2010-02-05 14:27
#40

Jorå, vi har fått en hel del snö här också. Det är tur man har en granne med snöslunga för själv har jag häckat i soffan större delen av veckan på grund av en envis förkylning.

MattiasNowak
2010-02-09 18:27
#41

Hej.

Inkommen igen efter lite mer snöskyfflande. Önskar att jag hade en snöslunga för jag är helt slut nu. Dessutom har det börja snö lite mer igen, får väl se hur mycket det kommer.

Hoppas ni andra har det bra i det kalla, snövita sverige. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Leffe
2010-02-12 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Det finns en hel del snö ute.

Snart börjar OS och där finns ingen snö

MattiasNowak
2010-02-12 12:03
#43

OS kan gärna få all min snö. Jag har börjat tröttna på snön nu. Och kylan är jag ännu mer trött på.
Kommer inte sommaren snart? Tungan ute

Vill ha värme, solsken och grönt gräs nu.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2010-02-12 16:10
#44

Kan skicka snön till Vancouver för de har ca 9 grader varmt just nu Glad

De kan säkert behöva lite extra nu inför de olympiska spelen, även om bergen runt omkring verkar ha en del snö.

Leffe
2010-02-15 10:59
#45

Hur ska man orka 14 dagar till? Redan trött av alla nattsändningar från OS i Kanada.

Sköt om er

Leffe
2010-02-17 12:31
#46

Ännu mer snö. Tänk om man kunde tala om att snön ska falla i Vancouver och inte i Stockholm.

MattiasNowak
2010-03-04 17:11
#47

#46 Ja, det hade inte varit fel om man kunde styra om snön en aning.

Här ligger nu alldeles för mycket snö. Jag känner att jag har skyfflat snö på alla ställen man kan skyffla på och ändå så tar det aldrig slut.

Ute i naturen där man inte gått där ligger det snö över midjan på mig. En del av snövallarna på parkeringen är högre än vad jag är lång. Det är på tok för mycket snö nu känns det som.

Jag kan inte komma ihåg senast det låg så här mycket snö.

Som läget är nu så hoppas jag väl mest på att det ska bli vår omgående och gärna sommar kort därpå. Längtar efter sol, värme och bad.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
2010-03-05 14:36
#48

Här skiner solen och man hör hur det droppar från taket. Har våren äntligen kommit?
Sköt om er

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: