Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3952 ggr
MattiasNowak
11/8/09, 11:47 AM

Snackis tråden // 2

Nu har vi en ny snackistråd.
Bara snacka på om allt mellan himmel och jord. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
Penguin
11/8/09, 11:50 AM
#1

Någon mer som ska titta på sista MotoGP-racet för säsongen?

Sitter i skrivande stund med kaffekopp nr 2 bänkad famför tv:n. 125-racet börjar om en liten stund!

MattiasNowak
11/8/09, 12:03 PM
#2

Hade nog varit kul att se.

Just nu sitter jag och kollar på en dokumentär om kriget om elbilar. Där tillverkare slaktar elbilarna efter att oljebolagen gått in och stoppat försäljningen och sånt. Obestämd

Det finns bra elfordon men jag kommer nog hålla mig till bensin ändå tills dom kommit lite längre i utvecklingen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/8/09, 1:27 PM
#3

Goddagens

Äntligen har jag hittat hit. Sitter vid gubbens dator för sonen har snott min. Här är ett oväsen utan dess like just nu för gubben sågar hål i taket till skorstenen. Måste vidgas lite så han kan flytta kaminen.

Här är lika grått och duggregnigt idag med. Ska snart göra lite lunch, sedan blir det till att åka till affären och handla lite.

Ha en fortsatt bra söndag alla Glad

MattiasNowak
11/9/09, 11:07 AM
#4

God morgon allihop.

Nu är jag åter på jobbet, börjar känna mig riktigt frisk. Får väl se vad dagen har att bjuda på.

Någon annan som ska göra något kul?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
11/10/09, 9:39 AM
#5

Tänk snart har halva november gått. Dagens aktivitet för mig idag är att lämna lite blod  på läkarmottagningen för olika prover. För övrigt är det en lugn dag.

Sköt om er

shintaida
11/10/09, 12:19 PM
#6

Tjolahopp på Er!

Idag ska jag ÄNTLIGEN till en sjukgymnast, som förhoppningsvis kan hjälpa mig med huvudsmärtan!

Lider än av spänningshuvudvärk och då träder även migränen in på scenen.

Ofta vill dom "uppträda" samtidigt, dom räklarna! Skrikandes

Men NU får det vara nog!

Jag ser snart ut som ett såll på magen av alla migränsprutor.

Och ingen speciell motion kan jag göra.

Och HADE det varit säsong för MC, hade många turer blivit inställda!

Det är enda gången i mitt liv som jag tycker hösten är bra.

Tjingeling!

Annons:
MattiasNowak
11/10/09, 12:29 PM
#7

Halloj allihop.

Idag tog jag sovmorgon, behövde det nog inte men blev så ändå. Jag skulle gått upp som vanligt imorse men somnade om. Känner mig lite småseg just nu.

Hoppas ni andra får en bra dag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/10/09, 8:35 PM
#8

Hej hopp i gråvädret

Försökte logga in här vid lunchtid men blev abruten av ett samtal på telefonen. Sedan skulle jag iväg och hämta sonen vid skolan för vi skulle ut och göra ett ärende ihop.

Men nu så ska jag in här för att lämna ett livstecken. Hoppas ni alla haft en bra dag Glad

MattiasNowak
11/10/09, 10:40 PM
#9

God kväll alla.

Här har snöat nästan hela dagen, har väl lagt sig en centimeter ungefär. Så ljust och fint ute när snön ligger på marken.

Idag har vi väl mest tagit det lugnt här hemma, städat lite och även lyft ut massor av prylar som var i vägen i badrummet.

Någon annan som gjort något kul idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Leffe
11/11/09, 9:36 AM
#10

God morgon på er. Det är ingen bra kombination att lägga sig sent och sedan gå upp tidigt. Nu gäller det att hitta tändsticksasken. Det känns som det behövs hjälp av tändstickor för att hålla upp ögonlocken.

Sköt om er

MattiasNowak
11/12/09, 11:21 AM
#11

God morgon allihop.

Igår blev det inte mycket iFokus för min del. Allt började med att jag i förrgår lyckades hälla saft i hela mitt tangentbord så datorn fick stängas av och torkas (går ju tyvärr inte att bara byta tangentbord på en laptop).

Började använda datorn igen lite smått och då totalkraschade systemet i den. Nätverk, touchpad, ljud och massa sådant la av så jag var tvungen att installera om allt igår.

Nu är jag tillbaka igen. Tyvärr är mitt tangentbord väldigt "klibbigt" och tangenterna vill gärna fastna nertryckta om jag väl lyckas få dom att fungera. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Penguin
11/12/09, 12:05 PM
#12

Trasigt tangentbord kan vara lite irriterande. Jag har en kaputt R-knapp på min laptop som man nästan måste banka med hammaren på för att kunna åstadkomma ett R. Blir lite knasigt när man skriver ibland då…

shintaida
11/12/09, 1:10 PM
#13

#11 Mattias!

Vilken otur!

Men Du kan faktiskt pilla bort tangenterna, lägga dom i ljummet vatten en stund och torka av "bordet" med en ljummen trasa. Eller varför inte vara RIKTIGT petig: Ta en tops och doppa i ljummet vatten och kör runt med på "bordet". Byt dock ofta ut topsen mot en ny!

MEN - tänk då på HUR tangenterna satt, för Guds skull! Skrattande

Då löser sig det här med klibbigheten.

Visst, det är pilligt, men det kommer att kännas gött när det är färdigt. Och så får Du bort gammalt damm som lagt sig under tangenterna. Flört

Annons:
nera
11/12/09, 1:25 PM
#14

Godagens på er!

Kikar in en snabbis innan jag ska ut med vovven och säger hej till er.

Hoppas du får ordning på datorn Mattias.

Ha en fortsatt bra dag alla Glad

# 13 (shintaida, ringer dig vid tillfälle. Såg att du hade ringt igår då jag inte var hemma)

Leffe
11/12/09, 1:49 PM
#15

Sitter här hemma och tar det lungt. I morgonbitti är det dags för läkarbesök igen. Men innan dess ska jag se hockey med Timrå i kväll.

Sköt om er

MattiasNowak
11/13/09, 10:39 AM
#16

God morgon allihopa.

Nu på morgonen har sotaren varit här. Så nu är det fritt fram för oss att elda igen. Har precis tänt första brasan för dagen, ska bli skönt med lite värme.

Idag ska jag ut och köra jord i trädgården, sådant som måste göras tyvärr. Tungan ute Måste bara vänta på att frosten släpper lite mer, är lite för kallt för att jobba nu.

Någon annan som ska hitta på något trevligt idag? Glad

#15 Lycka till på läkarbesöket idag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/13/09, 11:45 AM
#17

Goddagens!

Leffe - krya på Dig!

Mattias - glöm inte mössan på huvudet så Du inte blir sjuk igen!

Idag väntar jag på att vår massagefåtölj ska komma hem!

Ska bli skönt att få ligga där och bli knådad från fotsulor till nacke och lyssna på avslappnande musik!

Ja och så en fleecefilt över mig, så jag inte fryser, förstås.

Jag har, i några dagar nu, förberett fåtöljens ankomst med att möblera om i musikrummet. Och i bara farten blev det både hall och sängkammare, som åkte på förändringar!

Det var jobbigt med alla saker (skit) som kom fram när man rensade lådor. *puuuh*

Men nu är det gjort och jag känner mig MYCKET nöjd!

Jo, fåtöljen väger förresten 95 KG! Och det tror Ronny att jag ska försöka att hjälpa till att bära! Förvånad

Jag höll ju för sjutton på att få ryggskott när jag skulle duscha, efter min motionscykeltur! Skrikandes

Så det var till att sätta sig NER och klä av sig och be snällt till Gud att jag skulle få slippa ryggskott idag. Oskyldig

Ska lägga mig och vila en stund nu. Men först ta avslappnande och smärtstillande tabletter, i väntan på fåtöljen.

Tjingeling!

nera
11/13/09, 1:16 PM
#18

# 17 Shintaida, ta det lugnt med din stackars rygg…Flört

Här är det mulet men uppehåll. Önskar er alla en bra dag i vad ni än ska företa er.

Leffe
11/14/09, 12:48 PM
#19

God morgon lördagen den 14 november.

Nyss vaknat. Idag blir en tittardag på teven. Ishockey från 15 till 21. Sitter här vid datorn med en spinnande gamling i famnen. Hussegrisen Pysen har med andra ord också vaknat.

Sköt om er

MattiasNowak
11/14/09, 2:40 PM
#20

God dag allihop.

Idag har vi fått toaletten monterad här, underbart med en ny, vit och fin toalett. Tungan ute

#19 Visst är det skönt med djur, dom finns alltid där som sällskap och ger värme och så när man inte mår bra.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
shintaida
11/14/09, 7:33 PM
#21

Hej svejs!

Igår fick vi hem massagefåtöljen. Den är SKÖN!

Ronny klarade faktiskt att baxa in den själv, med hjälp av två brädor upp på trappan. Och så fanns det hjul på baksidan av fåtöljen.

När han höll på att baxa, så var jag på vårdcentralen och fick vaccin mot grissjukan. Idag har jag feber av det. *suck* Låg ju i den så kallade "riskgruppen".

Jaja, nu är det gjort och det gjorde inte ont heller.

Må så gott, alla!

Tjingeling!

MattiasNowak
11/14/09, 8:46 PM
#22

#21 Jag har redan legat i svininfluensan, låg två dygn med feber. Efter det så har min hals strulat lite grann med irritation, slem och hosta. Börjar må riktigt bra igen nu då nästan alla symptom försvunnit. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/14/09, 9:58 PM
#23

#22 Mattias

Så då BEHÖVER man alltså inte dö av svininfluensan?! Ja, DU, om någon, är ju bevis på det, förstås. Att det finns liv efter flunsan. Inget illa menat!

Jag trodde det var vanlig förkylning Du var utsatt för!

Jag är på Ronny om att han SKA/BÖR vaccinera sig, för jag kan inte se ett liv UTAN honom!! Gråter

Bogey
11/14/09, 10:23 PM
#24

#23 För de allra flesta är "nya influensan" (som det visst ska heta) lindrigare än en vanlig säsongsinfluensa.

Vanlig säsongsinfluensa skördar ju dryga ½-miljonen offer världen över varje år och denna är inte ens i närheten. Åtminstone inte ännu. Senaste siffran är 6250 personer över hela världen

shintaida
11/14/09, 10:33 PM
#25

OJ DÅ! Förvånad

Ja, han FÅR väl gå till jobbet på måndag, då! Skrikandes Flört

TÄNK, att dom INTE berättar sånt, när det är läge för det!

Tack för infon, Bogey!

Bogey
11/14/09, 10:46 PM
#26

#25 Det som gör den speciell är att det är en ny virusstam så den smittar ännu lättare än vanlig influensa, samt att den kan ge svåra komplikationer på/i lungorna.

Lite konspirationseori; Kan man hålla befolkningen rädd kan man få dem till vad som helst. Svininfuensa var aktuell redan 1976 se YouTube klipp

Bogey
11/14/09, 10:50 PM
#27

Ett till klipp.

Annons:
MattiasNowak
11/15/09, 12:08 PM
#28

God morgon.

Ännu en dag på jobbet. Får väl se om det händer nåt kul. Glad

Vädret är grått och det är närmare tio plusgrader.

Någon annan som har något kul planerat?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/15/09, 12:41 PM
#29

Hej på er denna regniga gråa söndag.

Idag blir det att tvätta skitiga leriga kläder från gårdagens kåsa i Falun Glad Berättar mer om den i tråden som heter just Novemberkåsan.

Idag tänker jag sitta inne och ta det lugnt bara förhoppningsvis.

Mattias låter härligt att höra att du överlevt influensan. Skrattande Jag tycker också att detta är enormt upphiat för influensan skördar offer varje år. Oavsett.

Ha en fortsatt bra söndag alla

Leffe
11/16/09, 10:07 AM
#30

Idag vaknade jag tidigt. Egentligen alldeles för tidigt. Vad ska jag göra idag då. Jo ta det lungt. Gosa med katterna.

Sköt om er

nera
11/16/09, 11:10 AM
#31

Idag var sotaren här på morgonen och besiktade våran kamin, så nu är det fritt fram att äntligen få börja elda.Glad

Leffe
11/16/09, 11:24 AM
nera
11/16/09, 11:25 AM
#33

# 32 Om du menar mig så var gubben med när sotarn var här. Gubben min får vackert vara med när vi ska elda efter han kommit hem från jobbet. Jag ger mig inte på det ensam första gången..Tungan ute

MattiasNowak
11/16/09, 12:46 PM
#34

Lika bra att göra det tillsammans första gången, annars får man ju inte den första mysstunden ihop med kaminen ju. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
shintaida
11/16/09, 1:46 PM
#35

#33 Nera

Jag kommer snart då, med ett paket korv som vi kan grilla! Skrattande

nera
11/16/09, 8:47 PM
#36

# 34 FlörtSkrattande precis. Annars missar man mycket

# 35 Välkommen  Skrattande

Leffe
11/17/09, 11:31 AM
#37

Idag blev det uppgång någon timme senare. Skönt! I kväll ska jag in till min systerson på Kungsholmen och hälsa på.

Sköt om er

MattiasNowak
11/17/09, 12:37 PM
#38

God dag.

Nu har jag precis klivit upp ur sängen, fick bli sovmorgon idag för hundarna ville rastas ett par gånger inatt.
Men nu är man igång. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/18/09, 3:54 PM
#39

Hej svejs allihopa!

Sitter här och är supertrött! SKULLE haft storstädning, men jag har inte orken.

Ronny tyckte inte att det behövdes, men jag har kommit in i en pedantperiod.

Har städat till grisarna, som varje vardag, ätit lite, för jag har börjat med GI.

Till sommaren räknar jag med att vara SMAL!! Förvånad

MEN…då har tanken föresvävat mig - HUR ska jag kunna tynga ner MC:n så jag når ner? Obestämd

Ah, det ger sig nog. Får väl köra tills soppan tar slut! Skrattande

Annars är här jättegrått väder. Regnat lite. Gråter

Migrän i morse vid 3-tiden. Sträckte mitt högra knäveck, så det gör ont än. Skrikandes

Nä, jag tar denna dagen som den kommer.

I morgon ska jag veckoshoppa mat. UTAN Ronny, för han lider så i affären!

Ja, det var lite från Grycksbo, det.

Sköt om Er!

Tjingeling!

Ritva
11/18/09, 6:53 PM
#40

# 39 Grycksbo!!! Var då! Min make kommer därifrån och hans föräldrar  bor i Grycksbo!Förvånad 

Vad smala och fina du och jag kommer vara i sommar! Tyvärr blir det lite dyrt med nya mc-kläder men det är smällar man får ta! Tungan uteFlört

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

shintaida
11/18/09, 7:01 PM
#41

Vi bor på Harmsarvsvägen. Den går upp mitt emot macken.

Vad KUL! Skrattande

Annons:
Ritva
11/18/09, 7:12 PM
#42

#41 Makens föräldrar bor på Holländarevägen.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

shintaida
11/18/09, 9:26 PM
#43

Ingen aning vart det är! Skäms

Men Du, Du kan väl höra av Dig om Du vill, när ni ska hit. Så kanske vi kan träffas?

Ritva
11/18/09, 9:31 PM
#44

Den ligger som en avtagsväg på Svedjevägen som går från Riksvägen ner mot bruket.

Ja varför inte, men det lär nog dröja. Vi har inga planer just nu på att åka söderut! Men jag hojtar! Flört

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

MattiasNowak
11/19/09, 12:08 PM
#45

God morgon allihop.

Är så grymt seg nu, två nätter med mycket dålig sömn. Orkar knappt röra mig. Så nu sitter man här på jobbet och väntar på att tiden ska gå så man kan åka hem och sova igen.
Någon som har något kul att göra idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/19/09, 1:45 PM
#46

Hej på er.

# 45 Usch då, låter inge kul heller att vara trött. är det sviterna efter influensan eller?

Här har det varit segt på f m, men nu ska jag strax ut med grannens hund. Sedan ska jag åka med sonen ner till stan för han ska klippa sig. Han är bara sååå långhårig nu.

Ha en fortsatt bra dag alla.

MattiasNowak
11/19/09, 3:25 PM
#47

#46 Är bara allmänt seg tror jag, höstväder och för mycket snarkningar gör att sömnen blir minimal. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/19/09, 4:51 PM
#48

#47

Inte bra med snarkningar!

Inatt, så snarkade Ronny och jag puffade på honom. Och sen lät han IGEN! Och då puffade jag en gång TILL.

Och så bestämde jag mig för, att om han snarkar EN GÅNG TILL, tar jag mitt täcke och min kudde och lägger mig på soffan! Skrikandes

Då tystnade han!

Så lite sömn har jag fått i alla fall.

Krafterna behövdes när jag skulle ut och shoppa i dag.

Köpte årets första julklapp, minsann! Eller rättare sagt, jag löste ut den på posten.

Ha det!

Tjingeling!

Annons:
MattiasNowak
11/19/09, 8:00 PM
#49

#48 För min fru var det värre. Hon ropar mitt namn och putter på mig så jag slutar snarka, efter en stund så börjar jag igen. Så fortsätter det hela natten. Så inatt sov hon på soffan.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/19/09, 8:10 PM
#50

#49

Stackars Din fru! Oskyldig

nera
11/19/09, 11:02 PM
#51

Känner igen det där med snarkningarna. Har varit lika här med innan gubben fick sin snarkmaskin.

# 48 Vad du är duktig som köpt din första julklapp! Har inte köpt en enda ännu… Glad

MattiasNowak
11/20/09, 12:45 AM
#52

#50 Ja, jag tycker också synd om henne. Får väl se om man kan lösa det på nåt sätt.

#51 Var får man tag i en snarkmaskin? Skulle verkligen behöva en för min frus skull.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/20/09, 3:40 PM
#53

# 52 Har skickat dig pm

MattiasNowak
11/21/09, 12:10 PM
#54

God dag.

Så är man på jobbet igen, sitter här och slöar på internet. Kommer nog inte hända något direkt kul idag alls.

#53 Såg detta nu. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/21/09, 4:42 PM
#55

Hej på er

Idag har vi varit och tittat på när sonen spelat hemmamatch i innebandy. Tyvärr så förlorade de, men de kommer igen.

Ikväll blir det chips och filmmys med sonen. Gubben ska på en liten fest.

Härligt förresten att fått sett solen idag.

Ha en fortsatt bra dag alla Glad

Annons:
MattiasNowak
11/24/09, 2:20 PM
#56

God dag alla.

Här är grått och mulet som vanligt i november. Har haft en del att göra och tyvärr inte hunnit vara här inne så mycket. Ska försöka lägga undan lite extra tid åt sajten igen.

Idag är det inget direkt inplanerat på schemat. Någon annan som ska göra något kul?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/24/09, 8:17 PM
#57

God kväll

Hoppas ni alla haft en riktigt fin dag. Tösa min och jag har haft en riktigt härlig eftermiddag. nu är vi åter hemma och sitter och slappar, nja jag ljög nog lite…. Vi sitter och spelar Super Mario WII som min tös köpte för att par dag sedan, det är ju inte utan mamma vill vara med och leka liteSkäms Attan så kul det är…

Till helgen är det taekwondo gradering, men enbart för tösa min, så vi ska ha lite extra träning under de dagar som kvar.

Hoppas er dag har varit riktigt bra, och  en önskan till er om en fin kväll

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
11/24/09, 8:24 PM
#58

Godkväll på er.

Idag har jag städat, promenerat grannens hund och slappat för resten. Har varit totalt avslagen efter min resa i söndags. Kommer efter som ett paket på posten.

I söndags var jag till Steninge slott på julmarknad med en väninna. Vi tog även en guidad visning på slottet. Det var intressant. Glad

Vädret var inte det bästa i söndags, Det var regnigt och dimmigt, så det var ett mindre elände att köra hem då det var mörkt. Dåligt med vita streck på vägen var det också..

Ha en fortsatt bra tisdagskväll alla

MattiasNowak
11/24/09, 8:40 PM
#59

God kväll.

Idag har jag inte gjort så mycket. Har mest suttit och läst om radiostyrda helikoptrar som är en annan av mina hobbys. Sen har jag varit inne i Borås och ätit hamburgare med frugan.

Just nu sitter jag och tar det lugnt och kollar på Jerry Springer. Det är absolut den bästa talkshowen som finns.

Kvällen lär också bli lugn, kommer en hög med bra program på TV så det är bara att sitta kvar här i soffan och ta det lugnt.

#57 Gradering, har det med färgade bälten och sånt att göra? Jag kan inte så mycket om kampsport tyvärr.

#58 Julmarknad ska vi också snart på. Vi åker till den som är på Liseberg, är så otroligt fint där när dom tänt alla julbelysningarna.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/24/09, 8:47 PM
#60

Hej nera. Skönt att höra allt bra med dig!

Hej Mattias :-)  Visst har det med bältet att göra, för att byta bältes färg måste man genomgå en gradering. Klar= ny färg.

Jerry Springer kollar även jag på. Men hur är det:  Sen undrar jag är det for real eller är det skådisar? Många av min vänner säger det är bluff, men jag vet inte alls. Vad tror du mattias?

En sak till, ok nu är du kille, men men Varför är Steve så poppis?? Urk!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
11/24/09, 8:49 PM
#61

#60 Jag har också funderat på det där med hur äkta det är. Men det är i alla fall väldigt kul att kolla på. Tungan ute

Angående Steve så vet jag inte, han ser snäll ut, han verkar ganska lugn och stabil. Kanske sådant som gör att folk gillar honom.Obestämd

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/24/09, 8:51 PM
#62

# 60 Hej på dig med medde, (och Mattias också ) Glad Vad kul om tösen din kan uppgradera. Håller tummarna för henne. Hon fixar det säkert galant Glad

Annons:
medde
11/24/09, 8:51 PM
#63

Jag har hört många rykten om det, men hur som helst det är urkul att kolla på.

Steve,ok visst ser han snäll ut:-) Det håller jag med om..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
11/24/09, 8:56 PM
#64

Medde- hann du läsa mitt förra inlägg härovan? Såg att vi postade våra samtidigt Foten i munnen

Bogey
11/24/09, 8:58 PM
#65

#57 Kul tösen min går också på Taekwondo. Hon har grönt bälte.

medde
11/24/09, 9:01 PM
#66

#61 Tack nera, ska hälsa henne. då henne det!

#65 Superkul! Härlig sport:-) Även jag tränar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
11/25/09, 11:32 AM
#67

God morgon allihopa.

Nu är jag på jobbet. Sitter vid datorn och mår allmänt kass, har nämligen inte snusat sen tidigt igår kväll. Nikotin är inget bra alls.

Idag händer inget speciellt, ska jobba en stund och sen åka hem. Får väl se vad dagen har att bjuda på senare.

Någon annan som har något kul inplanerat?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/25/09, 12:29 PM
#68

Goddagens

Här är det regnigt idag, men det struntar jag i. Är bara att klä sig ordentligt när vovven ska ut.

# 67 Oj, har du råkat ut för nikotinabstinens? Foten i munnen

Ha en fortsatt bra dag alla i vad ni än ska företa er.

MattiasNowak
11/25/09, 5:51 PM
#69

God eftermiddag.

Nu är man hemma igen. Skönt att sitta i soffan och ta det lugnt. Jag och frugan har just ätit middag som jag lagade, blev riktigt gott.

Vädret är helt kass, regnigt och blåsigt.

Får väl se vad som händer under kvällen. Ska ut och rasta hundarna men det är väl den enda planen jag har.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
11/25/09, 10:02 PM
#70

Här är det också regnigt hela dagen lång..

Leffe
11/26/09, 9:22 AM
#71

Här har man chans att sova ut och vad händer. Jo, vaknar cirka halvsju. Trött och inte utsövd. Vad är det för konstigt liv egentligen. När man har möjlihet att sova ett tag då sover man mindre.

MattiasNowak
11/26/09, 11:27 AM
#72

God morgon.

En dag till på jobbet, rätt skönt att sitta här vid datorn ändå. Blir väl förmodligen en ganska så lugn dag idag.

Tränade lite hemma igår och har som följd av det världens träningsvärk i magen idag. Kommer jag nog ha till och från. Tungan ute

Någon som har något kul på schemat idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/26/09, 11:53 AM
#73

Äntligen tittar solen fram här över husen. Ljuvligt! Tösen klarade sin gradering under gårdags kvällen, ni må tro hon var stolt. Nja ska tilläggas även hennes mamma var inte lite till stolt heller.

Nu är det full fart utanför husen här, äntligen flyttas bodarna som funnits där i ca 1 ½år tid. Nu ser jag ut, ni må tro vad det känns härligt att få fri sikt ut genom fönsterna.

Nu ska jag snart iväg och mata en av mina ormar, då den vägrar att äta och jag måste ta till hjälp ang det. Inget som jag tycker är kul ,men men vad gör man inte.

Ha en underbar dag alla

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MattiasNowak
11/26/09, 12:16 PM
#74

#73 Du får gratta angående graderingen. Glad

Här är molnigt men lite blå himmel emellanåt. Hoppas väl på lite sol. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/26/09, 12:25 PM
#75

#74 Visar henne ditt inlägg du hon kommer hem från skolan, då blir hon så stolt.

Tänk så piggare man blir då man får se solen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
11/26/09, 12:29 PM
#76

#75 Vilken sol. Är det möjligen din dotter som är solen

Annons:
medde
11/26/09, 12:35 PM
#77

#76 Kan nog så vara. Så stolt hon var i dag var länge sedan jag så henne så lycklig!  Ni må tro det värmde i mitt hjärta.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
11/26/09, 12:39 PM
nera
11/27/09, 1:21 PM
#79

Stort grattis till tösen din medde Skrattande

Här är det halvklart idag. Ska strax gå ut och lufta mig tillsammans med grannens hund.

Ha en fortsatt bra dag och helg alla.

MattiasNowak
11/27/09, 8:45 PM
#80

Idag har varit en fullpackad dag. Först upp tidigt för att åka till banken och fix lite papper.

Efter det bestämde vi oss för att åka till Ullared, var ändå redan halvvägs dit. Var där i ett par timmar innan vi började åka hemåt.

På vägen hem så passade jag på att jobba lite så jag är ledig nästa helg jag skulle jobbat. Behöver ändå vara lediga den helgen vi skulle jobbat egentligen.

Så nu har vi äntligen kommit hem. Kroppen och huvudet är helt slut. Har just glidit ner i soffan med ett par ostmackor och en stor kopp kaffe.
Mycket gjort på en dag, kommer sova underbart inatt. Glad

Någon annan som gjort något kul idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
11/27/09, 9:03 PM
#81

Tack till er ovan mitt huvud ang tösabiten.

Inget speciellt kul, handlat med mera. Men nu är det fredag och då är det mys som gäller. Soffan är det som gäller även för mig med.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
11/27/09, 10:16 PM
#82

Godkväll

Kikar in som hastigast innan läggdags. Sonen har redan stupat i säng efter lite skönt filmmys i soffan. Han var jättetrött efter all träning och veckan som varit.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

Ritva
11/28/09, 9:10 AM
#83

Godmorgon! Idag ska vi på uppvisning för min yngsta dotters avslutning av Funky Kids.

Det är en rätt häftig tillställning då det är ca 20 ungar i varje grupp och ca 10 grupper. Tänk er publiken för dessa ungar som är från 4 år och uppåt, när föräldrar, far- och mor- föräldrar sitter i publiken! Det brukar vara ca 800 åskådare! Men det är kul!

Annars blir det nog mest lugnt! SKa plocka fram lite ljusstakar och så också.

Hur ska ni fira första advent?

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Annons:
Leffe
11/28/09, 11:09 AM
#84

Jag ska sitta och föra över lite diafoton till datorn

Sköt om er

MattiasNowak
11/29/09, 11:02 AM
#85

Vi ska jobba idag. Sen när vi kommer hem i eftermiddag så ska vi nog plocka fram lite julpynt, typ adventsljusstakar och liknande.

I övrigt blir nog dagen lugn. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/29/09, 11:18 AM
#86

Jag strök och satte upp julgardiner i hela huset i går. Hängde även upp julstjärnorna i fönstrena.

Det var ett jädra hoppande upp och ner från stolar!

Inte nog med det. När jag hade hängt upp de sista gardinerna, tyckte jag att det såg fel ut.

Upptäckte då att jag hade hängt en längd upp och ner!

Fick göra om det igen! Skrikandes

Men sen vart jag nöjd.

Storstädning på måndag. *suck*

nera
11/29/09, 11:48 AM
#87

Goddagens

Jag ska nu skicka upp gubben på vinden för att ta ner alla julsakerna. Ska också fixa lite under dagen med att få upp allt i fönster och lite annat.

Här är grått och dimmigt. Måste försöka ta mig ut och lufta mig sen.

Ha en fortsatt bra första advent alla Glad

Ritva
11/29/09, 11:56 AM
#88

Solen skiner från klarblå himmel och det var det säkert två veckor sen. Bäst att ut och njuta de få timmar solen är framme! Skrattande

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

MattiasNowak
11/29/09, 12:02 PM
#89

#87 Vi har inte ens hunnit få upp julsakerna på vinden än. Tungan ute
#88 Här är också blå himmel och sol. Så ljust och fint ute nu. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/29/09, 12:05 PM
#90

# 89 Låter bra att slippa konka allt fram och tillbaka he-he.. Flört

Annons:
MattiasNowak
11/29/09, 12:06 PM
#91

#90 Helt klart. Det blev så att vi ställde in det i ett rum bara och glömde väl bort att det stog där. Sen var det ju dags för julpyntning igen. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/29/09, 12:09 PM
#92

# 91 Ja du, tiden går fort.

Det finns ju faktiskt en del som har stjärnor och annat framme året om i sina fönster..

( men det trodde jag inte om er heller Flört)

MattiasNowak
11/29/09, 12:11 PM
#93

#92 Vi ska väl sätta upp lite stjärnor och advents-ljusstakar och sånt idag. Kanske blir en och annan slinga också, får väl se. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

MattiasNowak
11/29/09, 9:12 PM
#94

Så sitter man här i soffan framför datorn och tvn igen. Fruktansvärt seg kväll.

Har fått upp lite pynt. Ett par ljusstakar, en adventsstjärna och en löpare på bordet blev det i alla fall.
Någon som har gjort något kul och givande idag? Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/29/09, 9:19 PM
#95

Samma här. Har pyntat och donat större delen av dan. Har varit ute och gått och fått lite luft.

Nu är man bara trött och seg.

MattiasNowak
11/30/09, 6:45 PM
#96

God kväll alla.

Har nu kört omkring i ett par dagar med våran bil som totalt saknar avgassystem för tillfället. Känns som om hela kroppen ska explodera samtidigt som den domnar bort. Tungan ute

Ska få ett nytt avgassystem monterat på lördag, modell sportigt. Efter det kommer även en rolig motor ramla ner under huven på bilen.

Någon som gjort något kul idag?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/30/09, 10:18 PM
#97

# 96 Oj, kan tänka mig att det måste ha låtit Flört

Här har det ösregnat och varit grått hela dagen lång. Jag har bara varit till sonen i skolan på utvecklingssamtal med hans fröken idag, plus städat lite och så slängde jag en massa skräp som vi sorterat.

Ikväll har jag slappat med sonen i soffan för han börjar bli förskyld och hängig.

Ha en fortsatt trevlig kväll. Glad

Annons:
Ritva
11/30/09, 10:43 PM
#98

Här var det 9 minus imorse men det förbyttes i slask och regn. Undrar hur man ska tolka bondepraktikans spådom idag då. Blir det kallt till jul eller?

"Om Andres slaskar, julen braskar" och vise versa???

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

nera
11/30/09, 10:47 PM
#99

Ja just ja! Där har du en poäng Ritva Glad

Då håller vi tummarna att det blir kallt och snö till jul då Flört

Ritva
11/30/09, 10:52 PM
#100

#99 Ja absolut! Jag blev nästan besviken i morse när det låg ett fint puderlager med snö och det var kallt. Men det ändrades under dagen. Jag vill har massor med snö så vi kan njuta av ledigheterna i skidbacken i jul! Glad

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

nera
11/30/09, 11:00 PM
#101

Här har det varit varmt och grått och regnigt idag, så vi hoppas på tvärt om till jul då

MattiasNowak
12/1/09, 1:27 AM
#102

Här har varit lite soligt till och från under dagen. Hoppas på bra väder imorgon också. Glad

Nu är det i alla fall dags för sängen känner jag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Ritva
12/1/09, 7:40 AM
#103

*sjunger* "En morgon när jag vaknar är hela världen vit…"

Ja faktiskt. Med tanke på hur det var igår kväll med regn blev jag allt lite förvånad.

Idag ska jag baka pepparkakor med barnen på jobbet! Snacka om att ha ett kul jobb! Sen blir det nog en sväng ut isnön också!Skrattande

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Leffe
12/1/09, 9:13 AM
#104

God morgon på er. Det är 1 december och en ny dag, en ny vecka, en ny månad och dessutom snart ett nytt år.

Sköt om er

Annons:
MattiasNowak
12/1/09, 9:40 AM
#105

God morgon allihopa.

Nu är jag på jobbet igen. Riktigt kallt ute idag. Först när jag var ute med hundarna var det fuktigt men en kvart senare när jag vi gick ut till bilen så hade allting frusit ihop.

Idag är en riktig långdag på jobbet, får väl se om det händer något kul.

Hoppas ni andra får en toppendag. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: