Annons:
Etikettkörning
Läst 2526 ggr
nera
10/7/09, 12:11 AM

Vilken tid på våren och hösten?

När på våren är det tidigaste du tagit fram motorcykeln och kört premiärturen och hur sent på hösten har du åkt?

Det tidigaste jag själv åkt var för några år sedan i början på April månad. Då var det över 16 grader varmt och låg fortfarande snö kvar i dikena. Men man frös inte för solen sken hela tiden. Det senaste höstturen var i September för nåt år sedan och då var det bara 2 plusgrader på morgonen när vi åkte, men blev varmt under dagen.

Eller är ni kanske rent av året runtåkare? Berätta gärna.

Glad

Annons:
MattiasNowak
10/7/09, 12:21 AM
#1

Jag är året runt åkare.

I och med att jag kör cross så finns det egentligen inget direkt som hindrar mig från att köra, bara på med dubbdäck så är det fullt ös igen.

Jag har flera gånger kört is-racing med cross.

En gång hade vi 60cm tjock, genomskinlig is. Det var dessvärre -27 grader ute men vi körde ändå. Glad

Det finns egentligen inte så mycket som hindrar, bara man klär på sig ordentligt.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
10/7/09, 12:25 AM
#2

13:e mars 2006 eller om det var 2007 är det tidigaste jag varit ute och -2 är den kallaste temperatur jag kört vid, än så länge.

Brukar ha kört en bra bit in i oktober. Ända tills det är mörkt vid 7:30 på morgonen här i Dalarna (arbetspendlar på hoj), men jag har inte lagt nått datum på minnet.

Planer på vinterdäck till offroadarn finns så det kanske blir året runt framöver. Vi får se…

nera
10/7/09, 12:25 AM
#3

Det finns ju ingët dåligt väder, utan bara dåliga kläder ja Flört

Det är väl det som är fördelen med att åka cross, eller Off Road överhuvudtaget.

Gubben min har dubbdäck till gamla Hondan som han brukar ta fram ibland, mitt i smällkalla vintern för att få ut och fräsa runt lite.

# 1 Brrr. jag fryser när jag här dig berätta detta Mattias…Tungan ute

 - 27 grader… burr burr…( Men jag har en likadan hemma här, gubben alltså som gillar att åka året runt, så jag förstår dig Skrattande)

Bogey
10/7/09, 12:27 AM
#4

#3 Sant, det regnar aldrig när man kör hoj. Det ser bara så ut. Flört

nera
10/7/09, 12:28 AM
#5

# 4 Tänkte nog mest på kylan. Tycker det är svårt att klä sig så man håller sig varm länge, när man bara sitter still och åker bakpå. Som en annan..

Är väl skillnad när man kör cross eller dylikt, då får man ju kämpa och jobba så man håller sig varm

Upp till toppen
Annons: