Annons:
Etikettkörning
Läst 2989 ggr
Halvdansken
2012-08-30 19:45

Uppkörning gick åt h....

Öv… både min man och jag dumpade på banan vid uppkörningen idag. Vi var dock inte de första, inspektörerna (vilket är poliser i Danmark) hade tydligen en dålig dag idag. Åskväder på morronen så banan var våt, och vägen upp till banan var obehaglig med vattensprut och dålig sikt på motorvägen. De två som körde upp före mig med samma inspektör klarade sig heller inte, det var min tur ca en timme innan utsatt tid, så där blev det lite panik. Jag stod och drack kaffe och försökte mentalt förbereda mig.

Det enda som gick riktigt bra var bromsningen (det är nog min paradgren, jag gillar att bromsa). Kontrastyrningen blev piss, och i balansövningen (första testet) så fipplade jag till det med kopplingen så MCn fick motorstopp efter en meter…

Min man välte en kon i slalomen och fick ta kontrastyrningen 3 gånger, sen var det tack o farväl till honom också. Suck. Han sa efteråt att han hade bara sett ett gytter av koner och en polis i horisonten, så gick ridån ner och han visste inte riktigt vad han gjorde.

Ny tid förhoppningsvis om 2 veckor. Bana bana bana. Och mer bana. Fattar nu varför så många nojar på det. Mög.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: