Annons:
Etikettmc-sport
Läst 3465 ggr
Eliinn
6/16/14, 1:32 AM

Överraska pojkvän med nytt däck till cross, hjälp

Hej!
Pojkvännen fyllde nyligen år och jag har ingen aning vad jag ska ge honom. Så kom jag på att han tjatat om att hans bakdäck (eller var de fram…) på sin älskade cross är väldigt slitet och att han skulle behöva ett nytt. 
Hans cross har nyligen havererat  och inlämnad för att fixa de tydligen så ett nytt däck är inte prio1 förmodar jag… Så tänkte att jag kanske skulle överraska honom med ett nytt!

Som ni säkert redan förstått så har jag noll koll på crossar så behöver lite hjälp :) Säkert lättare att gå till en butik och fråga men tänkte kolla här ändå först! Har ingen koll på vad ett däck går på och om det överhuvudtaget är rimligt att jag köper ett eller om han faktiskt behöver bestäma en sån sak själv. Skulle väl kunna säga att han får välja och jag betalar, men det är ju inte lika kul som om jag ansträngt mig och fixat ett själv! ;)
Han har en Honda CR250R 2003 (så mycket vet jag iallafall ;) )
Vad ligger ungefärliga priset på ett schysst däck och något ni rekommenderar?
Han kör mest i skogen och på crossbanan på hobbynivå, tävlar inte än så länge.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Leo
6/16/14, 5:54 AM
#1

det basta du kan gora ar att ga till firman som den ar inlamnad till och snacka med dom sa att du far ratt dimention pa dacket dom kan sakert satta pa det oxa. pris pa crossdack har jag ingen koll pa tyvarr

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Eliinn
6/16/14, 4:37 PM
#2

#1 Pojkvännen 23 mil härifrån så inte så att jag bara kan åka dit tyvärr, annars hade jag nog gjort de. Kan ringa dit iofs såklart. 

Tänkte bara få lite mer kläm på om det överhuvudtaget är rimligt att jag som har noll koll ska försöka mig på att köpa ett crossdäck som han blir nöjd över och om priset är rimligt. Jag vet ju inte ens om det är så lätt att man bara behöver nämna vilken cross han har eller om jag behöver luska ut dimensionen som du nämnde. Självklart får jag ju fixa proffshjälp i butiken men behöver som sagt veta lite mer "onödiga" frågor innan jag bestämmer mig ifall jag antar en för omöjlig uppgift ;)
Kanske nån annan som kan de där  med ungefärligt pris :)

Funderade på om jag skulle ringa firman som han har den inlämnad på och be dem sätta på ett nytt däck bara sådär och sen får de bli en överraskning när han hämtar den eller nå…

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Leo
6/17/14, 9:14 AM
#3

rakna med en tusing iallafall. later som en bra fundering att ringa firman och be dom gora det pa plats sas

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Bogey
6/24/14, 1:49 PM
#4

Nu är jag väl lite sent ute men here goes…

Är det en sån här hoj han har?
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cr_250_r_2003.php

I så fall kostar ett framdäck 80/100-21 ca.  500 - 900:- 

och ett bakdäck 110/90-19 kostar ca.  600 - 900:-

allt beronde på fabrikat och modell.

Priserna har jag hämtat från Hojdäck.se så de kan vara lite högre om du köper via butik, sen tillkommer kostnaden omläggningen som kan vara från 0 - mycket. Ibland ingår omläggningskostnaden om man köper däcket av butiken men annars så anser jag att över 300:- ska man inte betala för att få ett däck omlagt.

Upp till toppen
Annons: