Annons:
Etikettmektips
Läst 3469 ggr
AnthonW
2016-10-24 11:07

NC700S har stått stilla i tre år, vad göra?

Hej kära mc-vänner,

Jag har haft min NC700s 2012:a ståendes utan att starta den en enda gång sedan ca tre år.  Nu ska jag köra den ungefär 100Km, till närmsta Honda-återförsäljare för att gå igenom den innan jag besiktigar den. Jag undrar bara vad som är kritiskt att kontrollera innan jag gör detta? Den har gått ungefär 1500 mil och jag har aldrig haft problem med den tidigare.

Jag har köpt ett nytt batteri, eftersom det gamla är dött. 

Är det riskfyllt att göra den här resan med de gamla däcken som inte är helt utslitna men som har stått så länge utan att användas?

Bör jag transportera den på annat sätt till mekanikern?

Många frågor har jag, och är mycket tacksam för svar.

MVH

Anthon

Annons:
Bogey
2016-10-26 08:46
#1

Beror ju på hur mycket mek du vill göra själv.
Själv hade jag även bytt olja och oljefilter innan jag startat den, ifall det blivit kondens i motorn.

Gamla däck har ju inte riktigt samma fäste som nya, allra helst om det är blött, men utöver ett något sämre fäste så ska det nog inte vara något problem att köra på dem så länge de har rätt lufttryck och inte pressar dem för hårt. Har hojen stått på däcken under hela tiden kan de även ha blivit lite orunda eftersom det har stått med en konstant belastning på en och samma punkt under en lång tidså du kan även uppleva en viss obalans i däcken.

Vill du transportera på vagn eller i/på bil så har du bra tips hur du spänner fast hojen här.
https://www.youtube.com/watch?v=wM7m4LmzlNM

Upp till toppen
Annons: