Annons:
Etikettträffar-och-utställningar
Läst 3352 ggr
Bogey
5/29/13, 11:20 PM

Provköra hojar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av de roligare sakerna, i mitt tycke, man kan gör på vårkanten när säsongen startar är att åka runt på MC-tillverkarnas och handlarnas provkörningar så jag tänkte pusha lite för det.

I år blev det tyvärr inte så mycket sånt för min del men som den Triumph-nörd jag är så var jag i.a.f. på Triumph's Road Show. Det kommer lite bilder från det nedan.

Även KTM har en road-show men tyvärr inte i närheten av där jag bor sen lokala KTM-handlaren slog igen härom året.

Andra tillverkare litar på sina återförsäljare som t.ex. Ducati och MV Augusta som hade provkörningar hos Italia bike-center i Arboga som är min närmaste Duccehandlare. Honda och Kawasakihandlarna härikring hade jippo i samband med motorcykelns dag.

Vad vill jag ha sagt med detta då. Jo att det kan löna sig att kolla runt bland handlarna och på tillverkarnas hemsidor efter provkörningstillfällen eller sk. "Road Show's" men även fråga dem om provkörningsdagar. Gör det till en rolig utflykt med några hojkompisar eller se det som en chans att träffa likasinnade.

Och du!
Prova inte bara hojar du kan tänka dig köpa utan prova alla sorters hojar. Du kan bli förvånad hur roligt det kan vara även om du aldrig kommer att äga just en sån hoj.
Själv kommer jag nog aldrig att äga en custom för jag tycker de är alldeles för tunga och klumpiga men jag har provkört både HD Night Train och Triumph Rocket III och kan inte låta bli att impas av motorerna. Viket vrid det är i en stor MC-motor runt 2 liter. Härlig upplevelse och kul minne men jag kommer ändå inte att köpa en sån hoj.
Hojen jag har idag hade jag inte köpt om jag inte hade varit på provkörning. Då hade det blivit en mer touringanpassad hoj än den lilla busen jag köpte härom året. 

Här kommer de utlovade hojbilderna från provkörningen jag var på i början av maj. En härlig eftermiddag.

Annons:
Bogey
5/29/13, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tiger 1050 Sport

Bogey
5/29/13, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Scrambler

Bogey
5/29/13, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Street Triple R…

Bogey
5/29/13, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

…med mig på.

Leo
5/30/13, 4:13 AM
#5

Tänkte lite på att köra till Lillemans i Lund och göra samma sak men såg just nu att det var den 23/5 så den missade jag. Det bästa med det provkörningen är att det är olika märken och hojar.

Sen å andra sidan är jag väldigt nöjd med min gamla hoj

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Bogey
5/30/13, 9:23 PM
#6

Jag är också nöjd med min hoj men det hindrar mig inte från att prova andra. 
Det är ju så förbaskat kul! :yoparty

Annons:
Upp till toppen
Annons: