Annons:
Etikettmc-sport
Läst 6064 ggr
Leo
5/11/13, 5:41 AM

Isle of Man TT

Isle of man TT är ett evenemang som jag alltid velat till och med all rätt. Det är racing på hög nivå och enligt mig och andra helt vansinnigt eftersom det körs på vanliga engelska smala landsvägar och genom byar. Verkar som att förarna inte har nån självbevarelsedrift överhuvudtaget. Spännande race mycket mc-folk och cyklar och en trevlig atmosfär enl vad jag hört. Har ni möjlighet åk dit.

En liten film från Utube så att ni förstår lite hur vansinnigt (men underbart) det är

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Annons:
Bogey
5/27/13, 3:51 PM
#1

Då bidrar jag med detta klipp från Isle of man 2012 och som ger mig ståpäls när jag kollar på det.
Låten de spelar heter f.ö. "Faster"

Bogey
5/27/13, 3:57 PM
#2

För er som inte redan sett den filmen kan jag verkligen rekommendera dokumentärer "TT3D - Closer to the edge" där man får följa Guy Martin och några till förare under förberedelserna inför Isle of man TT 2010 samt under loppet. Bifogar en trailer från tuben.

Leo
5/28/13, 4:55 AM
#3

Tydligen har banan krävt sin tribut i form av blod. Under qualifyingracen kraschade en Japan som var en erfaren racer med ett antal vinster i andra samanhang och har avlidit. Som sagt VÄLDIGT farlig bana.

ACU Events Ltd regrets to announce that Japanese rider Yoshinari Matsushita, 43, was killed during the qualifying session at the 2013 Isle of Man TT Races in an incident at Ballacrye in the North of the Island. The session was immediately red flagged following the accident.

Yoshinari, from Saitama in Japan was an experienced racer who first competed at the TT Races in 2009. As well as competing regularly in the Superstock and Superbike classes he also finished 5th in the 2011 TT Zero for electric bikes. He was also 2008 Motegi Endurance race winner.

The ACU wishes to pass on their deepest sympathy to Yoshinari’s family and friends.

Gary Thompson, MBE, Clerk of the Course, ACU, commented:

“Yoshi was a really popular competitor who had a large number of friends in the TT Races paddock. He was a genuine and friendly character who always had time for everyone. He will be sorely missed.”

The Coroner of Inquests has been informed and an investigation into the circumstances of the accident is underway.

RIP

Leo värd på Motorcykel i fokus 

sotarn76
5/28/13, 10:24 PM
#4

Någon gång kanske ha jag råd att åka dit
😭

Bogey
5/28/13, 10:55 PM
#5

#4 Ja nån gång så kanske man kommer dit. Bara hoppas att de inte förbjudit tillställningen innan dess.

sotarn76
5/28/13, 11:07 PM
#6

säg inte sååååååååå 😭😭😭😭

Annons:
[Rhonda]
5/31/18, 11:15 AM
#7

Första dödsfall iår. Dan Kneen. TT Isle of man skulle förbjudas.

Upp till toppen
Annons: