Annons:
Etikettmc-sport
Läst 4206 ggr
nera
2009-10-31 22:14

Novemberkåsan

Om 14 dagar så startar Novemberkåsan. Och jag ska med stor glädje tala om att i år så går Novemberkåsan i Falun, Lugnet / Dalarna, alltså inte långt från mina hemtrakter.

Såklart ska vi åka dit och titta Skrattande

För den som är intresserad så kan ni kika in på denna LÄNK och läs mer.

HÄR finns det även mera info om denna tävling för i år.

Annons:
MattiasNowak
2009-10-31 22:18
#1

Jag blir avundsjuk nu, vill också kunna åka till novemberkåsan utan att behöva åka över halva sverige. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-10-31 22:21
#2

Vad synd Mattias. Men jättekul för en annan för en gångs skull att något sådant händer i närheten där man bor. Tungan ute

Annars brukar allt hända långt bort från där man bor..

MattiasNowak
2009-10-31 22:21
#3

Jo, jag känner igen det där. Man bor nästan alltid på fel ställe. Obestämd

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-10-31 22:24
#4

Lovar att försöka ta mycket bilder Glad

nera
2009-10-31 22:25
MattiasNowak
2009-10-31 22:55
#6

#5 Ja, tänk vad kul att få vara med i den tävlingen. Skrattande

I framtiden så. Tungan ute

Och bilder ser jag verkligen fram emot. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
nera
2009-11-10 20:36
#7

I helgen är det dags. Ska bara påminna… Glad

MattiasNowak
2009-11-10 22:41
#8

Underbart för er att kunna bara "springa ut" och kolla på en sådan tävling. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-11-12 13:26
#9

# 8 Jaahadu, nu är du lite avis va Flört

På lördags så ska det äntligen bli av. Bir till att klä sig ordentligt och ladda batterit i kameran. Glad

MattiasNowak
2009-11-12 14:32
#10

Ja, mycket bilder vill vi se här inne efteråt. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-11-12 21:28
#11

Det får vi verkligen hoppas.. Tungan ute

nera
2009-11-15 12:31
#12

Jaha gott folk, då var man en Novemberkåsa erfarnare då Tungan ute  Mycket intressant var det och jag beundrar dem som åker detta race frivilligt! Orden lera, geggamoja och blött, räcker inte till för att göra upplevelsen rättvis. Om vi kände oss leriga och blöta som bara stod och tittade- hur ska då inte förarna känna sig Flört

Vi kom inte iväg förrän till kvällen. Dagen började med blötsnö, sedan regnade det hela dagen och kvällen.

Vi kom på plats ute i skogen 2 timmar för tidigt ( tog fel ställe såklart…) Barnen började tröttna i vätan, men samtidigt så började det att fylldas på med fullt i folk i skogen. De flesta gjorde upp eld så man blev nästan rökförgiftad…Och vissa var skitfulla rent ut sagt. En fyllskalle rasade ner i leran och såg ut som han tagit ett gyttjebad. Men han skulle skynda sig att flytta sig i leran då en förare kom. Hade lite väl sen reaktionstid tror jag..Foten i munnen

Tyvärr så gick det inte så bra att fotografera, testade men det blev bara dimmigt eftersom så många hade eldar på. Ändå stod vi ganska nära spåret. Så tyvärr Mattias, jag måste göra dig besviken på den fronten.. Fast detta kommer väl på sportspegeln ikväll skulle jag tro.

När vi åkte hem och hade lokalradion på, så sa de att ca 42-43 stycken av förarna hade brutit och gett upp körningen, för att de var helt slut. Har för mig att det var runt ca 150 startande. Det var en speciell sträcka de talade om som var så fruktansvärd, att t o m vissa vägrade att åka den en gång till. De skulle åka samma sträcka 2 ggr under kvällen…

Vi kom hem strax före kl 23 igårkväll, ganska så leriga och trötta. ( Vi hade knölat in alla leriga skitiga ytterkläder i skuffen..) Så nu går tvättmaskinen för fulla skaft. Den har fullt upp att tvätta leriga skitiga kläder. Undra hur mycket sktitga ställ och kläder alla mc-förarna har att ta reda på idag..Tungan ute

Nåja. Intressant var det att fått uppleva en kåsa live, i alla fall en del av den ! SkrattandeCool

nera
2009-11-15 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ska visa bara hur det blev när man försökte fota. Det syns ett litet bakljus lite till höger i bilden..Tungan uteObestämd

Annons:
nera
2009-11-15 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är en av de bättre bilderna, fast här hamnade föraren precis bakom träden…Foten i munnen

nera
2009-11-16 09:08
#15

Hittade en film från tävlingen i helgen Glad

MattiasNowak
2009-11-16 12:55
#16

Ser så otroligt härligt ut, jag vill också ut och leka så där. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-11-16 20:33
#17

# 16 Gör det du! Lycka till FlörtGlad

medde
2009-11-24 20:09
#18

Har inte varit inne på ett tag, men nera detta måste har varit hur kul som helst att vara och titta på? Det är ju inte att man lite avis. Men jag skulle nog inte vilja vara där ute och leka som Mattias inte. Då hade man kört ihjäl sig snabbt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-11-24 20:12
#19

Visst var detta en upplevelse. Helt klart.

Vi får hålla tummarna för att Mattias kanske en dag får åka detta race själv  Glad

medde
2009-11-24 20:41
#20

Då åker vi det och kollar! Samt hejar på han med flaggor och trumpeter,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
MattiasNowak
2009-11-24 20:42
#21

Ja, det hade varit kul att se hur långt man hade orkat. Konditionen har ju inte blivit bättre med åren tyvärr. Jag får helt enkelt träna en del innan. Tungan ute

Att ha lite folk som hejar på är ju heller aldrig fel. Får man lite mer motivation att kämpa på. Glad

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
2009-11-24 20:48
#22

# 21 Då är det bara att sätta fart och träna då  FlörtTungan ute

Åkarna på tävlingen hade egna föråkare som åkte före och rapporterade hur det såg ut innan de själva kom fram till sträckorna.

medde
2009-11-24 20:48
#23

Ut och spring med hästen i stället för att hästen springer med dig…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-11-24 20:53
#24

Hi hi, den var bra Glad

MattiasNowak
2009-11-24 20:53
#25

Hehehe, ja jag får nog sätta igång direkt. Får börja med att springa lite i skogen och sånt. Tycker det är så pinsamt att springa på vägar där det går folk och åker bilar och sånt. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

medde
2009-11-24 20:57
#26

Håller med dig, men då jag hade mina hästar och ville även vara i trim, så brukade jag springa med min hingst i 5 kilometer sedan fick han sprina med i 5.  Demokrati hälfen var….

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-11-24 20:58
#27

# 25 Kan bara instämma.

Jag gick ofta långpromenader med min häst i skogen.

Annons:
medde
2009-11-24 21:04
#28

Visst är det underbart. Sista åren min hingst levde så vart det endast prommisar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: