Annons:
Etikettallmänt
Läst 5424 ggr
XeZafir
5/31/12, 5:07 PM

Inte så lång...

Ja, jag är inte så lång men älskar MC. Tills nu har jag bara åkt men har bestämt mig för att jag vill köra. Jag håller på och min förhoppning är att vara klar under sommaren.

Mitt problem är dock att nå ner…Några tips på en hoj som är lägre? Inte custom…inte riktigt min stil.

Jag är bara 157 cm över havet :)

Annons:
Bogey
6/2/12, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De flesta hojar går att sänka.

Min dotter är 164 cm och når precis ner på min Triumph Street Triple så det borde kunna vara en hoj som är sänkbar till din längd.

Den här tjejen på bilden kan inte ha varit längre än dig, för hon var grymt kort. Hon körde en Ducati Monster som var sänkt till max då bilden togs. Man hade både bytt till en lägre sadel och sänkt fjädringen så mycket det gick.

Bilden är tagen på en av SMC's KNIX-kurser.

Lycka till med att hitta en hoj som du kan anpassa till dig.

XeZafir
6/3/12, 11:22 AM
#2

Tack. Ska kolla in de du nämt!

Bogey
6/3/12, 8:12 PM
#3

Kolla även på Kawasaki ER6, som finns både med och utan kåpa (ER6n & ER6f). En liten smidig och lättkörd hoj. Den borde också kunna gå att sänka så den passar dig.
Den har varit väldigt populär några år så det finns ganska många på Blocket till bra priser.

För att återgå till bilden ovan så är det en Ducati Monster 696. Kanske bäst att nämna det då det finns några Monster-modeller upp till 1100cc.

XeZafir
6/4/12, 10:50 AM
#4

Jag provsatt en Kawasaki ER6N. En läcker liten maskin, men skall även kolla en BMW 650.

Jag är verkligen tacksam för tipsen!

XeZafir
6/13/12, 9:22 AM
#5

Jag har köpt en!!!! Det blev en Suzuki 650 och jag är så nöjd!

Hämtar den på fredag :)

Bogey
6/13/12, 12:01 PM
#6

Grattis! Hur mycket anpassningar av höjden har du fått göra, eller var den låg nog? O så vill se en bild på hojen såklart.

Annons:
Halvdansken
6/16/12, 5:35 PM
#7

Hur gör man när man "sänker" en MC?
Jag träffade en gammal kompis (på en studentfest, det var 20 år sen sist) och han och hans tjej hade HD:ar som var "sänkta". Toppen av sadeln var typ 15 cm över mitt knä (170 cm lång), och de hade broms/växel långt fram, så man satt liksom med benen spretandes framåt. Märkligt. Det skulle vara mer bekvämt, sa de.

Är det mer bekvämt eller är det bara fräckt?

Men de hade en smart sak på gashandtaget. En liten flärp, så att man inte var tvungen att hålla om gasen uten man kunde vila handleden på den. Vad heter en sån?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

XeZafir
7/12/12, 3:28 PM
#8

Förlåt har inte alls hunnit varit här inna alls!!!

Fick sänkt min cykel ca 3 cm för att jag skulle kunna nå ner med tårna ;) Japp , jag är liten skit :D

Kan lugnt säga att jag kämpar på med min cykel! Ska försöka återkomma med en bild snarast :)

Tack för all hjälp!

Bogey
7/12/12, 4:57 PM
#9

#7 Sånt där handledsstöd/gashjälp för rullen har de på Biltema för en billig peng.

#8 Klart du ska lägga upp en bild så man får se hur det blev. Gärna med dig på hojen :-)

Upp till toppen
Annons: