Annons:
Etikettgodmorgon-dag-kväll
Läst 2983 ggr
MattiasNowak
9/14/09, 11:58 AM

Godmorgon 14/9

Godmorgon alla.

Åter på jobbet igen. Glad

Helt underbart väder idag så jag hoppas väl att jag ska få ta ut crossen på en sväng på grusvägen här.

Hoppas ni alla får en bra dag.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
shintaida
9/14/09, 12:39 PM
#1

God förmiddag!

Skulle gärna tagit en sväng. Men vi håller på med takbyte, så den dörren in till motorcyklarna är blockerad! grrrrrr

Så jag går som en osalig ande här hemma och vet inte VAD jag ska göra. För inget är kul idag. *suck*

Ha det så kul på crossen, Mattias! *avundsjuk*

Ha en trevlig dag, ni alla där ute!

MattiasNowak
9/14/09, 1:40 PM
#2

#1 Tackar. Glad

Jobbigt med inspärrade motorcyklar, jag skulle nog inte klarat det.

Det blev ju en liten sväng på crossen. Fick friskat upp hjärtat lite och fyllt lungorna med sval, frisk höstluft. Det kändes verkligen underbart. Skrattande

Får hoppas att jag kan komma ut och köra snart igen för det är ren frihet att sätta sig därpå och bara blåsa iväg.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
9/14/09, 2:34 PM
#3

Mattias!

Blev det bara en LITEN sväng? Hur lång är en sån? Skrattande

Jo, jag känner att jag är irriterad på gubbarna på taket! Dom kunde för sjutton planerat bättre vart dom satte grejorna! För basen VISSTE om var vi har motorcyklarna!

Och i dag - som det är sol och inte så kallt heller! Det är ju som bäddat för en tur. Ooooh, vad jag lider! Skrikandes

Inte nog med det - jag kan inte SOVA bort något heller, för det bultas, bankas, hamras, sågas mm på taket, så det låter som om dom är på väg ner i sängkammaren!

Jag får väl låna deras vinkelslip och göra ett hål för att kunna ta ut min MC på gaveln istället. Meeen dååå tror jag INTE att min sambo blir så där jätteglad.

Kul att DU haft det trevligt, Mattias. Det är Dig väl unnat!

MattiasNowak
9/14/09, 2:41 PM
#4

Blev väl bara kört ett par kilometer men det var tillräckligt för att få känna friheten. Glad

Vi får väl hoppas att dom är klara snart så du kan få ut motorcykeln igen. Ganska elakt att placera saker framför porten på det sättet. Flört

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
9/14/09, 3:34 PM
#5

Vet Du, Mattias, de ska vara här till FREDAG!

Och än har inte ens takpannorna kommit hem. Så dom kommer att blockera min BIL också!

Ett par kilometer kan vara nog så skönt att få köra av sig!

Har önskat mig längre ben i julklapp, så jag också kan köra offroad. *fniss*

Det verkar kul! Men det finns ju inte små offroadmaskiner. Provade att sitta på en 250, men jag nådde inte ner. Ca 1 dm kvar till backen på båda sidor.

Jaaa, man får väl fortsätta att drömma på och titta på andra. Obestämd

Nera är ju längre än mig, så hon hade klarat det. Får väl åka med henne när/om hon får MC-kort.

Illa att jag blev minst i hela släkten. Skrikandes

Mina syskon och kusiner är över 1,73 men jag blev 164,5 cm. Har krympt till 163,5 cm på den senaste mätningen. Jag måste vara postmannens unge. Ingen i släkten, mer än jag, är rödhårig också.

Liten och rödhårig = ettrig och envis….hehehe

Nä, det får väl bli en liten kinamoppe som låter illa. Då når jag ner. Skrattande

MattiasNowak
9/14/09, 4:23 PM
#6

Tråkigt när det tar sån tid att ordna nåt. Jag började med taket hemma för två år sen och är fortfarande inte klar, så mycket annat som tar tid.

Får hoppas att tomten är snäll annars får du skaffa typ platåskor. Flört

Kinamaskinerna börjar bli bättre och bättre. För ett par år sen så räckte det att man startade den så var det nästan dags att byta motor. Tungan ute Men nu har dom börjat få ordning på dom och priserna är ju vettiga.

Man får ju se till att skaffa en med licenstillverkad motor så att den i grunden är en känd maskin.

Alternativet är att sänka motorcykeln, det behöver inte vara så krångligt. Även till offroad, cross och enduro så finns lägre sadlar, stötdämparlänkage och sådana saker.

Ingenting är omöjligt, det kanske bara tar lite längre tid. Skrattande

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
shintaida
9/14/09, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det där med licenstillverkning fattar jag inte. Skäms

Platåskor - eller att höja dojorna - har jag tänkt på till min Honda. Men då får jag ju inte foten under växelspaken.

Att sänka Hondan, har jag diskuterat med min sambo i FEM dagar nu.

Visst kan han det, men han säger att han inte vet hur han ska få reda på vilka stötdämpare som ska vara där bak. Och att den INTE går att sänka mellan 5 och 7 cm, som JAG vill. Han säger att det bara går ett par cm och det är inte lönt, för jag har en tendens till att trilla i alla fall.

Och så det här med stödet! Det måste ju kortas av. Det verkar jobbigt på honom!

Och han säger att det blir rätt dyrt, men inget svårt.

Nä, jag tror att han inte VILL/ORKAR börja på och göra det till mig.

Sadeln är redan sänkt ca 3 cm.

Jag vill ju behålla min sportiga röda, fina Honda och inte ha en glidare igen! Skrikandes

MattiasNowak
9/14/09, 5:15 PM
#8

Licenstillverkning innebär kort att en fabrik tillverkar till exempel en Honda-motor med sin egna logotyp på. Dom får då betala en del av sin förtjänst till Honda men får å andra sidan en bra motor i sin motorcykel.

Sen finns det bra och dåliga märken också, man ska kolla efter ett märke som funnits ett par år.

Loncin har jag för mig är helt ok, dom har väl i och för sig licenstillverkad Yamaha-motor. Sen finns det nog ett par till märken. Glad

Angående att sänka 5-7cm till så är det säkert inga problem. Gaffeln fram flyttar man ju helt enkelt upp i gaffelkronan, tar nog inte mer än ett par minuter att ordna.

Stödet räcker i princip att kapa av, man kan ju svetsa dit en ny "fot" vid senare tillfälle.

Stötdämpare bak borde nog inte vara några problem att få reda på vad man kan använda istället.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

nera
9/14/09, 5:18 PM
#9

God eftermiddag på er alla !

Här var det full fart i tråden ser jag.

Shintaida -Tur att du får vara här och snacka lite motorcykel i alla fall, när du inte kan få ut hojen och åka. Flört Ser din snygga hoj lyser upp tillvaron här också.

Igår så var vi i skogen hela dagen. Vi blev sena hem och då fick vi främmande. Så det bidde inget ifocus alls för mig igår. Såg en och annan skitig Enduroåkare också i skogen. Vi brukar alltid se någon typ av mc då vi är ute i skogen. Glad

Idag så är det härligt sensommarväder åter igen. Har varit ute på långpromis med vovven under dagen. Nu ska jag läsa igen det jag missat här.

Ha en fortsatt bra måndag alla Skrattande

shintaida
9/14/09, 5:26 PM
#10

Hej Nera! *vinkar*

Ja, jag får goda råd av Mattias här!

Jag vill INTE göra mig av med min Honda, som Du vet. Så jag har försökt att övertala Ronny om att vi ska sänka den rejält.

MEN DU - vad han är BÅNGSTYRIG alltså! Skrikandes

Men han har kanske bara takbytet i tankarna nu. Han blir ju så lätt nervös och orolig när det är nåt med huset.

Nä, här får kvinnans list in och arbeta, tror jag. Flört

Får väl gråta en skvätt. *fniss*

Visst är Hondan 11 år, men den är i ett kanonskick! Och Du vet hur vi putsar på dom varje gång vi kört. Och att dom servas varje vår och höst. Och inga repor, trots fall! Hehehehe….

nera
9/14/09, 5:41 PM
#11

# 10 Hej hej. * Vinkar glatt tillbaka* Glad

Jo ni är bra på att hålla era cyklar i fint skick. Det vet jag. Den som tar över en cykel efter er får en i garanterat fint skick Flört

Hoppas gubben din kommer till skott och hjälper dig att sänka den.

Bogey
9/14/09, 8:14 PM
#12

För att fortsätta detta med licenstillverkning.

Huosung GT 650 Comet är i princip en licenstillverkat Suzuki SV 650.

GT650 har f.ö. fått väldigt bra kritik i MC-pressen men de har ändå dåligt andrahandsvärde så där kan man göra kap om man är intresserad. Ska även finnas med hel- och halvkåpa men jag har aldrig sett nån till salu här i Sverige.

GT 650:

SV 650 fram t.o.m. -03

SV 650 fr.o.m -04

Leffe
9/14/09, 9:24 PM
#13

Ingen bra dag idag. Fick lov att ta bort en av mina katter

Annons:
nera
9/14/09, 9:25 PM
#14

# 13 Nej, vad trist att höra Leffe! Oskyldig

Var den sjuk eller gammal, eller?

Leffe
9/14/09, 9:26 PM
#15

Den var 7 år och det var njurarna. Blev akut i går

nera
9/14/09, 9:27 PM
#16

Usch och fy. Får verkligen beklaga sorgen Gråter

MattiasNowak
9/14/09, 10:01 PM
#17

#13 Attans då, inte kul när sånt händer. Rynkar på näsan

#12 Ja, den motorcykeln är ett typiskt bra exempel på en licenstillverkad maskinGlad.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

shintaida
9/14/09, 10:58 PM
#18

#12 Bogsey

En sån såg jag på en Stockholmsmässa! Dom var inte alls dyra ju!

#13 Leffe

Ledsen att det slutade så! Men nu är den i Regnbågslandet och har det bra! Där finns även alla mina djur.

Upp till toppen
Annons: