Annons:
Etikettallmänt
Läst 2003 ggr
MattiasNowak
10/30/09, 11:32 PM

Det senaste du köpte till din motorcykel.

Som rubriken lyder.

Vad var det senaste du köpte till din motorcykel?

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
10/30/09, 11:35 PM
#1

Det sista jag köpte var bara lite småsaker för service av min KTM.

Innan det köpte jag styre, fotpinnar och lite reservdelar till min förra cross.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
10/31/09, 12:11 AM
#2

Min gamla VFR fick sig en ventiljustering och DR-Z:an en ny backspegel.

MattiasNowak
10/31/09, 12:12 AM
#3

Härligt, härligt. Måste ju ta hand om sina motorcyklar. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
10/31/09, 12:16 AM
#4

Fast, bara för att klaga lite på grammatiken, så var det nog inte det sista jag köpte till mina hojar, snarare det senaste, eller möjligen det sista för denna säsongen Flört

MattiasNowak
10/31/09, 12:18 AM
#5

Naturligtvis. Tungan ute Ordnar det direkt, huvudet börjar bli lite trött nu så här på kvällen.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
11/2/09, 2:48 AM
#6

Det sista jag köpte till min MC var BENSIN! Skrattande

Men annars var det ett par värmehandtag som Ronny ska montera till våren. Ska bli skönt!

Annons:
MattiasNowak
11/2/09, 11:35 AM
#7

Hahaha, ja, bensin var det senaste för min del också. Tänkte inte på det. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
11/3/09, 12:37 PM
#8

Om jag minns rätt så köpte gubben sig ett nytt batteri till Hondan för inte allt för länge sedan. Det var nog för en månad sen, då han skulle iväg på RUSK- träffen.

Måste förresten bara berätta om den gången då han hade bytte batteriet. Han hade inte provstartat cykeln med det nya batteriet i på kvällen innan färden, utan optimist som han är - så trodde han att den skulle starta galant då han skulle åka dagen efter.

När han väl skulle starta cykeln dagen efter, så hände inget alls. Hondan ville inte alls starta. Så gubben tog snabbt fram startkablar för att ladda batteriet. men det blev inte bättre.

Till sist upptäckte han vad det var som saknades. Han hade glömt att sätta på bensinkranen! Så han kom lyckligtvis iväg till sist, efter många om och men till träffen. Dock lite försenad…Tungan ute

Bogey
11/3/09, 12:48 PM
#9

Hrm, harkel… Språkpolisen är här igen. Flört

Det är tydligen många här som aldrig kommer att köpa nått mer till sina hojar då de har köpt det "sista" de kommer att höpa till dem. Tungan ute

nera
11/3/09, 12:53 PM
#10

#9 Nu ska du inte vara "så´n" inte Flört Glad 

Men visst ligger det en poäng i det du säger Bogey. Ibland så tänker man sig inte riktig för när man skriver. Eller hur man uttrycker sig. Man tänker en sak i huvudet, så låter det helt annorlunda när man skriver det sen.

Jag är i såfall verkligen en av dem som borde gå en språk och skriv kurs i svenska bl.a..För jag skriver också ofta som jag talar..Tungan ute

Bogey
11/3/09, 1:50 PM
#11

#10 Jo det är väl klart jag ska vara Flört

Nejdå, skämt och sido. Jag och mina kollegor fostrar varandra hårt i att vara tydliga, och detta med "sista" är nått man får dängt i skallen här om man använder det fel, så ni fick tyvärr en liten skrapa av det också Glad

Man kan ju alltid dra till med "sista för säsongen" så klarar man sig undan Skrattande

Janne64
11/3/09, 3:22 PM
#12

#6 Skall ni inte montera värmehantagen nu så förlänger du säsongen.!

shintaida
11/3/09, 6:18 PM
#13

Hahaha…Ronny vill INTE stå ute i den kalla boden och göra det! Har frågat honom redan. *suck*

Men JAG hade inte varit främmande för vinterkörning, eller förlänga säsongen.

Men Ronny är en PEDANT, när det gäller motorcyklarna.

Putsa, putsa, putsa och ingen salt på vägarna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: