Annons:
Etikettmektips
Läst 11148 ggr
MattiasNowak
2009-08-20 12:01

LED bakljus på motorcykel.

Nu är det ju många som börjat montera bakljus av LED-typ, alltså inte vanliga glödlampor utan lysdioder istället.

Det finns färdiga dioder med "glödlampsfattning" och det finns även kompletta bakljus med dioder i.

För den som vill vara lite mer originell så kan man ju bygga ett bakljus själv efter egen smak.

Här är en länk till hur man räknar ut hur mycket motstånd man måste ha för att inte bränna dioderna.

Och här är ett företag som säljer lysdioder.

Här är en länk till en sida med byggbilder.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Annons:
MattiasNowak
2009-08-20 22:04
#1

Man kan även köpa lysdioder på Elfa. Dom har experimentkretskort att bygga med också.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

Bogey
2009-08-21 01:35
#2

En fördel med att köpa färdiga är väl att du kan köpa såna som är testade och godkända.

MattiasNowak
2009-08-21 01:58
#3

Helt sant.

Fast för mig och förmodligen många andra så är halva nöjet att bygga ljuset själv. Sen om man bygger det själv så kan man anpassa det så att det blir precis så som man själv vill ha det. Tungan ute

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

sissie
2009-08-21 09:25
#4

Jag gillar LED. Inta bara för att de inte gör sönder lika lätt utan för att jag tycker de syns bättre. Mycket bättre faktiskt. De är softare i sitt sken även om de lyser starkare. Fram för mer LED.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chappy
2018-02-18 17:02
#5

Har man tur så har man.

Själv har jag åkt på pumpen vid en besiktning, då rätt märkning saknades på bakljuset (ombesiktning). Detta har inget med led eller ej att gör ,utan är bara en upplysning till självbyggare.

Upp till toppen
Annons: